خبر فوری به بازنشستگان درباره وام ۳۰۰ میلیون بانک رفاه + جزئیات
خبر فوری به بازنشستگان درباره وام ۳۰۰ میلیون بانک رفاه + جزئیات

بانک رفاه کارگران تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

به گزارش نبض بازار، بانک رفاه کارگران اعلام کرده است که به منظور کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و یارانه بگیران اقدام به پرداخت وام ویژه کرده است و به افراد حقیقی واجد شرایط تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.
البته بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی نیز همانند کارگران مشغول به کار، هر ساله مبلغی را تحت عنوان عیدی دریافت می نمایند، با این تفاوت که این میزان عیدی، توسط سازمان تامین اجتماعی به حساب این دو گروه واریز می گردد.
اعلام مبلغ دقیق عیدی بازنشستگان کارگری، برعهده سازمان تامین اجتماعی است و مدیرعامل این سازمان باید آن را اعلام کند؛ در عین حال، تامین اجتماعی می‌تواند مبلغی بر عیدیِ مصوب دولت بیفزاید؛ این اتفاق در سال‌های قبل سابقه داشته است.
در حال حاضر با پایان گرفتن واریز مستمری بهمن، بازنشستگان کارگری در انتظار اعلام مبلغ عیدی هستند.
براساس آخرین اخبار دریافتی مدیرعامل تامین اجتماعی اعلام کرد که عیدی ۴.۳ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی ۹ اسفند ۱۴۰۲ واریز می‌شود. مبلغ کل عیدی ۱۲ هزار میلیارد تومان است که تامین شده است.
میزان عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در پایان سال جاری، به میزان مبلغ عیدی کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری بوده و به میزان دو میلیون و پانصد هزار تومان (۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) می باشد.
طبق مصوبه هیئت دولت، مبلغ عیدی مستمری بگیران در سال ۱۴۰۲، با ۲۰سال سابقه، دو میلیون و پانصد هزار تومان، تصویب شد که علاوه بر آن، ۷۰۰ هزار تومان برای عائله‌ مندی و به‌ ازای هر فرزند تحت تکفل نیز ۳۰۰ هزار تومان، تعلق می گیرد.
وام ۳۰۰ میلیون بانک رفاه برای یارانه‌بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعیبانک رفاه کارگران به عنوان یکی از بانک‌های فعال حوزه کارگری است که واریز مبالغ حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و همچنین مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی‌(ره) را برعهده دارد.
این بانک اخیرا اعلام کرده است که به منظور کمک به اقشار حقوق بگیر تامین اجتماعی و یارانه بگیران اقدام به پرداخت وام ویژه کرده است. یکی از طرح‌های تسهیلاتی بانک رفاه کارگران طرح «افق» نام دارد که طی آن به تمامی افراد حقیقی واجد شرایط تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.
به نقل از رده، افرادی که مایل به دریافت وام قرض الحسنه و بدون سود ۳۰۰ میلیون تومانی از بانک رفاه کارگران هستند، باید سپرده قرض الحسنه داشته باشند. گذشته از سپرده گذاری، لازم است که افراد حداقل مبلغ ۲۰ میلیون تومان در حساب خود نگه دارند. مدت زمان نگهداری این مبلغ به منظور درخواست تسهیلات مذکور بین یک تا ۱۲ ماه اعلام شده است.
وام مذکور قرض الحسنه بوده و سودی ندارد و تنها به منظور پوشش هزینه‌های بانک به آن کارمزد چهار درصدی تعلق می‌گیرد. ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات داشتن اعتبار شغلی و ارائه ضامن رسمی است. ضامن رسمی در صورتی مورد قبول است که کسر از حقوق باشد. این وام طی مدت زمان حداقل شش ماه و حداکثر ۶۰ ماه قابل بازپرداخت است.
افراد حقیقی که وام ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد مشخص و حداکثر مدت زمان تعیین شده را دریافت می‌کنند باید هر ماه ۵ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۴۵ تومان قسط بپردازند. کل سود تسهیلات به ۳۶ میلیون تومان می‌رسد و جمع رقم وام و سود آن نیز ۳۳۶ میلیون تومان خواهد بود.
افراد در صورتی که مایل به ادامه روند دریافت تسهیلات نباشند، امکان انتقال امتیاز آن را به اعضای درجه یک خانواده خود خواهند داشت.
زمان و مبلغ واریز مستمری مددجویانآخرین خبر از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان امروز چهارشنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ | حقوق مستمری بگیران بهزیستی کی واریز می‌شود؟
بر اساس آخرین خبر‌ها از سال ۱۴۰۳ برای هر نفر از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد معادل یک ماه مستمری ایشان عیدی واریز می‌شود که برای خانواده‌های ۳ نفره این مبلغ به ۳ میلیون تومان می‌رسد. خانواده‌های دو نفره مبلغ ۲ میلیون تومان و خانواده‌های ۴ نفره و ۵ نفره به ترتیب ۴ و ۵ میلیون تومان دریافت می‌کنند.
بنابر اعلام سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان زنجان، طی سال جاری به بیش از ۲۰ هزار فرد دارای معلولیت زنجانی خدمات گوناگون مددکاری اجتماعی ارائه شده است. در سال جاری یک هزار و ۸۵۰ پرونده توانبخشی معلولین و مددجویان بهزیستی در
کمیسیون پزشکی تحت بررسی قرار گرفت و ۱۴۶ فرد دارای معلولیت نیز از معافیت سربازی بهره‌مند شدند.
معلولیت‌ها در ۶ گروه عمده و شایع از جمله اختلالات جسمی، حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری، اعصاب و روان و چند معلولیتی تقسیم بندی، و شدت معلولیت هر گروه در چهار سطح خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید تعیین می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]