سیلاب در سیستان‌وبلوچستان یک نفر را کشت و ۱۴هزار میلیارد خسارت زد
سیلاب در سیستان‌وبلوچستان یک نفر را کشت و ۱۴هزار میلیارد خسارت زد

فعالیت سامانه های بارشی اخیر که در استان سیستان وبلوچستان به صورت باران و سیل خود را نمایان کرد، به زیرساخت‌ بعضی شهرها آسیب زد و جان یک هموطن را هم گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اطلاعات،به گفته مدیرکل ستاد بحران سیستان وبلوچستان و بر اساس برآورد اولیه، سیلاب به زیر ساخت‌های ۱۳ شهرستان استان خسارت ۱۴هزار میلیارد ریالی وارد کرده است.
مجید محبی، در حاشیه بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیلزده جنوب این استان در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: عمده خسارت‌های وارده در این مدت به زیر ساخت هایی نظیر راه، برق و کشاورزی مربوط می شود که در شهرستان‌های قصرقند و نیکشهر گزارش شده است و تیم‌های ارزیاب ستاد بحران استان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی و  برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.
وی ادامه داد: براثر بارش های اخیر، آب در سدهای «زیردان» و «پیشین» در جنوب سیستان و بلوچستان پر شد و با تدابیر انجام شده دریچه های این سدها برای خروج آب اضافه باز شدند.
همچنین با تلاش نیروهای امدادی ۹ نفر گرفتاردر  سیلاب در شهرستان های نیکشهر، ایرانشهر، زرآباد و دشتیاری نجات یافتند و تلاش برای نجات   ۴ نفر گرفتار در سیل در منطقه دشتیاری ادامه دارد.
وی تاکید کرد:با توجه با تداوم بارندگی‌ها و برودت هوای سرد در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت‌های کوهنوردی و اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.
 رئیس جمعیت هلال احمر دلگان هم گفت: با توجه به اعلام اینکه چند نفر از هموطنانمان در سیل گرفتار شده ‌اند یک تیم امدادی به همراه بالگرد اورژانس برای امدادرسانی به افراد گرفتار در سیل اعزام شد.
محمد بامری، افزود: هنوز آمار قطعی از افراد گرفتار شده در سیل اعلام نشده است.  در همین حال،بخشدارساربوک گفت: یکی از اهالی روستای عزیزآباد بخش ساربوک شهرستان قصرقند که برای سرکشی به زمین‌های کشاورزی خود رفته بود، درحال عبور از بستر رودخانه کاجو، گرفتار سیل شد که پس از ۲ ساعت جستجو، اهالی روستای «بوگ» پیکر بی‌جان او را پیدا کردند. باد و باران شدید همچنین در شهرستان ایرانشهر باعث تخریب ۱۵۰۰ متر شبکه توزیع برق و ۲ دستگاه‌ ترانس و تخریب ۱۴ اصله پایه شبکه برق در راسک شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]