به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اعضای اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه تدابیر محدودیتی علیه ایران ذیل «نظام تحریم‌های منع اشاعه‌ای» را تا بعد از «روز انتقال برجام» در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۶ مهرماه) حفظ کرد. تحلیلگران پیش از این گفته‌اند این اقدام اتحادیه اروپا برای گریز از فعال کردن ساز و کار موسوم […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اعضای اتحادیه اروپا امروز سه‌شنبه تدابیر محدودیتی علیه ایران ذیل «نظام تحریم‌های منع اشاعه‌ای» را تا بعد از «روز انتقال برجام» در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۶ مهرماه) حفظ کرد.

تحلیلگران پیش از این گفته‌اند این اقدام اتحادیه اروپا برای گریز از فعال کردن ساز و کار موسوم به «مکانیسم ماشه» است که می‌توانست به بازگشت تحریم‌های چندجانبه بین‌المللی علیه ایران منجر شود.

در بیانیه‌ اتحایه اروپا آمده است: «شورای اروپا اقدام به تصویب قوانینی حقوقی برای حفظ تحریم‌هایی کرده که در اصل توسط سازمان ملل برای اشخاص و نهادهای دخیل در فعالیت‌های هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک همبسته با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرده است.»

شورای اروپا گفته این اقدام به معنی اعمال تدابیر محدودیتی جدید علیه ایران نیست و تمامی تحریم‌های اتحادیه اروپا که ذیل برجام رفع شده‌اند در حالت رفع باقی خواهند ماند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]