به گزارش اقتصادآنلاین، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در آیین گشایش رسمی بیمارستان خیرساز تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان حکیم، با ابراز خشنودی از حضور در میان جمعی از خیرین کشور گفت: سلامت جسم، روح و روان موضوعی بسیار مهم است و همه دستورات و باید و نبایدهای شرع برای سالم زندگی کردن، […]

به گزارش اقتصادآنلاین، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در آیین گشایش رسمی بیمارستان خیرساز تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان حکیم، با ابراز خشنودی از حضور در میان جمعی از خیرین کشور گفت: سلامت جسم، روح و روان موضوعی بسیار مهم است و همه دستورات و باید و نبایدهای شرع برای سالم زندگی کردن، سالم ماندن و سالم اندیشیدن است تا فرد بتواند در پرتو این سلامتی به جامعه خیر برساند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت غذای جسم و روان انسان، با بیان اینکه اگر سلامت تغذیه تامین شود، نوبت و نیاز به درمان نمی‌رسد، افزود: در دولت مردمی موضوع تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه همواره به‌عنوان یک مسئله مهم مورد تاکید بوده و از جمله شورای‌ عالی سلامت و امنیت غذایی که تا پیش از این دولت فعال نبود، در این دولت فعال شده است.

رئیسی اظهار داشت: اگر چه در مقوله سلامت تغذیه بیشتر سلامت غذای جسم مطرح است، اما اهمیت تغذیه روح و روان انسان کمتر از غذای جسم او نیست. آرامش عمومی و سلامت جامعه در اطمینان خاطر و سلامت تغذیه روحی و روانی آن است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال‌های سپری شده از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگ و افتخارآمیزی در زمینه تامین سلامت جسمی و روانی جامعه شده است، تصریح کرد: در ۴۴ سال گذشته در حوزه تربیت نیروی انسانی کارآمد، پزشکان متخصص و اساتید صاحب‌نظر برجسته گام‌های بلندی برداشته شده است.

رئیسی با گرامیداشت یاد مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های کادر درمانی در مقاطع مختلف از جمله در دفاع مقدس و دوران شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر حوزه نرم‌افزاری و تربیت نیروی انسانی، در حوزه سخت‌افزاری در تولید لوازم و تجهیزات پیشرفته پزشکی مورد نیاز کشور گام‌های بلندی برداشته شده و در حوزه تولید دارو نیز بیش از ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید شده و ایران در زمینه صادرات داروی با کیفیت نیز حضور پررنگی دارد.

رئیس جمهور همچنین از احداث یک مرکز علم و فناوری به نام پرافتخار شهید سلیمانی در کنار این مرکز درمانی که حداقل ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر خواهند شد به عنوان اقدامی مفید و ارزشمند یاد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]