پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 14953
  • 08 آگوست 2023 - 21:17
  • 181 بازدید
  • ۰ دیدگاه

وضعیت قرمز در بازار سکه، دلار در سرازیری افتاد؟

وضعیت قرمز در بازار سکه، دلار در سرازیری افتاد؟
وضعیت قرمز در بازار سکه، دلار در سرازیری افتاد؟

اکوایران:در تهران قیمت دلار امروز نوسان کاهشی را ثبت کرد و بر روی پله چهارم کانال ۴۹ هزار تومان ایستاد. برخی از فعالان بازار معتقد بودند در صورتی که نرخ دلار به سمت مرز ۴۹ هزار تومان عقب نشینی کنند فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد

به گزارش اکوایران، قیمت دلار  هرات در شروع معاملات نقدی امروز سه شنبه ۱۷ مرداد ماه نسبت به روز قبل رنج شد و در محدوده ۴۹ هزار و ۴۵۰تومان به فروش رسید.مدت زیادی از آغاز معاملات نگذشته بود که اسکناس آمریکایی در بازار مذکور در سراشیبی قرار گرفت و تا ۴۹ هزار و ۱۵۰ تومان پایین آمد.

قیمت دلار اصلاح شد 

در تهران هم  قیمت دلار  امروز نوسان کاهشی را ثبت کرد و بر روی پله چهارم کانال ۴۹ هزار تومان ایستاد. برخی از فعالان بازار معتقد بودند در صورتی که  نرخ دلار  به سمت مرز ۴۹ هزار تومان عقب نشینی کنند فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد 

از سوی دیگر فنی‌های بازار می‌گویند اگر  قیمت دلار از مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند فشار خرید در بازار زیاد خواهد شد. در این صورت احتمال ورود  قیمت دلار  به کانال ۵۰ هزار تومان وجود دارد. در مجموع تا زمانیکه  قیمت دلار  کف ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان را حفظ کند میل بازار بیشتر به سمت صعود است.

نرخ حواله درهم در بازار امروز نسبت به روز قبل رنج شد و در حدود ۱۳هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسید. فعالان بازار می گفتند اگر درهم  به مسیر نزولی خود ادامه دهد محدوده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان مهمترین حمایت پیش روی آنست که می تواند درهم را به سمت پله های پایین تر هدایت کند.

قیمت دلار، یورو  و درهم در بازار رسمی

قیمت دلار  امروز، سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش هشت تومانی نسبت به روز قبل در سطح ۴۱ هزار و ۳۴۳ تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو بر خلاف روند روز گذشته با افزایش ۱۱۱ تومانی در سطح ۴۵ هزار و ۴۷۸ تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۵۷ تومان بر تابلو درج شده است که نسبت به روز گذشته نوسان محسوسی نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و  حواله درهم  نیز در این مرکز به ترتیب ۳۷ هزار و ۵۸۵ تومان، ۴۱ هزار و ۳۴۴ تومان و ۱۰ هزار و ۲۳۴ تومان درج شده است.

قیمت ارز توافقی

قیمت انواع ارز در سایت کانون صرافان با افزایش دلار و یورو و کاهش درهم همراه بوده است.

قیمت دلار امروز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت ۱۳) با افزایش هشت تومانی نسبت به روز کاری قبل بطور میانگین ۴۱ هزار و ۳۴۲ تومان اعلام شده است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز امروز با افزایش ۱۰۷ تومانی رقم میانگین ۴۵ هزار و ۴۷۷ تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل ۱۳ هزار و ۳۰۳ تومان اعلام شده که با کاهش ۲۲ تومانی همراه شده است.

ریزش  قیمت طلا  و سکه 

از سوی دیگر، قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار امروز نزدیک به ۱۰ هزار تومان افت کرد و با ۲ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید.  قیمت سکه  امامی هم امروز در سراشیبی قرار گرفت و با ۲۰۰ هزار تومان کاهش تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان پایین آمد. معامله گران معتقدند که محدوده فعلی برای سکه امامی مهم است و در صورتی که نتواند آن را حفظ کند احتمال عقب نشینی تا پله دوم کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد. با این حال اگر این محدوده حفظ شود ممکن است دوباره به سمت ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گام بردارد. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟ 02 مه 2024

در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

دلار و سکه از مقاومت عقب نشست/ یوروی بازار زیر ریت جهانی معامله شد/ درخواست اصلاح نرخ نیما از رهبری بحث داغ بازار شد/ فنی‌ها می‌گویند بازار در حال پیدا کردن نقطه تعادل هست/ در صندوق‌های طلا و‌ درآمد ثابت چه خبر است؟

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ 02 مه 2024

رکورد سود خالص شرکت تتر در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴

اکوایران: شرکت تتر اعلام کرده سود خالص این شرکت در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به ۴/۵۲ میلیارد دلار رسیده که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

02 مه 2024

بده‌بستان صندوق‌های طلا و درآمد ثابت در روزهای اخیر

بازار ارز و سکه از مرزهای مقاومتی عقب نشستند و قیمت دلار، سکه، درهم و طلای آبشده به کانال پایین‌تر برگشتند.  تحرکاتی که در سمت صندوق‌های طلا و صندوق درآمد ثابت در حال رخ دادن هستند  هم این گزاره‌ را تقویت می‌کند که بازار تا هفته بعد جان افزایش ندارد. در طی سه روز گذشته […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.