شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 49113
  • 13 دسامبر 2023 - 2:12
  • 71 بازدید
  • ۰ دیدگاه

انتشار «اِن‌اِف‌تی»های فیفا پیش از جام باشگاه‌های جهان

انتشار «اِن‌اِف‌تی»های فیفا پیش از جام باشگاه‌های جهان
انتشار «اِن‌اِف‌تی»های فیفا پیش از جام باشگاه‌های جهان

اکوایران: فیفا در راستای تقویت تعامل هواداران با بازیکنان و تیم‌های فوتبال، در روزهای آینده از «اِن‌اِف‌تی»های خود رونمایی خواهد کرد.

به گزارش اکوایران، فیفا قرار است پیش از برگزاری جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳ در عربستان سعودی، مجموعه‌ای از «رمزهای دیجیتالی (توکن) غیرقابل معاوضه یا بی‌مانند» (اِن‌اِف‌تی) را با همکاری شرکت بلاک‌چین مودکس (Modex) در عربستان راه‌اندازی کند.

به نوشته کوین‌تلگراف، مجموعه افتتاحیه دارای ۱۰۰ اِن‌اِف‌تی خواهد بود که در ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) نمایش داده می‌شود و فرصتی برای برنده شدن بلیت‌های فینال جام جهانی ۲۰۲۶ را به هواداران ارائه می‌دهد. ۹۰۰ مجموعه دیجیتالی اضافی در شبکه پولیگان (Polygon) و «اُپن‌سی» (OpenSea) نیز منتشر خواهد شد که لحظات به یاد ماندنی مسابقات را به نمایش می‌گذارد. هدف از این اقدام، تقویت تعامل هواداران با بازیکنان و تیم‌ها از طریق مجموعه‌های دیجیتال است.

ان‌اف‌تی را در ساده‌ترین مفهوم ممکن می‌توان به عنوان «گواهی اصالت» در نظر گرفت. اما این گواهی به جای یک برگه شامل یک رشته منحصربه‌فرد از علائم است.

این رشته دیجیتالی به یک بلاک‌چین متصل است. بلاک‌چین در واقع شبکه‌ای از اطلاعات گسترده اینترنتی است که درست مثل یک دفتر بزرگ ثبت دیجیتالی معاملات بر مبنای اصول باز بودن، عدم تمرکز و غیرقابل هک بودن طراحی شده است. بلاک‌چین‌‌ها همان بستری هستند که رمزارزهایی همانند بیت‌کوین بر پایه آنها فعال شده‌اند ولی تفاوت اساسی میان یک رمز ارز و ان‌اف‌تی این است که هر رمزارزی همچون بیت‌کوین با دیگری قابل تعویض است بدون این که ارزش معاملاتی یا ویژگی‌های آن تغییر کند ولی گواهی اصالتی که بر پایه ان‌اف‌تی صادر می‌شود، بی‌مانند و منحصربه‌فرد است؛ چنان که قابل معاوضه با دیگری نیست.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) از ۴۰ هزار و ۶۹۱ دلار تا ۴۲ هزار و ۷۰ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۴۱ هزار دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۲۵۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۷/۵۲ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۲ هزار و ۱۸۱ دلار تا ۲ هزار و ۲۴۳ دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران، بیش از ۲ هزار و ۱۸۰ دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۴۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۲/۹۱ میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته، حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.