چرا بلوک زن دسته دوم نخریم؟
چرا بلوک زن دسته دوم نخریم؟
این روزها بازار ساخت و ساز بتنی داغ شده است و بیشتر سرمایه‌گذاران به سمت تولید محصولات بتنی مانند بلوک، سنگفرش، جدول و... روی آورده‌‌اند؛

به همین سبب خرید دستگاه بلوک زن دست دوم، رواج یافته است. اگر شما نیز علاقه‌مند به این نوع تجارت هستید، احتمالا تمام تلاش خود را خواهید کرد، تا با کمترین بودجه آن را شروع کنید. از آنجایی که مهم‌ترین و اولین ابزار مورد نیاز، برای تولید محصولات بتنی، دستگاه بلوک زن است، در ابتدا، به فکر تهیه یک دستگاه کارکرده خواهید افتاد؛ اما آیا همه زوایا و عواقب خرید یک دستگاه کارکرده را سنجیده‌اید؟ در ادامه این مقاله، نکاتی را ذکر کرده‌ایم که “چرا خرید یک دستگاه بلوک زنی دست دوم، اشتباه است” و امیدواریم به کمکتان بیاید.

دستگاه بلوک زن صفر

بلوک زن از تجهیزات صنعتی است که برای تولید بلوک‌های ساختمانی به کار می‌رود. این دستگاه برای تولید قطعات بتنی، از مواد اولیه‌ای همچون سیمان، پوکه لیکا، شن و ماسه و… استفاده می‌کند که با گذشت زمان، دچار استهلاک دستگاه می‌شود. این تجهیزات می‌توانند به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، ساخته شوند. استفاده از دستگاه بلوک زن اتوماتیک ، یا ثابت در صنعت ساخت‌و‌ساز، به‌دلیل سرعت بالا، ظرفیت تولید، صرفه‌جویی در نیروی انسانی، استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و… مورد توجه مسئولان و کارفرمایان این صنعت قرار گرفته است. این نوع دستگاه، در صورتی که به صورت اصولی و استاندارد نگه‌داری و رسیدگی شود، طول عمر بالایی خواهد داشت. ویژگی بلوک زن نیمه اتوماتیک نیز در متحرک بودن و کمتر بودن ابعاد دستگاه نسبت به نوع ثابت آن است؛ البته باید در نظر داشته باشید این دو نوع دستگاه، تفاوت قیمت آشکاری دارند. بسته به نوع نیازتان، می‌توانید دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بلوک زن دسته دوم وکارکرده

افرادی که به تازگی وارد حوزه تولید محصولات بتنی شده‌اند، در ابتدا می‌خواهند کسب وکارشان را با کمترین مقدار هزینه آغاز کنند. این گونه افراد، به دنبال خرید دستگاه‌های بلوک‌زن دست دوم هستند. هر دستگاهی دارای طول عمر خاصی است که برخی از عوامل، بر کاهش یا افزایش این طول عمر، اثر می‌گذارد. اگر دستگاه صفر در هنگام استفاده اولیه به درستی نگهداری و استفاده نشود، صددرصد عمر آن کاهش خواهد یافت. شاید دستگاه‌های دست دوم ارزانتر از دستگاه‌ بلوک زنی صفر باشند؛ اما آیا هزینه نگهداری و تعمیرات یک دستگاه کارکرده برای شما به‌صرفه‌تر از خرید دستگاه نو خواهد بود؟ اگر بحث درمورد دستگاه‌های کارکرده باشد قضیه فرق دارد؛ زیرا هنگامی که یک مشکل اساسی رخ دهد، شما قادر به حل کردن مشکل نخواهید بود. در این صورت شما به یک متخصص برای تشخیص مشکل نیاز دارید که حتی ممکن است، به تعویض یک قطعه با نسخه اصلی آن منجر شود.

چرا بلوک زن دسته دوم نخریم؟

۷ دلیل برای آنکه چرا ماشین بلوک زنی دست دوم نخریم؟

  1. تاریخچه دستگاه‌های دست دوم: ممکن است دستگاه دست دوم در یک محیط نامعلوم و طبق شرایط مختلفی نگه‌داری شده باشد. شما نمی‌دانید این دستگاه تحت چه شرایطی نگه‌داری شده است و این امر مشکلاتی را در آینده به همراه خواهد داشت. محتمل است در هنگام استفاده از این دستگاه خرابی‌های غیر منتظره رخ دهد و خسارت مالی و جانی را برای شما به همراه داشته باشد.
  2. قطعات فرسوده و آسیب دیده: یک ماشین هرچقدر بیشتر کار کند دچار فرسودگی در بدنه و آسیب‌ بین قطعات داخلی، خواهد شد. این اتفاق در ماشین آلات بلوک زنی بیشتر دیده می‌شود؛ زیرا قالب برای تولید محصولات با شانه‌های دستگاه درگیر است. اگر شدت این فرسودگی‌ها بالا باشد، محصولات تولیدی به همان مقدار از استحکام و کیفیت پایین‌تری برخوردار خواهند بود.
  3. فناوری قدیمی: ماشین‌های بلوک زنی نیز مانند سایر تجهیزات، همراه با فناوری بروز می‌شوند. برخی از دستگاه‌های دست دوم، فاقد این گونه امکانات هستند و ممکن است از استاندارهای روز دنیا، برخوردار نباشند.
  4. گارانتی محدود: شما هنگامی که دستگاه صفر می‌خرید در کنار ملزومات دستگاه، گارانتی نیز، برای شما در نظر گرفته می‌شود تا در صورت بوجود آمدن خسارت‌های احتمالی بتوانید با مهندسان سازنده دستگاه، در ارتباط باشید و مشکل را حل کنید. این امکان در دستگاه‌های دست دوم وجود ندارد و باید هزینه اضافی برای رفع مشکل پرداخت کنید.
  5. تعمیر و لوازم یدکی: در صورتی که دستگاه، به مشکل برخورده باشد، پیدا کردن قطعه جایگزین، زمان و انرژی زیادی را از شما خواهد گرفت. ممکن است این قطعه را پیدا نکنید و یا به یک قطعه گران قیمت بربخورید. تنها نتیجه این خرابی‌ها، هزینه‌های اضافی است که برای شما بوجود خواهد آمد.
  6. خطرات امنیتی: دستگاه‌های دست دوم اگر در شرایط درست نگه‌داری نشده باشند، در زمان استفاده می‌توانند خطرات جانی را برای اپراتور به همراه داشته باشند.
  7. عدم سفارشی سازی: دستگاه دست دوم، احتمالا در گذشته بر اساس خواسته کارفرمای دیگری، طراحی و ساخته شده باشد. در صورتی که نیازمند تغییری در این نوع دستگاه باشید، این امکان برای شما مقدور نباشد و نتوانید به طور کامل، دستگاه‌ را شخصی سازی کنید. شاید تغییراتی که شما در نظر دارید، به منظور سوددهی بیشتر در تجارتتان باشد؛ اما دستگاه کارکرده‌ای که خریده‌اید، قابلیت و ظرفیت آن تغییرات را نداشته باشد.

سخن پایانی

نگه‌داری دقیق از دستگاه‌های بلوک زن ، امری بسیار حیاتی است. اطمینان از رعایت عوامل متعدد و سرویس منظم به طور مستمر، به بهبود عمکرد و افزایش عمر مفید دستگاه کمک می‌کند. اگر ماشین بلوک زن را به‌صورت دست‌دوم تهیه می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که عدم وجود اطلاعات کافی درباره خدمات پس از فروش مثل سرویس و عدم وجود گارانتی می‌تواند خرید شما را به یک انتخاب پرریسک تبدیل کند، از‌ این‌رو توصیه‌ می‌شود از دستگاه بلوک‌زن صفر استفاده‌کنید. شرکت پارسیان ماشین سازان تبریز ، به عنوان پیشرو در ارائه دستگاه بلوک‌زن صفر با کیفیت بالا شناخته می شود. محصولات این شرکت به‌دلیل نوع قطعات مصرفی و تکنولوژی مورد استفاده در ساخت، بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند. این شرکت با توجه به تکنولوژی پیشرفته خود، نه‌تنها به ارتقا کیفیت ساخت محصولات، بلکه به ارائه خدمات پس از فروش نیز متعهد است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]