دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 41469
  • 09 نوامبر 2023 - 2:11
  • 114 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ترس از رویداد هاوینگ؛ شرکت‌های ماینینگ برای فروش بیت‌کوین به صف شدند

ترس از رویداد هاوینگ؛ شرکت‌های ماینینگ برای فروش بیت‌کوین به صف شدند
ترس از رویداد هاوینگ؛ شرکت‌های ماینینگ برای فروش بیت‌کوین به صف شدند

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که بزرگترین شرکت‌های فعال در زمینه استخراج بیت‌کوین در حال فروش بیشتر این رمزارز در مقایسه با ماه‌های گذشته هستند؛ اتفاقی که بخشی از آن به رویداد هاوینگ مربوط می‌شود.

به گزارش‌ اکوایران، ۱۳ شرکت برتر که به استخراج بیت‌کوین می‌پردازند، به اندازه تمام بیت‌کوین‌هایی که در ماه اکتبر استخراج کردند، این رمزارز را به فروش رساندند. بیت‌کوین از سال گذشته میلادی که بازار کریپتو با ضربه بزرگی روبه‌رو شد، یکی از بهترین عملکردهای خود را ثبت کرده است.

به نوشته بلومبرگ، نسبت فروش به تولید این شرکت‌ها که از جمله آن‌ها می‌توان به شرکت‌های «ماراتن دیجیتال» و «کُر ساینتیفیک» اشاره کرد، حدود ۱۰۵ درصد بوده است؛ این بدان معناست که آنها علاوه بر آنچه که تولید شده بود، بیت‌کوین‌های موجود در دارایی‌های خود را نیز به فروش رساندند. این نسبت بسیار بالاتر از سه ماهه منتهی به اکتبر بوده است؛ یعنی زمانی که نرخ فروش به تولید در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر به ترتیب ۶۴، ۷۷ و ۷۷ درصد اعلام شده بود.

نسبت تولید به فروش در ژوئن سال گذشته میلادی و در بحبوحه ضربه بزرگ به بازار رمزارزها به دلیل ورشکستگی شرکت «اف‌تی‌ایکس» و افزایش قابل توجه قیمت برق به اوج خود یعنی ۳۹۰ درصد رسیده بود.

این فروش‌ها در زمانی انجام شده که بزرگترین رمزارز جهان توانست در ماه اکتبر به اوج قیمتی خود در ۱۸ ماه گذشته برسد.

استخراج بیت‌کوین یک فرآیند پرمصرف انرژی است که در آن از رایانه‎های تخصصی برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در بلاک‌چین بیت‌کوین و کسب پاداش در توکن استفاده می‌شود. به شکل سنتی، استخراج‌کنندگان تمایل دارند بیت‌کوین بیشتری بفروشند تا جریان نقدی خود را مثبت کنند یا قیمت‌های بالاتری را در روند صعودی بازار به دست آورند.

بیت‌کوین در ماه گذشته میلادی با ۲۸ درصد افزایش به حدود ۳۵ هزار دلار رسید و بازدهی سالانه خود را به بیش از ۱۰۰ درصد رساند. این رقم هنوز بسیار کمتر از رکورد ۶۹ هزار دلاری قیمت این رمزارز است که در اواخر سال ۲۰۲۱ به دست آمد.

همچنین با توجه به نزدیک شدن به رویداد نصف شدن ارزش بیت‌کوین که اصطلاحا «هاوینگ» (Halving)  نامیده می‌شود، استخراج‌کنندگان ترجیح می‌دهند برای تقویت سرمایه خود این رمزارز را به فروش برسانند. هاوینگِ بیت‌کوین یک رویداد مهم است که تقریباً هر چهار سال یک بار در شبکه بیت‌کوین رخ می‌دهد و به معنی کاهش پاداش استخراج ماینرها است. این موضوع به کنترل نرخ استخراج بیت‌کوین‌های جدید و حفظ کمبود این رمزارز کمک می‌کند. نصف شدن بیت‌کوین با کاهش عرضه این ارز دیجیتال به بازار همراه می‌شود و پس از آن، ارزش بیت‌کوین معمولا بالا می‌رود. رویداد هاوینگ در آوریل یا می ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

 بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎‌کوین در روز چهارشنبه (۱۷ آبان) از ۳۵ هزار و ۱۴۸ دلار تا ۳۵ هزار و ۶۲۹ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۳۵ هزار و ۶۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز بیش از ۲۵۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۶ میلیارد و ۳۹ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود ۳ درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۸۷۳ تا ۱۹۰۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۱۹۰۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۶ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۶ میلیارد و ۶۳ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۴/۲۶ درصد رشد داشته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار 29 آوریل 2024

۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار

اکوایران: همزمان با نوسانات کاهشی قیمت دلار و تتر، برخی اخبار سیاسی و اقتصادی هم زمینه‌ساز ریزش قیمت سکه در بازار شده است.

عیار سکه‌های مبادله چند است؟ 29 آوریل 2024

عیار سکه‌های مبادله چند است؟

دلار در بازار ارز به قیمت اسفند پارسال برگشت/ نفس دلار در پشت خط گرفت/ معامله‌گران می‌گویند حجم تزریق بازار ساز بالاست/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد میانگین سه ماهه را شکست/ عیار سکه‌های مبادله چند است؟

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی! 29 آوریل 2024

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقاضای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی جهانی انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت افزایش یابد. در میان‌مدت، پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال رسیدن قیمت طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.