اسپانیا: دیگر به اسرائیل سلاح نمی دهیم
اسپانیا: دیگر به اسرائیل سلاح نمی دهیم

وزیر خارجه اسپانیا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای خبر داد که این کشور از روز هفت اکتبر (۱۵ مهر) تمام مجوزهای صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در آورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «خوزه مانوئل آلبارس» وزیر خارجه اسپانیا روز سه‌شنبه تاکید کرد که این کشور اروپایی خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه بوده چون تا کنون ۲۷ هزار فلسطینی در این جنگ کشته شده‌اند.
وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «خواستار برگزاری کنفرانس صلح بین‌المللی بر اساس راه حل دو دولتی شدیم و همچنین از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم که به دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند باشند».
آلبارس در ادامه گفت: «مقرهای سازمان ملل، مدارس و بیمارستان‌ها در نوار غزه مورد بمباران قرار می‌گیرند».
وزیر خارجه اسپانیا گفت که این کشور از روز ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تمام مجوزهای صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کرده است.
وی با ارج نهادن به نقش دولت قطر در میانجی‌گری برای دستیابی به آتش‌بس در غزه گفت که اسپانیا خواستار تشکیل دولت فلسطینی است که بتواند در کنار اسرائیل به زندگی ادامه دهد.
آلبارس اضافه کرد: «هفتم اکبر باعث شد تا اهمیت حل عادلانه و دائمی موضوع ملت فلسطین را درک کنیم».
وزارت آموزش و پرورش غزه امروز سه‌شنبه ۶ فوریه اعلام کرد که ۴۸۹۵ دانش آموز شهید و ۸۵۱۴ نفر دیگر هم از آغاز تجاوزات رژیم اسرائیل به نوار غزه مجروح شده اند؛ از این تعداد ۴۴ محصل در کرانه باختری شهید و ۸۹ کودک دیگر هم دستگیر شده‌اند.
 سخنگوی وزارت بهداشت غزه اشرف القدره امروز در صد و بیست و سومین روز از جنگ اشغالگران اسرائیلی علیه غزه از افزایش شهدا به ۲۷۶۸۵ تن و زخمی‌ها به ۶۶۹۷۸ نفر خبر داد. ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت جدید مرتکب شده که طی آن ۱۰۷ نفر شهید و ۱۴۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند؛ بیش از ۷ هزار نفر هم همچنان مفقود و زیرآوار هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]