به گزارش اقتصاد آنلاین، شرکت بورس کالای ایران به تازگی از تاخیر در تحویل برخی خودروهای فروخته شده در بورس کالا طی ماه های گذشته و شرایط خریداران در این حوزه خبر داده است. زهرا حسین زاده، رئیس اداره نظارت بر تحویل این شرکت، مهمترین بخش فرآیند کنترل قبل از عرضه محصولات در صرافی بورس […]

به گزارش اقتصاد آنلاین، شرکت بورس کالای ایران به تازگی از تاخیر در تحویل برخی خودروهای فروخته شده در بورس کالا طی ماه های گذشته و شرایط خریداران در این حوزه خبر داده است. زهرا حسین زاده، رئیس اداره نظارت بر تحویل این شرکت، مهمترین بخش فرآیند کنترل قبل از عرضه محصولات در صرافی بورس کالا را کنترل ضمانت نامه ها و اوراق عرضه دانست. این امر شرط لازم برای عرضه محصولات تلقی می شود و نقش بسیار ارزنده ای در کنترل ریسک و عدم انجام تعهدات دارد.

حسین زاده در ادامه افزود: عرضه کنندگان خودرو از این قاعده مستثنی نیستند و در چارچوب دستورالعمل تسویه و تسویه، تضمین های لازم و تایید شده قبل از فروش محصولاتشان در بورس کالا از آنها اخذ شده است. به گفته وی، مشتریانی که موفق به تحویل خودروی خود در موعد مقرر و ظرف ۳۰ روز پس از مهلت مقرر نشده بودند، اعتراض خود را کتباً از طریق نماینده خریدار به بورس کالا اعلام کردند، امکان دریافت خسارت فراهم شد.

رئیس اداره نظارت بر تحویل شرکت بورس کالای ایران نیز اظهار داشت: بررسی‌ها در این خصوص انجام شده و تاکنون به تعداد ۱۱۸۵ مورد اعتراضی بر اساس ۰.۲۵ درصد ارزش قرارداد، خسارت محاسبه شده است. و مبلغ ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده یا در جریان پرداخت است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]