در این مطلب سعی داریم با سیستم حسابداری ابری آشنا شویم و مزایا و معایب این روش را با روش‌های سنتی و آفلاین بررسی کنیم. اگر جزو آن دسته از مدیران و حسابداران شرکت‌ها هستید که به‌دنبال روشی جدید و بهینه‌تر برای تدوین سندهای مالی خود می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما […]

در این مطلب سعی داریم با سیستم حسابداری ابری آشنا شویم و مزایا و معایب این روش را با روش‌های سنتی و آفلاین بررسی کنیم. اگر جزو آن دسته از مدیران و حسابداران شرکت‌ها هستید که به‌دنبال روشی جدید و بهینه‌تر برای تدوین سندهای مالی خود می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

حسابداری ابری چیست؟ روشی نوین در حسابداری

حسابداری ابری یا Cloud Accounting، روش جدید حسابداری بر بستر رایانش ابری است که امروزه توسط شرکت‌های نرم‌افزاری و سیستم‌های حسابداری ارائه می‌شود. به‌دلیل بهره گرفتن این روش از بستر رایانش ابری و اینترنت، به آن حسابداری تحت وب یا حسابداری آنلاین نیز گفته می‌شود.

روش حسابداری ابری، این امکان را فراهم می‌کند تا سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف برای انجام امور مالی و حسابداری خود نیازی به زیرساخت و تجهیزات فیزیکی نداشته باشند. به همین دلیل، تمایل به استفاده از این سیستم حسابداری جدید در سراسر دنیا به‌شدت در حال افزایش است.

آشنایی با سیستم حسابداری ابری، روشی بهینه و به صرفه

مزایای حسابداری ابری؛ به‌صرفه‌تر و سریع‌تر از گذشته

فرض کنید یک سازمان یا شرکت چندین شعبه پراکنده در سراسر کشور یا حتی جهان داشته باشد. در این شرایط دسترسی کارکنان، مدیران و حسابداران به یک نسخه یکپارچه از نرم‌افزارهای حسابداری کار دشواری خواهد بود. ضمن اینکه نگهداری اطلاعات و انجام امور مالی در هر یک از شعبه‌ها نیازمند تجهیزات و سخت‌افزارهای متفاوتی است که هر یک نیازمند پشتیبانی و نگهداری هم هستند.

در چنین شرایطی علاوه‌بر اینکه هزینه‌های زیادی به شرکت یا سازمان تحمیل می‌شود، انجام بسیاری از امور وقت‌گیر و در مواردی حتی چالش‌آفرین خواهد بود. حسابداری ابری از طریق ارائه نرم افزار حسابداری ابری و سیستم‌های ابری وابسته، به‌طورکامل این مشکلات را برطرف می‌کند؛ زیرا با وجود حسابداری آنلاین و استفاده از سرورهایی که از راه دور میزبانی می‌شوند، این امکان را فراهم می‌کند تا همه شعب و افراد مسئول در فرآیند مالی بتوانند به یک نسخه یکپارچه نرم‌افزار مالی در سریع‌ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشند.

نرم افزار حسابداری آنلاین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نرم افزار حسابداری آنلاین امکانات و کاربردهای بیشتری را نسبت به نسخه‌های ویندوزی در اختیار مدیران و حسابداران قرار می‌دهد. سپیدار سیستم با ارائه نرم افزار حسابداری آنلاین خود با نام نرم افزار سپیدار ابری، مزایا و کاربردهای زیر را برای مدیران مالی و حسابداران فراهم کرده است:

  • کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری
  • کاهش هزینه‌های نگهداری از زیرساخت و توسعه شبکه
  • کاهش هزینه نیروی انسانی در بخش امور مالی
  • امکان اتصال به نرم‌افزار حسابداری در هر مکانی حتی خارج از کشور
  • دسترسی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به سیستم حسابداری
  • امنیت تضمین‌شده و پشتیبان‌گیری منظم از اطلاعات ثبت‌شده
  • دسترسی لحظه‌ای و آنلاین به گزارش‌ها و اطلاعات مالی
  • امکان دورکاری برای نیروی انسانی
  • مدیریت مالی یکپارچه در شعب و دفاتر

علاوه‌بر این موارد، با استفاده از نرم‌افزار حسابداری ابری سپیدار به‌عنوان بهترین نرم افزار حسابداری ابری موجود در بازار می‌توانید از یک سال پشتیبانی رایگان، آموزش رایگان، رابط کاربری مدرن و به‌روز برخوردار شوید و با موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ به سیستم حسابداری خود در هر مکان و ساعتی دسترسی داشته باشید.

سیستم‌های حسابداری ابری، از حسابداری پایه تا مدیریت فروش و انبار

در کنار نرم‌افزار حسابداری ابری، سیستم‌های متعدد و کاربردی طراحی شده‌اند تا فرآیند کار را ساده‌تر و سریع‌تر کنند. سیستم‌های نرم‌افزار ابری سپیدار سیستم شامل موارد زیر می‌شود:

  • سیستم حسابداری ابری: هر آنچه از یک نرم‌افزار حسابداری انتظار دارید از ورود اطلاعات پایه با فرمت اکسل تا ثبت دفاتر قانونی، شرح استانداردها، درج کدینگ پیش‌فرض بازرگانی، تولیدی و خدماتی، عملیات خودکار پایان سال مالی، گزارش گردش حساب در کلیه سطوح و … در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  • سیستم دریافت و پرداخت ابری: ثبت دریافت و پرداخت از طریق چک، حواله، وجه نقد و دستگاه کارتخوان، دریافت و پرداخت چک‌های تضمینی، چاپ چک و کلر بانک، تسویه دستگاه کارت‌خوان، ثبت کلیه فرآیندهای گردش چک، مشاهده لیست چک‌های سر رسید شده و … از امکانات این سیستم است.
  • سیستم انبارداری ابری: قیمت‌گذاری موجودی کالای انبار، یکپارچه‌سازی بین انبار و فروش، انبارگردانی ساده، تعیین نقطه سفارش کالا و هر آنچه که برای مدیریت مالی انبار خود نیاز دارید، در این سیستم نرم‌افزار ابری سپیدار در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
  • سیستم فروش ابری: تعریف انواع مختلف فروش، صدور صورت‌حساب مشتریان، محاسبه خودکار مالیات بر ارزش افزوده، گزارش‌گیری با حالت‌های متعدد و … از امکانات این سیستم کاربردی برای بسیاری از کسب‌وکارها است.
  • ارتباط با سامانه مودیان: یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سیستم حسابداری ابری سپیدار سیستم امکان ارسال ساده و سریع صورت‌حساب الکترونیکی، ارسال مستقیم یا از طریق شرکت‌های معتمد، ارسال فاکتور فروش با ارز غیرریال، مشاهده آخرین وضعیت صورت‌حساب‌ها در سامانه مودیان و … در سیستم ارتباط با سامانه مودیان در بستر رایانش ابری است.

به‌این‌ترتیب، با استفاده از نرم افزار حسابداری ابری سپیدار و سیستم‌های حسابداری متصل به آن می‌توانید هرکاری که با نرم‌افزارها و سیستم‌های آفلاین انجام می‌دهید را بدون محدودیت در فضای ابری و بر بستر اینترنت انجام دهید.

آشنایی با سیستم حسابداری ابری، روشی بهینه و به صرفه

نرم افزار حسابداری ابری سپیدار سیستم؛ بهینه برای حسابداران و به‌صرفه برای مدیران

در این مطلب سعی کردیم تا با سیستم حسابداری ابری آشنا شویم و مزایا و امکانات این سیستم پرکاربرد را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد دارید تا برای سازمان، کسب‌وکار و شرکت خود از یک سیستم یکپارچه و به‌روز حسابداری استفاده کنید، نرم‌افزار حسابداری ابری سپیدار بهترین گزینه برای شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به سایت سپیدار سیستم مراجعه کنید یا عبارت «نرم‌افزار حسابداری ابری» را در گوگل جستجو کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]