خرید طلای آب شده چه برتری نسبت به طلای دست دوم دارد؟
خرید طلای آب شده چه برتری نسبت به طلای دست دوم دارد؟
در این مقاله همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه باید خرید طلای آب شده را به‌صورت آنلاین تجربه کرد. گلدیکا برای شما این امکان را فراهم آورده تا در خانه طلای آب‌شده بخرید.

خرید طلای آب شده بهتر است یا طلای دست‌دوم؟ این سوال ممکن است برای افراد زیادی به‌ وجود بیاید و آن‌ها به ‌‌دلیل نداشتن اطلاعات کافی از بازار، نتوانند به آن پاسخ دقیقی بدهند. تا حدودی این موضوع به نوع هدف شما از خرید طلا بستگی دارد اما ویژگی‌هایی هم هست که باعث می‌شود یکی از این گزینه‌ها نسبت به دیگری برتری داشته باشد. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

چرا باید به‌ سراغ سرمایه‌گذاری طلا برویم؟

سرمایه‌گذاری یکی از روش‌هایی است که می‌توان به‌کمک آن بخشی از درآمد را پس‌انداز کرد و در بازه‌های زمانی مشخصی، آن مبلغ را با چند برابر رشد پس گرفت. حوزه‌های مختلفی هم برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. از بورس، مسکن و خودرو گرفته تا رمزارز‌ها و شیوه‌های نوین سرمایه‌گذاری.

دراین‌ بین طلا یکی از روش‌های قدیمی برای سرمایه‌گذاری است که بازدهی خوبی هم دارد. طلا در شرایط بحرانی می‌تواند ارزشش را حفظ کند و رفته‌رفته هم به ارزش آن اضافه می‌شود. امروز خرید طلا و سرمایه‌گذاری در آن، با قوانین مختلفی که وضع شده و انتخاب‌های متعددی که در اختیار ما قرار دارد، کار راحتی نیست. در ادامه انواع روش‌های خرید طلا را بررسی می‌کنیم.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در طلا

طلا یک خاصیت زینتی هم دارد که می‌توان آن را هم ضمیمه اهداف خریدش کرد. یعنی کسی ممکن است همزمان هم برای سرمایه‌گذاری طلا بخرد و هم بخواهد به‌صورت زینتی از آن استفاده کند. در چنین شرایطی خرید طلای نو منطقی است. سکه طلا نیز معمولا به‌قصد پس‌انداز خریداری می‌شود.

۲ گزینه دیگر در این مورد برای ما وجود دارد، خرید طلای آب شده و طلای دست‌دوم. در این مقاله قرار است این ۲ مورد را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که سرمایه‌گذاری بر روی کدام یکی از آن‌ها کار منطقی‌تری است.

منظور از طلای آب‌شده چیست؟

طلا‌های زینتی دست‌دوم اگر آب شوند در این دسته قرار می‌گیرند. طلاهای زینتی دست‌دوم نمی‌توانند ارزش قبلی خود را داشته باشند. استفاده مدام از آن‌ها سبب می‌شود که شکننده جلوه کنند یا زیبایی پیشین خود را نداشته باشند. به همین دلیل این طلا‌ها توسط کوره آب می‌شوند تا در کارگاه‌ها دوباره ساخته شوند و در بازار به‌فروش برسند.

طلای آب ‌شده چون خاصیت زینتی‌اش را از دست داده و به قولی ارزش‌افزوده‌اش از بین رفته کارمزدی ندارد و حتی مشمول مالیات هم نمی‌شود. این طلا شکل خاصی ندارد و مثل مفتول به‌فروش می‌رسد. چنین شکلی، هم برای طلاساز و هم سرمایه‌گذار مطلوب است چون می‌توانند خیلی راحت به هدف‌شان دست پیدا کنند.

منظور از طلای آب‌شده چیست؟

مزیت‌های خرید طلای دست‌دوم

طلای دست‌ دوم نسبت به طلای نو قیمت کمتری دارد و همین هم باعث می‌شود که در دسترس‌تر باشد. بازار سکه نیز بی‌ثبات است و همین موضوع سبب آن است که بین این ۳ گزینه طلای دست‌دوم گزینه بهتری برای خرید باشد.

خرید طلای دست‌ دوم نسبت به بسیاری از روش‌های سرمایه‌گذاری حرکت منطقی‌تری است و سوددهی بهتری هم دارد. اما در دنیای طلا این نوع از سرمایه‌گذاری دارای عیب‌های زیادی است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

معایب خرید طلای دست‌دوم

برای خرید طلای دست‌ دوم باید دقت بسیار زیادی به‌خرج داد. اگر این طلا از مراجع معتبر و طلافروشی‌های باسابقه خریداری نشود، احتمال تقلبی‌‌بودن و کلاه‌برداری از شما بسیار بالاست. ازطرفی تشخیص چنین موردی هم برای خریداران بسیار سخت است، چون بدون تخصص و تجهیزات نمی‌توان فرق بین طلای اصل و تقلبی را متوجه شد. اگر این طلا را بدون فاکتور بخرید، عملا سرمایه خود را دور ریخته‌اید چون برای فروش اعتباری ندارد.

اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید از طلای دست‌ دوم به‌قصد زیبایی استفاده کنید، ممکن است این کار کمی شما را دل‌سرد کند، چون این طلا جلوه یک طلای نو را ندارد. وجود خراش‌ها و آسیب‌دیدگی‌ها در طلا‌های دست‌ دوم طبیعی است و جزئی از آن‌ها محسوب می‌شود.

معایب خرید طلای دست‌دوم

مزیت‌های خرید طلای آب شده

طلای آب ‌شده نسبت به دیگر طلاها برای سرمایه‌گذاری گزینه بهتری است و مزیت‌های زیادی هم دارد. در مقایسه با سکه، این دارایی دچار حباب‌های قیمتی نیست و به همین جهت با قیمت واقعی‌اش به‌فروش می‌رسد. طلای آب‌شده بدون اجرت و مالیات بر ارزش افزوده بوده و حتی می‌توان با مبالغ کم هم آن را خریداری کرد.

نسبت به دیگر روش‌ها میزان نقدشوندگی طلای آب‌شده بسیار بالاست و به‌راحتی هم می‌توان از آن نگه‌داری کرد. چنین مسائلی جذابیت سرمایه‌گذاری در این دارایی را برای افراد مختلف بیشتر خواهد کرد. ازسوی‌دیگر به‌کمک روشی که در انتهای مقاله معرفی می‌کنیم می‌توان در هر ساعتی از شبانه روز این دارایی را به‌صورت آنلاین خریداری کرد و فیزیکی تحویل گرفت.

معایب خرید طلای آب شده

طلای آب ‌شده را نیز حتما باید از مراجع معتبر و قانونی خریداری کنید چون اصالت و شناسنامه آن در زمان فروش به‌شدت تاثیرگذار است. برای طلای آب‌ شده معمولا هیچ‌گونه فاکتور رسمی صادر نمی‌شود و به همین جهت شما باید اطمینان زیادی به فروشنده داشته باشید.

خرید طلای آب‌ شده به ‌صورت حضوری بسیار سخت است چون چنین فروشندگانی ترجیح می‌دهند که به‌دلیل اعتباری‌بودن بازار با مشتریان عمومی بدون معرف معامله نکنند. در خرید حضوری شما باید مبلغ زیادی را برای سرمایه‌گذاری کنار بگذارید اما در خرید طلای آب شده آنلاین دیگر چنین مشکلاتی برای شما پیش نخواهد آمد. همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

سامانه‌ای برای خرید و فروش طلای آب شده وجود دارد؟

تمام معایب خرید طلای آب شده را می‌توانید به‌کمک سامانه خرید و فروش طلای آب شده گلدیکا دور بزنید. در این سامانه دیگر محدودیت‌های خرید از بازار سنتی وجود ندارد و شما می‌توانید به‌صورت قانونی هر مقدار که دوست دارید، حتی ۱۰۰هزار تومان طلای آب‌شده تهیه کنید.

طلای آب‌ شده با کارشناسی و تضمین گلدیکا به شما فروخته می‌شود. این تضمین به این جهت دارای اعتبار زیادی است چون مجموعه در هنگام خرید مجدد طلا از شما نیز همان محصول را قبول خواهد کرد و به‌کمک سامانه به‌فروش خواهد رساند. در ادامه شما را با چگونگی انجام این کار آشنا خواهیم کرد. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله نکات مهم که برای خرید طلای آب شده باید بدانید مراجعه کنید.

چگونه از گلدیکا طلای آب‌شده خریداری کنیم؟

ابتدا با مراجعه به سایت رسمی خرید طلای آب شده گلدیکا و واردکردن شماره تلفن خود در این وب‌سایت وارد پنل کاربری‌تان شوید. در این پنل شما امکانات مختلفی خواهید داشت. واریز و برداشت ریالی، خرید و فروش طلا و دریافت طلا از اصلی‌ترین خدمات این پنل هستند. در این پنل شما قیمت روز طلای آب‌شده را مشاهده می‌کنید که در دسته‌های خرید و فروش بررسی شده است.

حتی نمودار نوسانات این دارایی برای درک بهتر بازار در پنل قابل دید است. شما می‌توانید خیلی راحت با واریز ریالی طلا بخرید و سپس طلای خود را بفروشید و با برداشت ریالی مبلغش را به‌حساب‌تان واریز کنید. امکان پست طلای خریداری شده میسر نیست اما می‌توانید با مراجعه به شعبه‌ گلدیکا دارایی خود را به‌صورت حضوری تحویل بگیرید. البته این امکان هم وجود دارد که طلای شما به‌ صورت امانت در نزد مجموعه باقی بماند.

جمع‌بندی

اگر قصد خرید طلای آب شده دارید، گلدیکا بهترین مرجع برای شماست. طلای آب ‌شده دارای مزیت‌های زیادی است و می‌تواند نسبت به دیگر انواع طلا برای شما بازدهی بهتری داشته باشد. ازطرفی خرید آنلاین آن دیگر محدودیت‌های بازار سنتی را ندارد و مسیر خرید را برای افراد علاقه‌مند هموار‌تر می‌کند.

پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا سری به وب‌سایت گلدیکا بزنید. از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 4 میانگین: 4.3]