۲۵۰ میلیون اصله نهال طرح یک میلیارد درخت تولید شد
۲۵۰ میلیون اصله نهال طرح یک میلیارد درخت تولید شد

معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: بخش نخست طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، در سال جاری با تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال تمام و بخش دوم اجرا یعنی مقدمات کاشت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم نقی شعبانیان معاون امور جنگل‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت : طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هر سال دارای سه بخش اجرایی تولید، کاشت و نگهداری نهال است و در سال جاری بخش نخست اجرای این طرح با تولید بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال، تمام شده و استان‌ها اکنون بخش دوم اجرا یعنی مقدمات کاشت را آغاز کرده‌اند.

شعبانیان با بیان این که تمام استان‌ها برنامه کاری و طرح ۱۰ ساله خود را برای مراحل اجرایی کاشت و نگهداری نهال‌ها تهیه کرده‌اند، تصریح کرد: در بخش دوم اجرای این طرح همچنین برنامه‌ریزی شده که چه نهال‌هایی در چه عرصه‌هایی و چگونه کاشته شوند.

شعبانیان خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های تهیه برنامه و طرح ۱۰ ساله برای مراحل اجرایی کاشت و نگهداری از نهال‌ها در هر یک از نقاط و مناطق تعیین شده در استان‌ها این است که طرح توسط مدیران بعدی نیز پیگیری می‌شود و نقشه راه مشخص است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به دلیل حجم بالای تولید نهال‌های منابع طبیعی در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری، مقدمات کاشت در تمام عرصه‌ها تا مهر ماه انجام و سپس مرحله کاشت نهال‌ها بسته به مناطق آب و هوایی و اقلیم استان‌ها آغاز می‌شود.

شعبانیان درباره تولید نهال‌های منابع طبیعی در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: ما تولید ۲۵۰ میلیون نهال در سال را پیش‌بینی کرده‌ایم، اما در عمل برای تولید ۲۷۰ تا ۲۸۰ میلیون نهال برنامه‌ریزی و اقدام می‌کذیم، زیرا برخی از نهال‌ها به ویژه در مناطق سرد، در سال نخست قابل انتقال از نهالستان‌ها به عرصه نیستند و در سال دوم یا سوم انتقال این نهال‌ها انجام می‌گیرد ضمن آن که در تولید نهال ممکن است تلفات هم داشته باشیم.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]