دقیقا بر عکس، گردوی ایرانی به دلیل ارگانیک بودن و کشت سنتی ایرانی نسبت به بسیاری از انواع گردو خارجی کیفیت بالاتری دارد. همین چند ویژگی در نحوه کشت و باغداری گردوی ایرانی باعث تفاوت چشمگیر گردوی ایرانی در طعم بهتر و چربی بالاتر و به طور کلی کیفیت مرغوب تر آن نسبت به انواع […]

دقیقا بر عکس، گردوی ایرانی به دلیل ارگانیک بودن و کشت سنتی ایرانی نسبت به بسیاری از انواع گردو خارجی کیفیت بالاتری دارد. همین چند ویژگی در نحوه کشت و باغداری گردوی ایرانی باعث تفاوت چشمگیر گردوی ایرانی در طعم بهتر و چربی بالاتر و به طور کلی کیفیت مرغوب تر آن نسبت به انواع خارجی گردو شده است.

علاوه بر این به دلیل اینکه در فرایند تولید گردوی ایرانی هیچ گونه مداخلی ژنتیکی و دستکاری ژنتیکی صورت نگرفته است و از هر لحاظ گردوی ایرانی سالم تر و مقوی تر می باشد. اما به دلیل اینکه برخی گردوهای خارجی دستکاری ژنتیکی شده اند، خواص کمتری دارند و در برخی موارد می توانند برای سلامتی افراد خطرآفرین باشند.

در ظاهر هم تفاوت هایی بین گردوی ایرانی و خارجی وجود دارد به عنوان مثال از نظر رنگ، گردوی خارجی قهوه ای روشن تر می باشد و گردوی یک پوست ایرانی به رنگ قهوه ای تیر است.

از نظر اندازه هم گردوی خارجی یکنواخت و یک اندازه است، اما اندازه در گردوی ایرانی به درخت بستگی دارد و اندازه و شکل آن می تواند متفاوت باشد.

چرا گردو خارجی ارزان تر از گردو ایرانی است؟

گردوی ایرانی از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر گردوها برخوردار است همچنین قیمت انواع گردو خارجی گردوی ارزانتر از مشابه ایرانی است. مهم ترین دلیل گران تر بودن گردوی ایرانی کیفیت بالا و بهتر این گردو می باشد. اکثر گردوهای خارجی با فرایند ژنتیکی و غیر سنتی کشت می شوند؛ همین دلیل کافیست تا عطر و طعم خیلی زیادی خوبی نداشته باشند.

گردوی ایرانی با گذشت چندین دهد و قدمت طولانی که در ایران دارد همچنان به روش سنتی کشت می شود و همین دلیل باعث می شود از هر لحاظ کیفیت آن بهتر باشد.
گردو شیلی

گردوی ایرانی از نظر میزان چربی، طعم و عطر بسیار خوشمزه می باشد. با ارزش ترین تفاوت آن سالم بودن و ارگانیک بودن گردوی ایرانی است که باعث می شود قیمت آن نسبت به انواع گردو خارجی بالاتر باشد.

گردوهای خارجی در انواع مختلفی وارد ایران می شوند. قیمت گردوی خارجی بستگی به نوسانات ارزی و دلار دارد با این حال باز هم ازگردوی ایرانی ارزان تر است.  

با این حال گردو یک ماده مغذی و خوراکی است و لازم است در خرید آن خیلی دقت کنید. چراکه برخی انواع گردوهای خارجی از نظر ظاهری شبیه نمونه های ایرانی هستند و بعضی افرد این گردوها رابه اسم گردوی خارجی به مردم می فروشند. ولی به طور کلی گردوی ایرانی بهتر از خارجی می باشد.

در بازار آجیل و خشکبار قیمت یک کیلو مغز گردو فسنجونی مبلغ ۳۰۰ هزار تومان است این درحالیست که قیمت یک کیلو مغز گردو تویسرکان مبلغ ۴۸۵ هزار تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس “مواد غذایی” در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع گردو
نام محصول مقدار قیمت / تومان
مغز گردو درجه ۱ روناس یک کیلوگرم ۳۹۷,۸۰۰
گردو باپوست ایرانی و محلی یک کیلوگرم ۲۳۹,۰۰۰
مغز گردو تویسرکان یک کیلوگرم ۴۸۵,۰۰۰
مغز گردو شکسته سوپر یک کیلوگرم ۳۴۸,۰۰۰
مغز گردو اذربایجان یک کیلوگرم ۴۲۰,۰۰۰
مغز گردو درجه یک فسنجونی یک کیلوگرم ۳۰۰,۰۰۰
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]