سرور مجازی آلمان چه ویژگی‌هایی دارد و چرا بین تریدرها محبوب است؟
سرور مجازی آلمان چه ویژگی‌هایی دارد و چرا بین تریدرها محبوب است؟
برای راه‌اندازی سایت، اپلیکیشن، نرم‌افزار و… به فضایی به نام سرور برای ذخیره‌سازی و نگهداری از داده‌ها، فایل‌ها و کلاً میزبانی از اطلاعات‌تان و نشان دادن آن‌‌ها در اینترنت نیاز دارید.

علاوه بر آن، با توجه به محدودیت‌هایی که در ترید و خرید و فروش ارز دیجیتال، اجرای انواع بازی‌های آنلاین و… وجود دارد، خیلی‌ها برای دور زدن این موانع، به آی‌پی ثابت یکی از کشورهای اروپایی نیاز دارند.

جزو هر کدام از این دو گروه که باشید، با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت متوجه می‌شوید که اغلب سایت‌ها، خرید سرور مجازی آلمان را به‌عنوان یک راه‌حل عالی به ایرانی‌ها معرفی می‌کنند؛ اما چرا؟ آیا این سرور مزیتی نسبت به سرور مجازی ایران یا سایر سرورها دارد؟ اصلا سرور مجازی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

با ما همراه باشید تا ببینیم سرور مجازی آلمان چه ویژگی‌هایی دارد، چرا محبوب است و به درد چه کسب‌وکارهایی می‌خورد.

سرور مجازی چیست؟

هر ساختمانی برای احداث، به یک فضای دائمی برای پیاده‌سازی نیاز دارد؛ سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز درست همین خاصیت را دارند؛ یعنی باید روی فضایی پیاده‌سازی شوند که قابلیت دسترسی دائم به اینترنت را داشته باشند و در هر زمانی و مکانی با یک جست‌وجوی ساده، به کاربران نمایش داده شوند.

سرور‌ها، سیستم‌های کامپیوتری عظیم و پرقدرتی هستند که همیشه به اینترنت پرسرعت و پایدار دسترسی دارند.

این سرورها تحت هیچ شرایطی خاموش یا مختل نمی‌شوند؛ متقابلاً هزینه چنین سیستم‌هایی بسیار هنگفت است و بدیهی است که هیچکس حاضر نیست برای راه‌اندازی یک سایت، چنین دردسری را به جان بخرد؛ حالا می‌خواهد یک سایت یا برنامه کوچک باشد یا بزرگ! پس چه باید کرد؟

اینجاست که به مفهوم سرور مجازی یا همان VPS می‌رسیم! اما vps چیست و چه کاربردهایی دارد.

VPS نوعی سرویس میزبانی وب است که به‌صورت مجازی‌شده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و همان خدمات سرور اختصاصی فیزیکی را ارائه می‌کند. با این تفاوت که در سرور مجازی چند مشترک از یک سرور قوی استفاده می‌کنند؛ اما در سرور اختصاصی، کل سرور به یک کلاینت اختصاص داده می‌شود.

در حقیقت، VPS، یک سرور اختصاصی فیزیکی است که طی فرایندی به نام مجازی‌سازی، به بخش‌های ایزوله و مستقل تقسیم شده و چندین نفر می‌توانند در آن اشتراک داشته باشند؛ اما فضای خصوصی هرکس به خود او اختصاص دارد و کسی نمی‌تواند از سهم او استفاده کند یا تداخلی در عملکرد آن ایجاد کند.

تا اینجای کار متوجه شدیم که VPS یا سرور مجازی، در حقیقت بخشی از سرورهای فیزیکی بزرگ است که به اصطلاح، مجازی‌سازی یا Virtualization شده باشد.

سرور مجازی آلمان چیست؟

VPS آلمان چیست

سرور‌های مجازی بر اساس لوکیشن و موقعیت جغرافیایی دیتاسنترهایشان (محلی که سرورها در آن نگهداری می‌شوند) به دو دسته سرور مجازی ایران و خارج تقسیم می‌شوند.
یعنی VPS ایران داخل ایران و VPS خارج، در خارج از ایران و معمولاً کشورهای اروپایی مثل آلمان و فنلاند و… نگهداری و تجهیز می‌شوند.

پس منظور از سرور مجازی آلمان، VPSهایی هستند که سرور اصلی آن‌ها در کشور آلمان قرار گرفته است.

این نوع سرور مجازی محبوبیت بسیار زیادی در ایران دارد؛ زیرا هم سرعت آن بسیار بالاست، هم پایداری بیشتری نسبت‌به سرورهای داخلی دارد. به همین دلیل معمولاً کسانی که قصد راه‌اندازی یک سایت بین‌المللی پایدار را داشته باشند، سراغ این گزینه می‌روند.

در ادامه، بیشتر با مشخصات VPS آلمان آشنا خواهیم شد.

مشخصات و ویژگی‌های سرور مجازی آلمان در یک نگاه

زیرساخت‌ها و سیستم‌های پیشرفته و قوی دیتاسنترهای مجهز کشور آلمان باعث شده که خرید VPS آلمان طرفداران زیادی داشته باشد. از جمله ویژگی‌های مهم سرور مجازی آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. سیستم عامل را شما انتخاب می‌کنید

نخستین مزیت VPS آلمانی این است که می‌توانید بین سیستم عامل ویندوز و لینوکس، به تناسب نیاز خود یک مورد را انتخاب کنید.

اگر توسعه‌دهنده وب هستید، یا برای پشتیبانی و میزبانی وب می‌خواهید از سرور مجازی استفاده کنید، بهتر است که سیستم عامل لینوکس را روی VPS نصب کنید.

اگر هم آشنایی زیاد با محیط لینوکس ندارید و سرور مجازی را برای کاربردهایی مثل ترید، گیم و… تهیه می‌کنید، سرور مجازی ویندوز انتخاب بهتری برایتان خواهد بود.

۲. از بهترین سخت‌افزارها بهره‌مند می‌شوید

آلمان یکی از ابرقدرت‌های دنیای تکنولوژی است؛ بنابراین، از بهترین سیستم‌ها برای ارائه خدمات سرور مجازی استفاده می‌کند و از نظر میزان RAM، قدرت پردازنده، فضای اختصاصی و نوع آن، پهنای باند و… سرورهای این کشور، قدرت و کیفیت بسیار بالایی دارند؛ به همین علت، به‌راحتی می‌توان روی سرعت و پایداری آن‌ها حساب کرد.

۳. امکان کاهش یا افزایش منابع سرور وجود دارد

در VPS‌های آلمان مشترکان می‌توانند در صورت نیاز، به تناسب شرایطی که دارند، منابع سرور خود را کاهش یا افزایش دهند. این خاصیت انعطاف‌پذیری، در شرایطی که سایت‌ها یا برنامه‌ها در حال رشد هستند، بسیار اهمیت دارد؛ زیرا ممکن است کاربر به منابع بیشتری نیاز داشته باشد.

وی پی اس آلمان لیموهاست و امکان کاهش یا افزایش منابع

۴. از حملات سایبری دور خواهید ماند

یکی از مشهورترین انواع حملات سایبری به سایت‌ها، حملات DDoS است که می‌تواند به رتبه سایت، لطمه بسیار شدیدی وارد کند. از بزرگ‌ترین مزایای سرور مجازی آلمان، این است که از همان ابتدا، با اقدامات امنیتی موثر و پیشرفته مثل سیستم آنتی‌دیداس در برابر این نوع حملات سایبری مصونیت کامل دارد و می‌توانید بابت امنیت سایت خود، کاملا آسوده خاطر باشید.

۵. سرور مجازی آلمان، آپتایم بالایی دارد

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، سرورهای مجازی بخشی از یک سیستم کامپیوتری قوی هستند که باید همیشه روشن و در دسترس باشد. حالا اگر به هر دلیلی این سیستم خاموش شود، نیاز به به‌روزرسانی داشته باشد یا محتاج تعمیرات شود، سایت‌های متصل به آن نیز برای مدتی از دسترس خارج خواهند شد.

این موضوع، برای سایت‌هایی که رنک بالایی دارند، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا حتی چند ثانیه هم برای آن‌ها حیاتی است. سرورهای مجازی آلمان، تا ۹۹.۹ درصد آپتایم (بالاترین میزان آپتایم) را تضمین می‌کنند؛ یعنی به کاربران اطمینان می‌دهند که نزدیک به ۱۰۰ درصد موارد، در دسترس خواهند بود.

کاربردهای سرور مجازی آلمان چیست؟

کاربردهای vps آلمان

سرورهای مجازی کاربردهای مختلفی دارند؛ از میزبانی وب و اپلیکیشن گرفته تا خرید و فروش ارز دیجیتال و گیم و… .

از جمله موارد استفاده از این VPSها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزبانی از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی

سایت‌های پربازدید (مثل سایت‌های خبری) و فروشگاه‌های آنلاین به دلیل ترافیک ورودی بالا، به‌خصوص در دوره‌های تخفیف و اوج خرید، به یک سرور مجازی پرسرعت نیاز دارند که بتواند پاسخگوی حجم بالای درخواست‌ها باشد.

VPS آلمان، گزینه مناسبی برای این نوع سایت‌ها است؛ زیرا هم فاصله فیزیکی این کشور با ایران زیاد نیست و هم پهنای باند، سرعت و امنیت بسیار بالایی دارد. فرقی هم ندارد کسب‌وکار شما بزرگ باشد یا کوچک؛ در هر صورت می‌توانید از این سرورها استفاده کنید.

استفاده از سرور مجازی به عنوان سرور پشتیبان

سرورهای مجازی به‌نسبت سایر سرورها و سرویس‌های میزبانی، بیشترین پایداری را دارند. چرا؟

چون در سرورهای مجازی، کلاینت‌ها به‌جای یک سرور، روی مجموعه‌ای از سرورها میزبانی می‌شود که هر کدام فضا و اختیارات خاص خودشان را دارند. همين امر باعث می‌شود که اگر به هر دلیلی یکی از سرورها از دسترسی خارج شد، فوراً سرور دیگری جایگزین شود و سایت همیشه بدون قطعی و در دسترس بماند.

برای همین هم خیلی‌ها ترجیح می‌دهند روی سرور‌های مجازی از اطلاعات‌شان بکاپ بگیرند تا در صورت قطعی سایت یا از بین رفتن اطلاعات، نسخه پشتیبان داشته باشند.

توسعه وب و برنامه‌نویسی

توسعه‌دهندگان وب و تیم‌های برنامه‌نویسی، برای تست و توسعه پروژه‌هایشان در محیط واقعی، قبل از انتشار، به بستری نیاز دارند که همۀ اعضای تیم برای بررسی، تست و اصلاح باگ‌های احتمالی، بتوانند از لوکیشن‌های مختلف به پروژه دسترسی داشته باشند.

خب برای این کار سرور مجازی هم ارزان‌تر از سرورهای اختصاصی است، هم در مقایسه با گزینه‌ای مثل هاست اشتراکی امنیت خیلی بیشتری دارد.

سرورهای بازی

اگر اهل گیم و بازی‌های آنلاین باشید، احتمالاً تا حالا با مشکلاتی مثل پینگ بسیار بالا یا پکت‌لاس، سرعت بسیار پایین، عدم دسترسی به برخی بازی‌ها (به دلیل تحریم بودن ایرانی‌ها) رو‌به‌رو شده‌اید.

برای دور زدن این محدودیت‌ها بهترین راه این است که سرورهای بازی خود را روی سرورهای مجازی مثل VPS آلمان میزبانی کنید تا بتوانید با پینگ پایین، سرعت بسیار بالا و بدون قطعی بازی کنند.

ترید و خرید و فروش ارز دیجیتال

به دلیل محدودیت‌ها و تحریم ایرانی‌ها، داشتن آی‌پی ثابت برای ورود به صرافی‌ها و بازارهای مالی بین‌المللی مثل فارکس و بایننس و خرید و فروش ارز، یکی از واجبات است؛ چون فقط در صورتی می‌توانید وارد این بازارها شوید که آی‌پی‌تان را تغییر دهید و از IP یک کشور دیگر (طبیعتاً کشورهای مجاز) استفاده کنید.

برای تغییر آی‌پی می‌توانید از انواع VPN‌ها هم استفاده کنید. ولی خب کار پرریسکی است؛ چون ممکن است که در یکی از ورودها آی‌پی شما تغییر کند و در پی آن، حسابتان توسط صرافی مسدود شود!

جایگزین مطمئن‌تر، استفاده از سرورهای مجازی کشورهای مجاز، مثل سرور مجازی آلمان است. با خرید وی‌پی‌اس آلمان، شما همیشه IP ثابت این کشور را دارید و می‌توانید بدون مشکل به ترید و خرید و فروش ارز در بازارهای مالی بین‌المللی مشغول شوید.

چرا سرور مجازی آلمان در ایران محبوب است؟

یکی از نکاتی که همیشه در دنیای VPSها مطرح می‌شود، موقعیت جغرافیایی است. به‌عنوان مثال، اگر با هدف میزبانی وب سراغ خرید سرور مجازی می‌روید، بهتر است نزدیک‌ترین موقعیت مکانی به مخاطبان را انتخاب کنید تا پینگ (Ping) کاهش پیدا کند. در عوض، اگر به دنبال راه‌اندازی یک سایت بین‌المللی هستید، باید فارغ از مکان، سراغ VPS پرقدرت و باکیفیت بروید.

با توجه به این موضوع، چرا باید خرید سرور مجازی آلمان در ایران به یک گزینه محبوب تبدیل شود؟

دلیل این محبوبیت را می‌توان در چند مورد زیر خلاصه کرد:

۱. Ping پایین برای کاربران ایرانی

موقعیت جغرافیایی آلمان و ایران به گونه‌ای است که فاصله زیادی با یکدیگر ندارند. این موضوع باعث می‌شود کاربران ایرانی داخل کشور، با خرید سرور مجازی آلمان، بتوانند سرعت بالایی را تجربه کنند. این موضوع، به خصوص برای کسانی که با قصد بازی آنلاین یا اجرای پروژه‌های سنگین برنامه‌نویسی VPS می‌خرند، مزیت بزرگی به حساب می‌آید.

۲. استفاده از IP ثابت و امنیت بیشتر

همان‌طور که اشاره کردیم، به دلیل محدودیت‌های موجود در ایران، بسیاری از کاربران به استفاده از VPN نیاز پیدا می‌کنند. در صورتی که برای اتصال به سایت‌های خارجی، از IP متغیر استفاده کنید، از سویی امنیت سیستم خود را کاهش خواهید داد و از سوی دیگر، وضعیتی ناپایدار و نامطمئن دارید.

استفاده از سرور مجازی آلمان باعث می‌شود با IP ثابت و بدون محدودیت خاصی، از سایت‌های مختلف استفاده کنید و امنیت سیستم خود را افزایش دهید.

۳. قیمت مقرون‌به‌صرفه

یکی از دلایل محبوبیت سرورهای مجازی آلمان، قیمت به‌صرفه آن‌هاست. شما با خرید VPS آلمان، از تمام امکانات و ویژگی‌های یک سرور اختصاصی، با قیمت خیلی کمتر از آن بهره‌مند می‌شوید.

مشهورترین ارائه‌دهندگان سرور مجازی در آلمان

سرور مجازی آلمان توسط هاستینگ‌های مختلفی ارائه می‌شود. هر یک از این شرکت‌ها، مزایای خاص خود را دارند، اما به طور کلی تمامی آن‌ها خدمات مشابهی ارائه می‌دهند. از جمله مشهورترین ارائه‌دهندگان VPS در آلمان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Hetzner
  • LightNode
  • UltaHost
  • OVHcloud
  • MonoVM VPS
  • OperVPS

اما خب همان‌طور که می‌دانید، خرید مستقیم و بدون‌واسطه سرور از این هاستینگ‌های خارجی، به دلیل دشوار بودن پرداخت ارزی برای ایرانی‌ها و محدودیت‌هایی که خودتان بهتر در جریان هستید، برای ما ایرانی‌ها خیلی دشوار است.

برای همین بهتر است سراغ هاستینگ‌های ایرانی بروید تا هم مشکلی بابت قیمت و پرداخت نداشته باشید، هم از پشتیبانی دقیق و حرفه‌ای برخوردار شوید.

خرید سرور مجازی آلمان از معتبرترین مرجع

تا اینجای کار، به مزایای استفاده از سرور مجازی آلمان و دلیل محبوبیت آن در میان ایرانیان اشاره کردیم؛ اما یکی از فاکتورهای مهم برای استفاده بهینه از این سرویس‌ها، این است که آن‌ها را از منابع معتبری بخرید.

لیموهاست، یکی از معتبرترین هاستینگ‌های ایرانی است که انواع سرور مجازی را با قیمت رقابتی و بهترین کیفیت ارائه می‌دهد. در این هاستینگ، علاوه بر VPS آلمان، می‌توانید سرورهای مجازی ایران، فنلاند و سایر کشورها را نیز خریداری کنید.

با خرید سرور مجازی آلمان از لیموهاست، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معقول، بهترین خدمات ممکن را دریافت کنید، از پشتیبانی ۲۴ ساعته بهره‌مند شوید و در صورت نیاز، سرور خود را به سطوح بالاتر ارتقا دهید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]