چرا اسپرد پایین در فارکس برای تریدرها اهمیت دارد؟
چرا اسپرد پایین در فارکس برای تریدرها اهمیت دارد؟
معامله‌گران در بازار فارکس، همواره در پی کسب سود بیشتر هستند.

معامله‌گران در بازار فارکس، همواره در پی کسب سود بیشتر هستند. جدا از اینکه آموزش و یادگیری، استفاده از استراتژیهای معاملاتی قدرتمند و ابزارهای تحلیل مناسب، موجب افزایش سودآوری در معاملات شما می‌شود، رعایت یک سری تکنیک‌ها و اصول خاص در بازار هم میتواند به شما در کسب سود بیشتر کمک کند. یکی از این روش‌ها که خیلی از تریدرها از آن استفاده میکنند، افتتاح حسابهایی با اسپرد پایین در فارکس می‌باشد. اما آیا میدانید که اسپرد پایین چطور موجب رسیدن به سود بیشتر خواهد شد؟ برای دریافت پاسخ مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

اسپرد چیست و چگونه محاسبه میشود؟

مفهوم اسپرد (Spread) در فارکس، به اختلاف بین قیمت خرید و فروش (Bid و Ask) یک جفت ارز (currency pair) اشاره دارد. این تفاوت به عنوان هزینه تجارت در نظر گرفته می‌شود. اسپرد معمولاً به پیپ اندازه‌گیری می‌شود که کوچکترین واحد تغییر قیمت در بازار فارکس است.

قیمت خرید (Ask) یک ارز نمایانگر قیمتی است که بازار آماده به خرید آن ارز از شما به عنوان معامله‌گر می‌باشد. قیمت فروش (Bid) نمایانگر قیمتی است که بازار آماده به فروش آن ارز به شما به عنوان معامله‌گر می‌باشد. اختلاف بین قیمت فروش و قیمت خرید به عنوان اسپرد شناخته می‌شود.

اسپرد که به آن کارمزد پنهانی نیز می‌گویند، نقش مهمی در محاسبه سود و زیان در معاملات فارکس ایفا می‌کند. وقتی تریدرها یک معامله ارز انجام می‌دهند، حتماً باید هزینه اسپرد را هم در نظر بگیرند. دانستن این موضوع به آنها کمک می‌کند تا که زمانی که اختلاف بین قیمت خرید و فروش کمتر باشد، برای ورود به معامله اقدام نمایند.

انواع اسپرد در بازار فارکس

اسپرد در بازار فارکس بر دو نوع ثابت و شناور می‌باشد. ثابت یا شناور بودن اسپرد بستگی به نوع بروکری دارد که از آن استفاده می‌کنید. اما در حالت کلی، بروکرهای دارای میز معاملاتی، اسپرد ثابت ارائه می‌دهند. در مقابل بروکرهایی بدون میز معاملاتی، از اسپرد شناور برای اجرای معاملات استفاده می‌نمایند.

۱. اسپرد ثابت: این نوع اسپرد همان‌طور که از نامش پیداست، یک مقدار ثابت است و در آن به نوسانات بازار توجهی نمی‌شود. اسپردهای ثابت معمولاً در بازارهای نقدی مانند فارکس و سهام مورد استفاده هستند. معامله‌گرانی که ترجیح می‌دهند قبل از معامله، هزینه‌های معاملاتیشان را بدانند، معمولاً به دنبال اسپرد ثابت می‌باشند.

۲. اسپرد شناور: اسپرد شناور با توجه به شرایط و نوسانات بازار تغییر می‌کند و مقدار ثابتی ندارد. این نوع اسپرد معمولاً در بازارهای مشتقه مانند قراردادهای آتی و اختیار معامله استفاده می‌شود. با اینکه اسپردهای متغیر قابل پیش‌بینی نیستند، اما معمولاً مقدار آن‌ها کمتر از اسپرد ثابت است.

عوامل موثر در تعیین میزان اسپرد در فارکس

بروکرهای مختلف فارکس، فاکتورها و استراتژیهای مختلفی را در تعیین اسپرد در نظر می‌گیرند. این فاکتورها عبارتند از:

۱. عرضه: وقتی سهمی در بازار شناور باشد، عرضه افزایش می‌یابد. به دنبال افزایش عرضه، شاهد افزایش اعتراض، تنش و هیجان در بازار خواهیم بود. در چنین شرایطی، میزان اسپرد افزایش می‌یابد.

۲. تقاضا: افزایش تقاضا، به معنای علاقه بیشتر مشتریان برای خرید یک سهم خاص است. در این مواقع، شاهد کاهش اسپرد هستیم.

۳. زمان: گاهی اسپردها در ساعات خاصی از روز (مثلاً در ساعات بازارهای اروپا یا آمریکا) کمتر می‌شوند. در ساعات بیرون از ساعات کاری اصلی، اسپرد ممکن است بزرگ‌تر باشد.

۴. نوع جفت ارز: اسپرد بر اساس نوع جفت ارزی (Currency Pair) که انتخاب می‌کنید، تغییر خواهد کرد. مقدار آن معمولاً برای هر جفت ارز به صورت جداگانه تعیین می‌شود. برخی ارزها به دلیل نقل و انتقال بیشتر و تقاضای بیشتر دارای اسپرد کمتری هستند، در حالی که برخی دیگر دارای اسپرد بیشتری هستند.

۵. حجم معاملات: حجم معاملات، تاثیر مستقیم بر میزان اسپرد دارد. افزایش حجم معاملات، به معنای آن است که بروکر میخواهد با کاهش اسپرد، مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.

کدام بروکرهای فارکسی کمترین اسپرد را دارند؟

بروکرهای فارکس، معمولاً برای جذب مشتریان خود و افزایش کاربران با اعمال موارد خاص مثل کارمزد کم، کاهش مبلغ سرمایه اولیه (دپوزیت) و اسپرد پایین با یکدیگر در رقابت هستند. در ادامه بهترین بروکرهای فارکس کم اسپرد (البته به صورت کاملاً بی‌طرفانه. انتخاب نهایی با شماست!) را برای اسکلپرها معرفی خواهیم کرد.

۱. بروکر لایت فارکس

از جمله بروکرهای معتبر فارکسی است که به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی، طرفداران زیادی دارد. با ورود به این بروکر میتوانید به انواع حسابهای معاملاتی ECN، کلاسیک، CENT، دمو و حسابهای بدون سوآپ (اسلامی)، دسترسی داشته باشید. نمادهای معاملاتی متنوع و زیادی در ای بروکر در دسترس است و با پرداخت کارمزد و اسپرد پایین در آن‌ها، بی‌شک معاملات سودآوری را تجربه خواهید کرد.

? ثبت نام در بروکر لایت فارکس + اعتبار هدیه + ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد?

۲. بروکر آمارکتس

این بروکر به دلیل معاملات سریع و بدون ریکوتش، از جایگاه بسیار خوبی در بین تریدرها برخوردار است. حسابهای استاندارد، کریپتو، Fixed و حساب اسلامی همگی در آمارکتس در دسترس می‌باشند. حساب پرمیوم گلد آن هم که مخصوص معاملات طلاست. همچنین با ورود به این بروکر، طیف وسیعی از نمادهای معاملاتی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در بروکر آمارکتس میتوانید معاملاتی با اسپرد پایین و حتی بدون کمیسیون تجربه کنید.

? ثبت نام در آمارکتس + اعتبار هدیه + ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد?

۳. بروکر آلپاری

آلپاری از سرورهای قدرتمندی استفاده می‌کند که سرعت اجرای معاملات را تا حد زیادی افزایش خواهند داد. در این بروکر حسابهای متنوع مثل نانو، استاندارد و ECN متناسب با تجربه و مهارت تریدرها در دسترس هستند. تخفیف در اسپرد و کمیسیون و اجرای معاملات نامحدود از مزایای حساب VIP در بروکر آلپاری می‌باشد.

۴. بروکر ویندزور

با ورود به بروکر ویندزور، امکان افتتاح حساب در نوع حساب Zero یا Prime برای شما وجود دارد. حساب زیرو که برای معامله‌گران حرفه‌ای طراحی شده است، اسپردی معادل صفر دارد. علاوه بر این با مشارکت در طرح‌ها و مسابقات مختلف ویندزور نیز میتوانید سود کسب کنید.

۵. بروکر اپوفایننس

بروکر اپوفایننس یا اپوفارکس از ۴ نوع حساب معاملاتی استاندارد، سوشیال ترید، ECN و ECN Pro پشتیبانی می‌کند. با ورود به حساب ECN Pro در این بروکر که مخصوص کاربران حرفه‌ای می‌باشد، کمترین میزان اسپرد را پرداخت خواهید کرد.

? ثبت نام در بروکر اپوفارکس + اعتبار هدیه + ۱۰ درصد تخفیف در کارمزد?

مزایای اسپرد پایین در فارکس

مزایای اسپرد پایین در فارکس عبارتند از:

۱. کاهش هزینه‌ها و کسب سود بیشتر: اسپرد پایین، هزینه‌های معامله کمتری را برای تریدرها به همراه دارد. این به معنای کاهش هزینه‌های تراکنش و کسب سود بیشتر است.

۲. افزایش فرصت‌های سودآوری: با داشتن اسپرد پایین، معامله‌گران می‌توانند به طور موثرتری از فرصت‌های سودآور در بازار فارکس بهره‌برداری کنند. اسپرد پایین به آنها این امکان را می‌دهد تا به سرعت و به طور موثر به تغییرات قیمت واکنش نشان دهند. به دنبال آن ورود و خروج سریع از معاملات را تجربه کنند. در نهایت فرصت‌های معاملاتی بیش‌تری را تجربه خواهند کرد.

۳. افزایش شفافیت: اسپرد پایین به تریدرها کمک می‌کند تا به طور دقیق‌تری قیمت‌ها را بررسی کنند و در نتیجه، تصمیمات بهتری در مورد ورود و خروج از معاملات بگیرند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]