۹ هزار میلیارد تومان بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری کجا هزینه شد؟
۹ هزار میلیارد تومان بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری کجا هزینه شد؟

در مورد ۹هزار میلیارد تومان که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در بودجه سال گذشته در نظر گرفته شده بود چند سئوال باقی می ماند که در این گزارش به آن اشاره شده است.

به گزارش نبض بازار،مطالبه و خواسته بازنشستگان همسان‌سازی حقوق با شاغلین همتراز در دستگاه مربوطه است.

 در این خصوص حسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم‌توسعه درمجلس در مورد ۹هزار میلیارد تومان که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در بودجه سال گذشته در نظر گرفته شده بود و عدم اجرای آن از سوی دولت گفت: در نیمه دوم سال قبل دولت به مجلس اطلاع داد که این ۹ همت را تصمیم دارد برای افزایش ۱۰ درصدی حقوق شاغلین اختصاص دهد، ولی با پا فشاری نمایندگان، افزایش حقوق بازنشستگان نیز به آن الحاق شد، بدین ترتیب ۹ همت در این زمینه هزینه گردیده است.

آقاي زنگنه درخصوص ۹ هزار میلیارد تومان  همسان سازی حقوق بازنشستگان شفاف سازی کنید.

اگر به فرض اینکه این گفته جنابعالی صحت داشته باشد با صداقت به موارد زیر پاسخ دهید:

چرا رییس کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس  در اوایل امسال دو بار با دیوان محاسبات کشور در خصوص تعیین تکلیف وهزینه کرد ردیف اعتباری مذکور مکاتبه کرده است؟اصولاً یاچنین موردی صحت ندارد واین سخنان به نوعی همراهی با دولت در توجیه ناکارآمدی برای عدم  اجرای یک ماده مصوب قانون بودجه است.یا صحت دارد ومکاتبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با دیوان محاسبات کشور در این مورد برای به ظاهر رضایت  بازنشستگان وبهره برداری جهت اهداف شخصی وتبلیغاتی است

در این چند ماهه اخیر اکثر نمایندگان مجلس در محافل و مجالس وموقعیت‌های مختلف از پیگیری واجرای اعتبار ۹همت متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری دادسخن میدهند.

چنانچه گفته آقای زنگنه صحت داشته باشد این قبیل نمایندگان از اجرای کدام ماده قانون بودجه صحبت میکنند وقتی قبلاً دولت بزعم‌جنابعالی آنرا هزینه کرده است واین موضوع را به مجلس اعلام کرده است؟

آیا این اعلام دولت در کمیسیون‌های مرتبط یا در صحن علنی مجلس بوده است یا در گفتگو‌های محدود وخصوصی با افراد خاص مطرح شده است ؟

چرا نمایندگان مجلس در زمان تصویب لایحه ترمیم حقوق  پیشنهادی دولت،  حقوق شرعی و قانونی  ۱۷۰۰۰۰۰نفر بازنشسته کشوری وخانواده تحت تکفل آنان را نادیده گرفتند وبه جای نظارت وتاکید بر اجرای ماده قانونی مصوب مجلس  توسط دولت، سکوت اختیار کردند.

با استناد به مصوبات دولت، اعتبار اجرای ماده قانونی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری از محل واگذاری سهم دولت از سهام شرکت مجتمع آلومینیوم جنوب در نظر گرفته شده است چنانچه گفته آقای زنگنه صحت داشته باشد مصاحبه‌ها، وپیگیری‌های مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص عقد قرار داد با سازمان خصوصی سازی، ومکاتبه با سازمان برنامه و بودجه به منظور فروش، جابجایی ویا تغییر سهام به منظور نقد کردن ۹همت جهت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری ووعده اجرا در نیمه اول سال جاری چه توجیهی داشته وبا چه اهدافی مطرح میشود؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]