بوییدن این میوه استرس تان را کاهش میدهد
بوییدن این میوه استرس تان را کاهش میدهد

استرس و اضطراب از جمله شرایط روانی هستند که می توانند بر روی قدرت تصمیم گیری، خلق و خو و… تاثیر گذار باشد. اضطراب همچنین بر روی سلامت جسم شما نیز تاثیر منفی بسیاری دارد.

خوردن و حتی بوییدن پرتقال به کاهش اضطراب کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد، ویتامین سی موجود در پرتقال سطح هورمون‌های استرس را مهار می‌کند و منجر به تقویت سیستم‌ ایمنی بدن می‌شود.

در یک مطالعه، افراد مبتلا به فشارخون و کورتیزول «هورمون استرس» بالا که ویتامین سی دریافت کرده بودند، نسبت به همتایانشان سریع‌ تر در مواجهه با استرس به حالت عادی بازگشته بودند.

همچنین مطالعات نشان می دهد که مصرف مقدار ناچیز نمک در شرایط استرس زا، سبب افزایش هورمون اکسی توسین می شود. این هورمون عامل احساس شادی و آسایش است.

شیره انگور حاوی ویتامین‌های A، B، C و املاحی چون آهن، منیزیم، فسفر و مقداری کلسیم است که نوشیدن شربتی از آن با اندکی زعفران از مکمل‌ های مناسب برای افراد درگیر استرس و اضطراب و کسانی است که از غضب شدید رنج می‌ برند.

با پیروی از این راهکار های فوق‌العاده ساده می توانید به راحتی استرس و اضطراب خود را از بین برده و احساس بهتری داشته باشید. همچنین ورزش کردن را نیز به عنوان یک راهکار بسیار عالی در کاهش اضطراب در نظر بگیرید.

کنترل استرس و اضطراب می تواند به افزایش کارایی شما منجر شده و در ادامه عملکرد شما را در تصمیم گیری و مواجه شدن با موقعیت های مختلف بهبود ببخشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]