قیمت سکه در مرز سقوط! / پیش بینی جدید از وضعیت بازار طلا
قیمت سکه در مرز سقوط! / پیش بینی جدید از وضعیت بازار طلا

در بامداد چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه، ارزش اونس طلا به تقریبا ۱۵ دلار از ارزش خود کاسته شده است. برخی از سکه‌بازان اعتقاد دارند که این رویداد ممکن است تاثیری بر نوسانات بازار سکه داشته باشد. از سوی دیگر، تحلیلگران سیاسی و اقتصادی معتقدند که بازار تا حدی تحت تأثیر توافق هسته‌ای برجام قرار گرفته است.

به گفته سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت هر قطعه سکه امامی در ظهر روز قبل حدود یک میلیون تومان افزایش یافت و به حدود ۴۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. اما در ساعات پایانی معاملات نقدی آن روز، قیمت این فلز گران‌بهای داخلی به حدود ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

همچنین در معاملات پشت خطی سه‌شنبه برخی از فعالان بازار  پیش‌بینی کردند که در روز چهارشنبه تحت تاثیر نوسانات ریزشی بازار جهانی طلا احتمالا مسیر کاهش را دنبال خواهد کرد. گفتنی است اونس طلا عصر سه‌شنبه ۴۵ دلار و در بامداد امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تقریبا ۱۵ دلار از ارزش خود را از دست داده است.

از سوی دیگر فعالان بازار می‌گویند که که جو بازار کاملا خبری شده است. براساس آنچه رسانه‌ها اعلام کرده‌اند رافائل گروسی در راه ایران است. گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای به ایران سفر خواهد کرد. این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود و گروسی قبل از شرکت در این کنفرانس در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

قیمت طلا

بروزرسانی:  چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای ۱۸ عیار / ۷۵۰

۳۴,۵۷۰,۰۰۰

طلای ۱۸ عیار / ۷۴۰

۳۴,۱۰۹,۰۰۰

طلای ۲۴ عیار

۴۶,۰۹۳,۰۰۰

طلای دست دوم

۳۴,۱۰۸,۹۲۰

آبشده کمتر از کیلو

۱۴۹,۸۴۰,۰۰۰

مثقال طلا

۱۴۹,۸۷۰,۰۰۰

انس طلا

۲,۲۹۲٫۳۵

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی

۴۲۴,۵۱۰,۰۰۰

سکه بهار آزادی تک فروشی 

۳۸۶,۰۵۰,۰۰۰

نیم سکه تک فروشی

۲۴۴,۶۰۰,۰۰۰

ربع سکه تک فروشی

۱۵۴,۴۰۰,۰۰۰

سکه گرمی تک فروشی

۶۶,۲۰۰,۰۰۰

تمام سکه (قبل ۸۶)

۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰

نیم سکه (قبل ۸۶)

۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰

ربع سکه (قبل ۸۶)

۹۶,۰۰۰,۰۰۰

حباب سکه

حباب سکه امامی

۸۴,۳۵۰,۰۰۰

حباب سکه بهار آزادی

۴۶,۴۹۰,۰۰۰

حباب نیم سکه

۷۴,۷۱۰,۰۰۰

حباب ربع سکه

۶۹,۳۳۰,۰۰۰

حباب سکه گرمی

۲۴,۳۴۰,۰۰۰

 

پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۲ اردیبهشت

تحلیلگران سیاسی واقتصادی می‌گویند که بازار تا حدودی رنگ و بوی برجام گرفته است. به عقیده آنها این اخبار که نشانه‌هایی از تعامل و گفت‌وگو دارد، پس از مدت‌ها شرایط ویژه جنگی، خبر از فروکش کردن سطح تنش می‌دهد. فعالان بازار معتقدند چنین اخباری می‌تواند معامله‌گران را محتاط کند.

تکنیکالیست‌ها معتقدند در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد. در غیر این صورت، اگر این مرز است دست برود، در گام اول احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۴۱ میلیون تومان و در گام دوم تا کف کانال یاد شده محتمل است.

 

منبع:

اکوایران

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]