سایپا از خودروهای مازاد رونمایی کرد / فروش خودرو به قیمت حاشیه بازار منتظر یک اشاره
سایپا از خودروهای مازاد رونمایی کرد / فروش خودرو به قیمت حاشیه بازار منتظر یک اشاره

اکو ایران : بحث فروش خودرو در مبدا با قیمت های آزاد در انتظار مجوز سیاست گذار است و شرکت های بزرگ خودروساز این امکان را دارند تا به محض دریافت مجوز بخشی از محصولات خود را روانه بازار کنند.

به گزارش اکو ایران، خودروسازی سایپا اعلام کرد این خودروساز با توجه به برنامه های تولید حود تا پایان سال حول و حوش ۴۶ هزار دستگاه خودرو مازاد دارد و می تواند این محصولات را با مجوز وزارت صمت با قیمت های آزاد به بازار تزریق کند.

آن طور که نارنجی های جاده مخصوص برآرود کردند این خودروساز تا پایان سال حدود ۱۸۹ هزار دستگاه تعهد تا پایان سال با توجه به واگذاری حول و حوش ۱۱۵ هزار دستگاه انواع محصولات به متقاضیان نزدیک به ۷۴ هزار دستگاه تعهد برای واگذاری خودرو باقی ماند .   

مدیران تولید سایپا برنامه ریزی کردند تا پایان سال جاری ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنند با توجه به تعهد باقی مانده این خودروساز در نهایت ۴۶ هزار دستگاه از انواع محصولات خاضر در سبد محصولاتی خود دارد که تعهدی برای آنها ندارد بنابراین این تعداد خودرو را می توان به عنوان ظرفیت مازاد نارنجی های جاده مخصوص در نظر گرفت.

به نظر می رسد مدیران فروش سایپا بیشتر محصولاتی که به تازگی به سبد محصولاتی  خود اضافه کردند را به عنوان خودروهای مازاد معرفی کنند. خودروهایی مانند شاهین با گیربکس اتوماتیک اعضای جدید خانواده کوییک و خانواده ساینا می توانند در صورت فروش خودروهای مازاد با قیمت حاشیه بازار توسط سایپا روانه بازار  شوند.

چنانچه سیاست گذار خودرویی مجوز فروش محصولات خودروسازان را با قیمت های حاشیه بازاری به آنها ابلاغ کند. خودروسازی سایپا می تواند ۴۶ هزار دستگاه خودروی مازاد خود را در قالب فروش فوری روانه بازار کند.

ایران خودرویی ها نیز از تعداد دقیق محصولات مازاد تعهد خود رونمایی نکردند اما این خودروساز نیز منتظر یک اشاره است تا محصولات مازاد خود را پشت ویترین با قیمت های حاشیه بازاری بچیند.

د گروه سایپا تا پایان سال، ۷۴ هزار دستگاه باقی می‌ماند که با پیش بینی ۱۲۰ هزار دستگاه تولید تا پایان سال، تعداد ۴۶ هزار دستگاه تولید مازاد بر تعهدات خواهد بود که سایپا می‌تواند به صورت فروش فوق العاده ۹۰ روزه عرضه کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]