بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها
بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها
بازار معاملاتی آنلاین امکان ترید هر نوع نماد معاملاتی را دارد که از آن جمله می‌توانیم به معاملات طلا اشاره کنیم. کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی معاملات طلا را انجام دهند، اما انتخاب بهترین بروکر اهمیت زیادی دارد.
فهرست خبر اقتصادی بهترین بروکر برای معاملات طلا در ایران و ویژگی‌های آنها

برای انتخاب یک بروکر مناسب معیارهای مختلفی چون محدودیت‌ها، پشتیبانی، میزان اسپرد و کمیسیون را باید در نظر بگیرید. برای راحتی کار شما می‌خواهیم در ادامه چند نمونه از بهترین بروکرها برای معاملات طلا را معرفی کنیم.

در سه سال گذشته، من در بروکر های مختلفی ترید طلا را انجام داده ام. یکی از مهمترین نکات برای ترید طلا، اسپرد و کمیسیون است. در برخی بروکر ها مخصوصا در تایم اخبار، اسپرد ها به شدت افزایش پیدا میکند. همچنین، اسلیپیج هم زیاد میشود. یعنی شما در منطقه ای ترید را باز میکنید و ترید در نقطه دیگری باز میشود.
نکته بعدی، بسته نشدن ترید ها است! یعنی شما استاپ دارید اما در ریزش های شدید، بروکر از روی استاپ شما “اصطلاحا” میپرد و استاپ نمیزند و نهایتا شما ضرر بیشتری را تحمل میکنید.
نکته بعدی این است که هیچ “بهترین” ای وجود ندارد. همه بروکر هایی که اینجا معرفی کرده ایم، مزایا و معایب خود را دارند. بنابر این پیش از انتخاب بروکر تحقیق کنید.
و نکته نهایی: بازار فارکس، یک بازار پر ریسک است. با علم به این موضوع، وارد این بازار شوید.
سعید محمدی

توصیه میکنیم پیش از مطالعه ادامه این مقاله، مقاله ی بهترین بروکر برای دریافت اعتبار را نیز مشاهده کنید. 

بررسی ویژگی‌های بهترین بروکرهای طلا در ایران

در کشور ایران معامله‌گران بسیاری در بازار طلا فعالیت دارند، اما بهترین بروکرهایی که می‌توانند خدمات خوبی به کاربران ارائه دهند شامل: بروکرهای ارانته، آلپاری و چیف است.

هر کدام از این بروکرها ویژگی‌هایی دارند که باعث راحتی کاربران شده است. در ادامه می‌خواهیم به این ویژگی‌ها اشاره کنیم.

پلتفرم معاملاتی

بروکرهای ذکر شده دارای پلتفرم معاملاتی ساده بوده و از امکانات بالایی برخوردار هستند. وجود این نوع پلتفرم باعث راحتی کاربران شده و باعث می‌شود که بتوانند معاملات خود را سریعتر و بهتر انجام دهند.

اسپرد

اسپرد و یا کمیسیون معاملات تاثیر زیادی بر سود نهایی دارد. معامله‌گران باید در انتخاب بروکر به سراغ آن دسته از بروکرهایی بروند که هزینه معاملاتی چون اسپرد آنها کم است.

پشتیبانی

تمامی بروکرها باید برای کاربران پشتیبانی خوبی ارائه دهند. کارگزاری‌هایی که آنها را به شما معرفی کردیم، پشتیبانی حرفه‌ای دارند که در اسرع وقت می‌توانند به سوالات شما پاسخ دهند.

محدودیت ترید

برخی بروکرها محدودیت ترید دارند، یعنی نمی‌توانید با آنها هر نوع نماد معاملاتی را معامله کنید. پس باید در حین انتخاب بروکر به سراغ آن بروکرهایی بروید که نمادهای معاملاتی مد نظر شما را ساپورت می‌کنند.

معامله در زمان خبر

برخی خبرهایی که منتشر می‌شوند، تاثیر بسیار بالایی در میزان اسپرد طلا دارند. مشاهده شده در هنگام انتشار برخی خبرها امکان ترید طلا وجود نداشته و یا آنها را با اسپرد بالاتری می‌توان معامله کرد.

معرفی بهترین بروکرهای ترید طلا در ایران

بروکر ارانته

بروکر ارانته در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و به دلیل داشتن برخی ویژگی‌ها توانست به سرعت به محبوبیت بالایی برسد. بسیاری از کاربران ایرانی با بروکر ارانته آشنایی داشته و در آن فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند.

دلیل محبوبیت بروکر ارانته در بین ایرانیان به خاطر خدمت رسانی و ارائه امکانات بالا به کاربران ایرانی است. در حال حاضر سایت ارانته از دسترس ایرانیان خارج شده و شما برای استفاده از آن نیاز به تغییر آی پی دارید. بروکر ارانته برای خود ویژگی‌ها و خصوصیت‌هایی دارد که می‌خواهیم آنها را بررسی کنیم.

معرفی بهترین بروکرهای ترید طلا در ایران

مزایای بروکر ارانته

  • پلتفرم‌های معاملاتی متنوع و کاربر پسند در سه نوع متاتریدر ۴، متاتریدر ۵ و سی تریدر
  • اسپرد کم، در حساب استاندارد ۲۴ پیپ و برای کاربران وی‌آی‌پی ۱۸ پیپ
  • ارائه حساب اسلامی برای کاربران مسلمان
  • دارای پشتیبانی قوی
  • امکان واریز و برداشت به صورت ریالی
  • دارای رگلاتوری مناسبی که توسط نهادهای معتبر تایید شده است

معایب بروکر ایرانته

  • سابقه فعالیت نسبتاً کم
  • برای حداکثر میزان ترید در آن سقف پایین در نظر گرفته است

بروکر آلپاری

یکی از بروکرهای باسابقه‌ای که بسیاری از ایرانیان در آن فعالیت دارند، بروکر آلپاری است. بروکر آلپاری از سال ۱۹۹۸ در روسیه شروع به فعالیت کرده است. بروکر ارانته امکان ترید طلا را برای کاربران فراهم کرده و شما تنها با یک دلار می‌توانید در آن ترید کنید.

محبوبیت بروکر آلپاری در بین ایرانیان بسیار زیاد است و کمتر کاربری را می‌توانیم پیدا کنیم که با این بروکر آشنایی نداشته باشد.

مزایا بروکر آلپاری

  • دارای رگوله بسیار معتبری که نشان از امنیت بالای آن است
  • پلتفرم‌های معاملاتی این بروکر شامل متاتریدر ۴ متاتریدر ۵ و وب تریدر است
  • بروکر آلپاری برای کاربران خود امکان واریز و برداشت ریالی را فراهم کرده
  • پشتیبانی قدرتمند از زبان فارسی را دارد

بروکر فارکس چیف

بروکر فارکس چیف متعلق به سنگاپور بوده و یک نوع بروکر جوانی است که در سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را شروع کرده است. کاربران ایرانی که قصد فعالیت در بازار طلا را دارند، بروکر فارکس چیف می‌تواند بهترین انتخاب برای آنها باشد.

مزایای بروکر فارکس چیف

  • بروکر فارکس چیف از هر دو پلتفرم متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ استفاده می‌کند
  • امکان واریز و برداشت ریالی برای این بروکر وجود دارد
  • بروکر فارکس چیف اسپرد بسیار پایین و گاهاً صفر را برای کاربران در نظر گرفته است
  • پشتیبانی فارسی برای کاربران ایرانی از مهمترین مزایای بروکر فارکس چیف است

معایب فارکس چیف

  • سابقه کم در بازار معاملاتی
  • نداشتن رگلاتوری معتبر

بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس به عنوان معروف‌ترین و محبوب‌ترین بروکر شناخته شده در ایران بوده که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۷ شروع کرده است.

مزایای آمارکتس

  • رگلاتوری آمارکتس توسط دو رگوله تایید شده است
  • اسپرد نسبت پایین بروکر بین ۳ تا ۴ پیپ
  • پشتیبانی از بیش از ۴۰۰ نماد معاملاتی در بازار
  • امکان واریز و برداشت ریالی

معایب آمارکتس

  • نیاز به حداقل واریزی بسیار زیاد در حدود ۱۰۰ دلار
  • عدم پشتیبانی سریع با بالا رفتن تعداد کاربران

معرفی بهترین بروکرهای ترید طلا

نتیجه گیری

کاربرانی که در بازار فارکس فعالیت دارند، برای معاملات خود نمادهای معاملاتی مختلفی را انتخاب می‌کنند. طلا از جمله مواردی است که همواره در صدر انتخاب معامله‌گران بسیاری قرار گرفته و تمایل به تجارت در این زمینه را دارند.

آن دسته از کاربران ایرانی که قصد ترید در بازار طلا را دارند، باید به سراغ بروکر‌های معتبر بروند که امکان پشتیبانی از نماد طلا را دارد. ما در این مقاله سعی کردیم به شما چندین بروکر معتبری که از ترید طلا پشتیبانی می‌کنند را معرفی کنیم. همچنین ویژگی‌های بروکرها را بررسی کرده و در اختیار شما قرار دادیم تا با آگاهی بیشتری بروکر مد نظر خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

بهترین بروکرهایی که می‌توانیم برای ترید طلا از آنها استفاده کنیم کدام‌ها هستند؟

بهترین بروکرهایی که می‌توانند خدمات خوبی به کاربران ارائه دهند شامل: بروکرهای ارانته، آلپاری و چیف است

برای ترید طلا هم باید آموزش‌های لازم و تحلیل‌ها را بدانیم یا می‌توانیم به راحتی در آن فعالیت کنیم؟

شما برای ترید طلا همانند سایر نمادهای معاملاتی در بازار فارکس باید بتوانید آموزش‌های لازم را دیده و تجربه‌های خوبی کسب کنید. در این صورت است که موفق می‌شوید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]