خبر فوری از شیوه جذب معلمان + شرایط جدید جذب
خبر فوری از شیوه جذب معلمان + شرایط جدید جذب

جذب و تربیت نیرو‌های مورد نیاز در مشاغل آموزشی و پرورشی تنها از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی مورد قبول است.

به گزارش نبض بازار؛ نمایندگان  روز گذشته در جلسه علنی مجلس بند (ب) ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و شیوه جذب معلمان مدارس را تغییر دادند و فقط جذب معلم را از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت شهید رجایی مجاز دانستند.

همچنین نمایندگان برای خدمتگزاران و سرایداران مدارس پس از گذراندن دوره‌های کارآموزی ویژه فوق العاده حقوق در نظر گرفتند.

بند (ب) – سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان موظفند در طول اجرای برنامه، تا زمان تصویب و اجرای سند موضوع بند «الف» این ماده، ردیف‌های استخدامی و تأمین اعتبار مورد نیاز آموزش و پرورش و ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی برای جذب دانشجو معلمان را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند. جذب و تربیت نیرو‌های مورد نیاز در مشاغل آموزشی و پرورشی منحصراً از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی با تقویت زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها و توسعه ّکمی و کیفی آن‌ها و با همکاری حوزه‌های علمیه (برای تربیت و توانمندسازی معلمان گروه معارف اسلامی، قرآن و مربی امور تربیتی) و سایر دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی صورت گیرد. وزارت آموزش و پرورش مجاز است نسبت به تأمین نیروی مورد نیاز خود از بین دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد واجد صلاحیت‌های عمومی و تخصصی سایر دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی یا حوزه‌های علمیه با طی دوره مهارت آموزی و یا دانشجومعلمی در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، همزمان با تحصیل در دانشگاه دولتی و غیردولتی یا حوزه‌های علمیه با امکان دریافت کمک هزینه به میزان پنجاه درصد (%۵۰) حداقل حقوق از زمان تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اقدام نماید. آیین نامه نحوه جذب این دانشجویان، ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تهیه می‌شود و به تصویب شورایعالی آموزش و پرورش می‌رسد. دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در طول مدت تحصیل به صورت سالانه مورد ارزشیابی قرار گرفته و در صورت عدم صلاحیت، ارتباط استخدامی آنان قطع خواهد شد.

تبصره- خدمتگزاران و خدمتگزاران سرایدار بعد ازگذراندن دوره‌های کارآموزی ویژه که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، به عنوان فوق العاده خدمتگزاری و فوق العاده سرایداری به ترتیب معادل سی و پنج درصد (%۳۵) و پنجاه درصد (%۵۰) از حداقل حقوق مندرج در قوانین بودجه سالانه علاوه بر حقوق و مزایای دریافتی خود برخوردار می‌شوند. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]