سهم ناچیز شرکت های دانش بنیان از صادرات کشور
سهم ناچیز شرکت های دانش بنیان از صادرات کشور

اقتصاد ایران: معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور کمتر از ۵۰۰ شرکت صادرات محور هستند، گفت: سهم دانش بنیان‌ها از کل صادرات کشور کمتر از ۲ درصد است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدصادق قنادزاده معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس آمار معاونت علمی در خصوص ارزش صادراتی شرکت‌های دانش بنیان، ارزش کالاهای صادراتی این حوزه در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده که کمتر از ۲ درصد کل صادرات کشور است و در شأن حوزه دانش بنیان نیست.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: برخی شرکت‌های دانش بنیان هنوز به بلوغ لازم برای ورود و ماندگاری در بازارهای صادراتی نرسیده اند و از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور کمتر از ۵۰۰ شرکت صادرات محور هستند.

قنادزاده با بیان اینکه معاونت علمی و مجموعه‌های حمایتی دیگر باید به توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان و ورود آنها به بازارهای صادراتی کمک کنند گفت: اگر شرکت‌های دانش بنیان را در رسیدن به بازارهای هدف کمک کنیم بیشتر می‌توانند پرچم کشورمان را در دنیا بلند کنند به نسبت شرکت‌های عادی که کالاهایی را صادر می‌کنند.

وی از تلاش سازمان توسعه تجارت و معاونت علمی و فناوری برای تأسیس شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی در حوزه دانش بنیان خبر داد و افزود: از آنجایی که شرکت‌های متوسط و کوچک توان ورود به بازارهای صادراتی و بین‌المللی را ندارند، تلاش می‌کنیم تا شرکت‌های مدیریت صادرات را راه اندازی کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]