تشخیص اصل از فرع بودن میلگرد جهان فولاد سیرجان
تشخیص اصل از فرع بودن میلگرد جهان فولاد سیرجان
میلگرد یکی از محصولات فولادی پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌رود. جالب است بدانید که بازار فروش این قطعات نیز مثل سایر بازارهای موجود، با محصولات تقلبی رو به رو شده و افرادی که به دنبال سود هستند، این قطعات را به صورت تقلبی به جای محصولات برندهای معتبر در بازار آهن آلات به فروش می‌رسانند.

برند جهان فولاد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به همین دلیل دانستن راهکارهای تشخیص اصالت محصول، برای جلوگیری از ضررهای مالی و گاهی جانی جبران ناپذیر، امری مهم و ضروری است. در ادامه به بیان برخی از روش‌های تشخیص اصل بودن قطعات تولیدی کارخانه جهان فولاد سیرجان خواهیم پرداخت.

چگونه می‌توان اصل بودن میلگرد جهان فولاد سیرجان را تشخیص داد؟

همانطور که گفته شد، محصولات فولادی نقش کلیدی و حیاتی در صنعت ساختمان‌سازی دارند. به دلیل کاربرد گسترده این قطعات در این صنعت، تعداد کارخانه‌های تولید میلگرد افزایش یافته است.

محصولات این کارخانه دارای فاکتورها و ویژگی‌های مهمی است که از طریق آن‌ها می‌توان به اصالت کیفیت قطعات پی ببرید. در ادامه به بیان برخی از روش‌های تشخیص اصل بودن محصولات فولادی سیرجان خواهیم پرداخت:

وزن میلگرد

از آنجایی که وزن یکی از فاکتورهای مهم در فرآیند خرید و تعیین قیمت میلگرد جهان فولاد سیرجان به شمار می‌رود، می‌توان گفت که یکی از روش‌های بسیار مناسب نیز برای تشخیص اصالت آن محسوب می‌شود.

خریداران عموما به دنبال قطعات سبک‌تر هستند تا هزینه کمتری بپردازند، به همین دلیل، افراد سودجو با ارائه محصولات تقلبی سبک‌تر که قیمت کمتری دارند، خریداران را گمراه می‌کنند.

به همین دلیل شاخص وزن محصولات سیرجان می‌تواند یکی از پارامترهای اساسی در تشخیص قطعات اصل از تقلبی به شمار رود.

جدول اشتال این محصولات به عنوان مرجعی برای وزن استاندارد آنان عمل می‌کند. قطعات تقلبی اختلاف زیادی با وزن مشخص شده در این جدول دارند و شما با محاسبه وزن محصول و مقایسه آن با وزن اعلام شده از سوی کارخانه سیرجان می‌توانید از اصالت قطعات فولادی تولید شده توسط این کارخانه مطلع شوید.

پلاک شناسایی

به منظور شناسایی قطعات،‌ پلاک که یک برچسب فلزی حاوی اطلاعاتی درباره محصول است روی بندیل درج شده و شما را در تشخیص اصالت قطعات کمک خواهد کرد.

حضور پلاک‌های فلزی روی بندیل و توجه به اطلاعاتی که روی آن‌ها حک شده، یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها برای تشخیص قطعات اصلی از نمونه تقلبی آن است.

شماره بسته، نوع میلگرد، نمره آن، وزن بسته، شماره ذوب، نشانه تاییدیه کنترل کیفیت از سوی کارخانه، نام و نشان تجاری کارخانه سیرجان و علامت استاندارد ایران از جمله اطلاعاتی است که روی پلاک، قابل مشاهده است.

حتما به این نکته توجه کنید که برای اطلاع از اصالت محصول فقط بررسی پلاک کافی نبوده و باید از نشانه‌های دیگری چون علامت اختصاری که در ادامه بیان کرده‌ایم، کمک گرفت.

علامت اختصاری

همانطور که در بالا بیان شد، علامت اختصاری یکی از راه‌های مهم و ضروری برای تشخیص اصالت محصول به شمار می‌رود. هر کارخانه‌ای دارای نشان و علائم اختصاری خود بوده که بر روی تمامی محصولات آن حک می‌شود.

نشانه اختصاری کارخانه سیرجان نیز بر روی بدنه میلگرد قرار داده شده است. باید به این نکته توجه داشت که تمامی این علائم باید بر روی قطعات حک شده باشد و اگر با سنبه یا موارد مشابه به صورت دستی حک شده باشد، نشان از تقلبی بودن محصول دارد.

علامت اختصاری

علامت اختصاری میلگرد سیرجان شامل اعداد و حروف انگلیسی بوده که نشان دهنده کارخانه تولید کننده، نوع میلگرد، روش تولید میلگرد، اندازه آج و قطر آن است. حروف موجود در SJSCO به عنوان شناسنامه قطعات این کارخانه محسوب می‌شوند و شناخت آن‌ها کمک می‌کند تا بهتر بتوانید از اصالت آن مطلع شوید. فرایند تولید این قطعات و ترکیبات شیمیایی و آلیاژی آن نیز در کارت شناسایی میلگرد ثبت می‌شوند. گاهی اوقات محصولات فولادی مانند میلگرد کارت شناسایی ندارند. به همین خاطر می‌توانیم برای شناخت آن‌ها به علائم اختصاری که بر روی قطعات حک شده‌اند، بسنده کنیم.

به کدام تامین کننده برای خرید میلگرد جهان فولاد سیرجان باید اعتماد کرد؟

در این مقاله، به تشریح روش‌های تشخیص اصالت محصولات کارخانه سیرجان از جمله میلگرد پرداختیم. اما با انتخاب یک تامین‌کننده مناسب و قابل اعتماد، می‌توانید مشکلات تشخیص اصالت را حل کنید.

یکی از تامین‌کنندگان قابل اعتماد و مطمئن، شرکت پیوان است. این شرکت با بیش از پنجاه سال تجربه در زمینه تامین و فروش آهن آلات فعالیت می‌کند. پیوان پس از سال‌ها فعالیت در بازار سنتی، سامانه فروش آنلاین آهن آلات را برای راحتی مشتریان فراهم کرده است.

این سامانه به شما این امکان را می‌دهد که آهن آلات مورد نیاز خود را به صورت تلفنی یا آنلاین خریداری کنید. در وبسایت پیوان، می‌توانید قیمت آهن و مقاطع فولادی را به روز مشاهده کنید و پس از مشورت با کارشناسان متخصص، محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 3 میانگین: 5]