جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 44542
  • 23 نوامبر 2023 - 14:12
  • 105 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سکه‌بازان گوش به فرمان دلار

سکه‌بازان گوش به فرمان دلار
سکه‌بازان گوش به فرمان دلار

اکوایران: در شرایط کنونی سکه مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد، این مرز برای سکه‌بازان مهم است و اگر سکه نتواند به بالای آن برگردد احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

به گزارش اکوایران، روز گذشته قیمت طلای جهانی مسیر رشد را دنبال کرد و برای دومین روز در هفته جاری مهمان کانال ۲ هزار دلار بود. قیمت اونس طلا صبح دیروز تا سطح ۲ هزار و ۶ دلار بالا رفت و عصر با ۲ هزار و ۲ دلار به فروش رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با اینکه بازار سکه از سوی بازار جهانی طلا حمایت شده بود، قیمت سکه امامی نه تنها رشد معناداری را ثبت نکرده بلکه نزولی شده است.

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه در مقایسه با روز سه‌شنبه ۵۰ هزار تومان ریزش کرد و با ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

فعالان‌ اقتصادی معتقدند که سکه‌بازان دیروز به فرمان دلار حرکت کردند. طبق ادعای معامله‌گران قیمت دلار در تهران که روز سه‌شنبه با ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شده بود در شروع معاملات نقدی دیروز با ۵۰ هزار و ۳۳۰ تومان روانه بازار شد و در نیمه ظهر بر روی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت. همچنین عصر هر برگ اسکناس آمریکایی در تهران در حول‌و‌حوش ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با آخرین روز آبان ماه ثبات نسبی را نشان می‌دهد

تحلیل‌های معامله‌گران در روز چهارشنبه به طلای آبشده معطوف شد. آن‌ها معتقدند بازارساز با بازی انس و دلار، به وسیله طلای آبشده بازار را کنترل می‌کند و بازی اصلی را در آب‌شده می‌بینند. گروهی باتوجه به حباب منفی طلای آب‌شده معتقد بودند که دلار باید پایین بیاید، گروهی هم در مقابل می‌گفتند که این نشان می‌دهد بازارساز آینده انس طلا را کاهشی می‌بیند که الان به آب‌شده حباب منفی داده است. تکنیکال کارها می‌گویند در حال حاضر طلای آب شده حمایت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مقاومت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را پیش رو دارد.

از سوی دیگر، در شرایط کنونی سکه مرز  ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد، این مرز برای سکه‌بازان مهم است و اگر سکه نتواند به بالای آن برگردد احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۸ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.