نحوه برخورد با قالیشویان متخلف بازدارنده نیست| هنگام استفاده از خدمات قالیشویی به چه نکاتی توجه کنیم
نحوه برخورد با قالیشویان متخلف بازدارنده نیست| هنگام استفاده از خدمات قالیشویی به چه نکاتی توجه کنیم

برخی قالیشویان در حالی قیمتی بالاتر از نرخ مصوب از مشتریان دریافت می کنند که فرش را با همان لک های قبلی پس می دهند، زیرا زمان سفارش از شما در برگه ای امضا می گیرند که مسئول تمیزی لک روی فرش نیستند!

بازار؛ گروه اصناف: به تازگی گلایه از عملکرد برخی واحدهای خدماتی افزایش یافته و بسیاری از مردم اعلام می کنند که واحدهای خدماتی عملا تورم را بهانه ای برای گران‌فروشی کرده اند، هرچند این موضوع برای تمام اصناف و همه واحدهای خدماتی صادق نیست اما نارضایتی مشتریان از قالیشویی گل ابریشم به عنوان نمونه باعث شد تا این موضوع را از اتحادیه و بازرسی اتاق اصناف ایران پیگیری کنیم.

قالیشویی گل ابریشم فرش های تحویلی را با متری ۵۵ هزار تومان از مشتریان تحویل می گرفت و بعد از یک هفته با همان لک های قبلی به مشتریان تحویل می داد، در حالی که نرخ مصوب شستشوی هر متر فرش ۳۸ هزار تومان است

جریان از این قرار بود که قالیشویی گل ابریشم فرش های تحویلی را برای شستشو با متری ۵۵ هزار تومان از مشتریان تحویل می گرفت و بعد از یک هفته با همان لک های قبلی به مشتری تحویل داده است، در حالی که نرخ مصوب شستشوی هر متر فرش ۳۸ هزار تومان است و این شرکت ۵۵ تومان هزینه می گیرد. این موضوع باعث شده بود مشتریان تصور کنند که حتما خدمات بهتری می دهد اما فرش ها را با لک قبلی تحویل می داد.

این موضوع را از مدیریت شرکت گل ابریشم پیگیری کردیم و او با خواندن برگه ای که زمان تحویل از مشتریان امضا می گیرد، گفت ما در قبال باقی ماندن لک های روی فرش و همچنین پارگی فرش در زمان شستشو هیچ مسئولیتی نداریم و امضای مشتری پای این برگه یعنی پذیرفته است که ما مسئولیتی نداریم!

حجت محمدی رییس اتحادیه صنف قالیشویی های تهران در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن انتقاد از عملکرد برخی واحدها که نرخ مصوب را رعایت نمی کنند و خدمات مناسبی هم ارائه نمی دهند، گفت: در حال حاضر نرخ مصوب شستشوی هر متر فرش ۳۸ هزار تومان است و گرفتن ۵۵ هزار تومان به ازای هر متر فرش تخلف است.

او افزود: از طرف دیگر قالیشویی باید فرشی را که تحویل می گیرد تمیز و بدون لک تحویل دهد مگر اینکه لک های فرش با مایع شوینده قابل پاک کردن نباشند به عبارت دیگر اگر دارنده فرش بتواند لک ها را با مایع شوینده تمیز کند به معنای عدم شستشوی فرش با مایع شوینده توسط شرکت قالیشویی بود و شرکت موظف است دوباره فرش را بشورد.

دستگاه های نظارتی و تعزیرات ضعیف عمل می کنند

محمدی با تاکید بر اینکه متاسفانه دستگاه های نظارتی و تعزیرات ضعیف عمل می کنند، تصریح کرد: در شرایط کنونی اتحادیه به شکایت آنلاین مردم روی سایت اتحادیه رسیدگی می کند اما شرکت به راحتی مابه التفاوت مشتری معترض را برمی گرداند و پرونده مختومه می شود و این یعنی این شکل از برخورد قدرت بازدارندگی کافی را ایجاد نمی کند، به همین دلیل دستگاه های نظارتی مانند تعزیرات در این موارد باید قوی عمل کنند.

رییس اتحادیه صنف قالیشویی تهران تاکید کرد که مردم قبل از امضا حتما برگه شرکت ها را مطالعه کنند و از طرف دیگر قبل از اینکه پول را پرداخت کنند فرش را کاملا بازرسی کنند تا در صورتی که لک یا پارگی داشت پول را پرداخت نکنند و از طریق اتحادیه شکایت خود را ثبت کنند تا اقدامات لازم انجام شود

او با تاکید بر اینکه مردم باید نسبت به واحدهای متخلف شکایات خود را ثبت کنند، تصریح کرد: برای سال جاری هنوز نرخ مصوبی از سوی سازمان حمایت ارائه نشده به همین دلیل شرکت های قالیشویی باید با همان نرخ ۳۸ هزار تومان سال گذشته با مشتریان خود حساب کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه امضای برگه در زمان دریافت فرش از مشتری به معنای این نیست که مشتری نتواند شکایت کند، اظهار کرد: به مردم سفارش می کنیم قبل از امضا حتما برگه را مطالعه کنند و از طرف دیگر قبل از اینکه پول را پرداخت کنند فرش را کاملا بازرسی کنند تا در صورتی که لک یا پارگی داشت پول را پرداخت نکنند و از طریق اتحادیه شکایت خود را ثبت کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

او درباره پارگی فرش گفت: به طور قطع فرش سالم باید سالم تحویل داده شود مگر آنکه فرشی فرسوده باشد یا به دلیل استفاده از وایتکس دچار پوسیدگی شده و با فشار وارده در کارخانه شستشو پاره شود.

شرکت ها مکلف به خدمات متناسب با مصوبات هستند

همچنین بهنام نیک منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار بازار با تایید این موضوع که شرکت های قالیشویی باید طبق مصوبات و مقرارت اعلامی اتحادیه فعالیت کنند، گفت: به طور قطع شرکتی در قبال مبلغی که دریافت کرده متعهد به انجام خدمات مناسب است و این طور نیست که گرفتن امضا از مشتری کاملا از آنها سلب مسئولیت کند زیرا طبق دستورالعمل اتحادیه شرکت ها مکلف به خدمات متناسب با مصوبات هستند.

به گفته معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران شرکت های قالیشویی باید طبق مصوبات و مقرارت اعلامی اتحادیه فعالیت کنند، به طور قطع شرکتی در قبال مبلغی که دریافت کرده متعهد به انجام خدمات مناسب است و این طور نیست که گرفتن امضا از مشتری کاملا از آنها سلب مسئولیت کند

او با تاکید بر اینکه مشتریان باید موقع دریافت خدمات از چنین شرکت هایی حتما برگه را قبل از امضا مطالعه کنند، تصریح کرد: در حال حاضر برای مشتریان خسارت دیده امکان شکایت و رسیدگی وجود دارد به همین دلیل پس از کارشناسی به طور قطع مشتریان به حق خود خواهند رسید.

براساس این گزارش می توان پی برد که به دلیل اینکه هزینه خدمات قالیشویی چندان بالا نیست بسیاری از مردم نسبت به پیگیری شکایت خودداری می کنند همین موضوع باعث شده تا برخی شرکت ها مانند گل ابریشم علاوه بر اینکه خارج از مصوبه اتحادیه عمل کنند، خدمات مناسبی هم ارائه ندهند، از این رو باید دستگاه های نظارتی به این مسأله ورود کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]