تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / روز خوب برای سرمایه گذاران رمزارزی
تحلیل بازار ارزهای دیجیتال / روز خوب برای سرمایه گذاران رمزارزی

قیمت بیت کوین موفق شد بالای سطح مهم ۴۹ هزار دلار باقی بماند. حجم معاملات این ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته با ۷۵.۲۴ درصد افزایش به ۳۴.۱۶ میلیارد دلار رسیده و ارزش بازار آن، ۹۸۰.۳۴ میلیارد دلار است.

قیمت ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته عموماً صعودی بوده است. در همین راستا، قیمت بیت کوین از مرز ۴۹ هزار دلار عبور کرد و موفق شد سقف ۵۰۳۵۸ دلار را به ثبت برساند.

اتریوم نیز رشد قابل توجهی داشت و موفق شد بر مقاومت ۲۶۰۰ دلار غلبه کند. قیمت سایر آلتکوین‌های برتر مانند ریپل (XRP)، سولانا (SOL) و کاردانو (ADA) نیز رشد قابل‌توجهی داشت.

صعود قیمت ارزهای دیجیتال اصلی طی ۲۴ ساعت گذشته

قیمت بیت کوین موفق شد بالای سطح مهم ۴۹ هزار دلار باقی بماند. حجم معاملات این ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته با ۷۵.۲۴ درصد افزایش به ۳۴.۱۶ میلیارد دلار رسیده و ارزش بازار آن، ۹۸۰.۳۴ میلیارد دلار است.

قیمت اتریوم با ۶.۱۲ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۶۴۹.۴۱ دلار رسیده و حجم معاملات آن نیز با رشدی ۱۰۱.۴۷ درصدی به ۱۴.۲۸ میلیارد دلار افزایش یافته است. ارزش بازار آن نیز ۳۱۸.۴۷ میلیارد دلار است.

قیمت بایننس کوین (BNB) با ۲.۱۳ درصد افزایش، به ۳۲۶.۷۰ دلار و حجم معاملات آن با ۳۷.۸۰ درصد افزایش به ۹۹۲.۰۵ میلیون دلار رسیده است.

قیمت سولانا امروز از مرز ۱۱۰ دلار عبور کرد و با ۷.۹۱ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۱۴.۱۶ دلار رسید.

علاوه بر این، ریپل افزایشی ۱.۶۵ درصدی را تجربه کرد و اکنون ۰.۵۳ دلار قیمت دارد. همچنین حجم معاملات ریپل با ۳۵.۲۰ درصد افزایش به ۱.۰۱ میلیارد دلار رسیده است.

در همین حال، کاردانو امروز شاهد افزایش ۳.۱۰ درصدی قیمت و رسیدن به سطح ۰.۵۵۴۲ دلار بود. حجم معاملات آن نیز ۱۶.۹۱ درصد افزایش یافت و به ۵۰۹.۳۰ میلیون دلار رسید.

در این بین، میم‌کوین‌ها نیز از بازار صعودی بهره بردند و به سطوح قیمت بالاتر رسیدند. قیمت دوج کوین و شیبا اینو به ترتیب با ۲.۱۱ و ۲.۷۲ درصد رشد به ۰.۰۸۲۱۷ و ۰.۰۰۰۰۰۹۵۷۶ دلار افزایش یافت. در ادامه به ۲ مورد از بهترین عملکردهای قیمتی طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازیم.

پپه‌کوین

پپه‌کوین (PEPE)، طی ۲۴ ساعت گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرد. در زمان نگارش این خبر، قیمت پپه کوین با ۹.۱۸ درصد افزایش به ۰.۰۰۰۰۰۱۰۹۷ دلار و ارزش بازار آن به ۴۶۰.۹۷ میلیون دلار رسیده است. همچنین، حجم معاملات آن نیز با رشدی ۶۵.۴۷ درصدی به ۱۰۹.۴۲ میلیون دلار افزایش یافته است.

بیم (BEAM)

توکن بیم (BEAM) در روز سه شنبه بیش از ۱۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. قیمت بیم با ۱۳.۱۲ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۰۲۹۶۱ دلار و ارزش بازار آن به ۱.۵۲ میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر این، حجم معاملات آن نیز با جهشی ۴۱.۹۶ درصدی به ۱۱۹.۱۳ میلیون دلار افزایش یافته است.

ارز دیجیتال یک وسیله معاملاتی دیجیتال، غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک‌چین است که برای انتقال مستقیم ارزش بین اشخاص، بدون حضور شخص ثالثی مثل بانک‌ها به کار می‌رود. مهم‌ترین تفاوت ارز فیات با ارز دیجیتال چیست؟ غیرمتمرکز بودن، ناشناس بودن و شفافیت تراکنش‌ها سه ویژگی متمایزکننده ارزهای دیجیتال هستند.

کریپتوکارنسی یا همان ارز دیجیتال، یا ترجمه درست‌تر آن، رمزارز، نیز یک وسیله مبادلاتی است. اگر به تاریخچه مبادلات در طول تاریخ نگاه کنیم می‌بینیم انسان‌ها اولین بار با مبادله کالا به کالا نیازهای خود را تامین می‌کردند. اما پس از مدتی به دلیل سختی‌هایی که این روش داشت سعی کردند یک واسط معاملاتی شبیه پول‌ را در نظر بگیرند. مثلا از سنگ‌ها استفاده می‌کردند. با گذر زمان استفاده از سکه و سپس اسکناس رایج شد.

پس از پیدایش عصر سرمایه‌داری در قرن گذشته، خدمات بانکداری گسترش پیدا کرد و استفاده از کارت‌های بانکی و کارت‌های اعتباری در همه جای دنیا مطرح شد. در قرن حاضر نیز در حال گذار به دنیای دیجیتال هستیم و ارزهای دیجیتال کم‌کم جایگزین پول‌های فیات می‌شوند. 

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]