مهمترین مشکل ملارد عدم استقرار ادارات خدمات‌رسان در محل دائمی است
مهمترین مشکل ملارد عدم استقرار ادارات خدمات‌رسان در محل دائمی است

فرماندار شهرستان ملارد گفت: مهمترین مشکل شهرستان عدم استقرار ادارات خدمات رسان در محل دائمی است و اجاره‌های بسیاری را متحمل می‌شوند و انتظار داریم نسبت به استقرار ادارات در شهرک اداری همکاری لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، جلسه شورای اداری شهرستان ملارد با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، اعضای شورای تامین و اداری، ائمه جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی، شهرداران و بخشداران امروز در فرهنگسرای بعثت صفادشت برگزار شد.

جابر کریمی، فرماندار شهرستان ملارد ضمن گرامیداشت شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: ملارد سال ۱۳۸۸ با مصوبه هیات دولت به شهرستان ارتقا یافت و دارای ۲ بخش و ۴ دهستان است و با توجه به نرخ بالای رشد جمعیت غرب استان تهران، جمعیت فعلی شهرستان ملارد ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است. 

وی گفت: ۶۵۰ واحد در شهرستان ملارد مستقر است و ملارد شمالی با ۲۰۰ واحد صنعتی به لکه صنعتی تبدیل خواهد شد و در صفادشت با وجود ۵۰۰ واحد صنعتی برای تعداد ۲۵ هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

فرماندار ملارد ادامه داد: با رفع مشکلات آب ملارد این قابلیت دارد که به قطب صنعتی تبدیل شود و در بخش کشاورزی در حوزه گل و گیاه و تولید قارچ ۶۱ درصد تولید استان و ۳۱ درصد تولید تخم مرغ و بیش از ۷ هزار تن تولید گوشت مرغ، بیش از ۲ هزار تن گوشت قرمز، بیش از ۱۰۷ هزار تن شیر و ۲۲ تن تولید سالانه عسل را به خود اختصاص داده است.

کریمی ادامه داد: ملارد این قابلیت را دارد که تا ۲ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته داشته باشد و استفاده از نور خورشید در دهستان اخترآباد جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی از موارد پیشران توسعه در این شهرستان است. 

وی گفت: مهمترین مشکل شهرستان عدم استقرار ادارات خدمات رسان در محل دائمی است و اجاره‌های بسیاری را متحمل می‌شوند و انتظار داریم نسبت به استقرار ادارات در شهرک اداری همکاری لازم انجام شود و مردم در حوزه‌های مختلف مطالبات دارند و مشکلاتی انباشت شده که نیاز است دستگاه‌ها و نیروی انسانی ادارات افزایش یابد. 

فرماندار شهرستان ملارد ادامه داد: تخصیص اعتبار در حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی، خط انتقال آب تصفیه‌خانه، تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی به منظور بهره‌برداری تعدادی از واحدها، ارتقا حوزه درمانی و تخت‌های بیمارستانی، تکمیل شبکه خطوط و انتقال فاضلاب و بازچرخانی پساب تصفیه‌خانه، موضوع بازنگری طرح‌های هادی روستایی از جمله مواردی است که نیازمند رسیدگی و پیگیری استانی است. 

کریمی عنوان کرد: سکونت‌های غیررسمی چالش‌های متعددی ایجاد کرده و خدمات‌رسانی مطلوب در این محل‌ها انجام نمی‌گیرد که لازم است نسبت به رفع این معضل اقدام شود. 

وی به فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و واگذار نشدن بخشی از اتوبوس‌ها و استفاده نشدن از اتوبوس‌های واگذار شده اشاره کرد و گفت: برای مسأله مترو غرب استان دستوراتی صادر شده و باتوجه به حجم بالای ترافیک لازم است تامین اعتبار انجام شود.

فرماندار شهرستان ملارد ادامه داد: ارتقاء سرانه‌ها باتوجه به رشد جمعیت و کمک‌های دولت در ساخت مدارس، بهداشت و درمان، مسایل امنیتی، بخش ورزش و فرهنگی و رسیدگی به بافت فرسوده که آسیب‌های اجتماعی همراه دارد، نیازمند حمایت دولت دارد.

کریمی به پلاک ۴۳ و اراضی که توسط بنیاد شهید مصادره شده و مشکلاتی برای مردم ایجاد اشاره کرد و افزود: ملارد روی گسل زلزله قرار دارد و این مسأله نیازمند تمهیداتی است که باید توجه شود. 

وی تصریح کرد: دسترسی به بزرگراه غدیر موجب کاهش بار ترافیکی به شهرک صنعتی می‌شود اما موانعی وجود دارد که نیاز به رسیدگی از سوی استان دارد. 

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]