راهنمای خرید دیزل ژنراتور + تابلو برق سنکرون و تابلو برق چنج اور
راهنمای خرید دیزل ژنراتور + تابلو برق سنکرون و تابلو برق چنج اور
شرکت ماه صنعت انرژی یکی از  بزرگترین تامین کننده های دیزل ژنراتور کوپل فابریک در برندهای مختلف در ایران و همچنین فعال در زمینه ساخت تابلو برق سنکرون و چنج اور می‌باشد.
فهرست خبر اقتصادی راهنمای خرید دیزل ژنراتور + تابلو برق سنکرون و تابلو برق چنج اور

در این صفحه قصدداریم تا مهمترین پارامترها که نتیجه سالها تجربه است در اختیار شما عزیزان قراردهیم.

راهنمای خرید دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور از چه بخش هایی تشکیل شده است ؟

هر دیزل ژنراتور شامل چندین بخش است که عملکرد صحیح هر کدام برای خروجی برق مناسب ضروری است. در زیر هر بخش دیزل ژنراتور را به صورت مختصر توضیح می دهیم که هم در عملکرد و هم در قیمت در زمان فروش دیزل ژنراتور تاثیر گذار است:

خرید دیزل ژنراتور

۱- دیزل

دیزل مهم ترین بخش می باشد و در واقع یک موتور احتراق داخلی است که با سوخت گازوئیل کار می کند. معمولا ۷۰ درصد قیمت ژنراتور خریداری شده مربوط به دیزل می باشد. دیزل وظیفه ی تولید توان مکانیکی را دارد و به وظیفه ی اصلی آن تبدیل انرژی شیمیایی گازوئیل به حرکت مکانیکی می باشد. سایز دیزل بر اساس اسب بخار HP یا KWm کیلوات مکانیکی تعریف می شود. زمان سایزینگ دیزل باید آن را با توان KW خروجی سایز کنیم. یک مشکل رایج این است که دیزل ژنراتور را با توان نامی یا KVA می شناسند. لذا حتما در زمان خرید باید به این نکته دقت کنیم که KVA را باید به توان KW تبدیل کنیم و دیزل را بر اساس KW خروجی سایز و خریداری کنیم.

۲- ژنراتور

ژنراتور وظیفه ی دریافت توان مکانیکی از دیزل و تبدیل آن به توان الکتریکی را دارد. ژنراتور حدودا ۲۰ درصد قیمت مولد خریداری شده را تشکیل می دهد. توان ژنراتور بر حسب KVA ( کیلو ولت آمپر) تعریف می شود. معمولا سایز ژنراتور ۱۰ درصد بزرگتر از دیزل در نظر گرفته می شود و حدود راندمان آن ۹۰-۹۵ درصد می باشد. در واقع حدود ۵ الی ۱۰ درصد توان تولیدی دیزل در ژنراتور تلف می شود و باید این را در زمان خرید دیزل در نظر داشته باشیم.

۳- تابلو قدرت و فرمان

هر دیزل ژنراتوری خریداری کنیم همراه آن یک تابلو جهت کنترل و حفاظت از آن در نظر گرفته می شود. تابلو شامل یک کنترلر، کلید، باتری شارژر و رله ها می باشد. تابلو معمولا ۳ الی ۵ درصد قیمت را تشکیل می دهد.

۴- کانوپی

گاهی اوقات نیاز است تا ژنراتور خریداری شده را بیرون نصب کنیم که در این حالت از کانوپی برای حفاظت از آن استفاده می کنیم. اگر دیزل خریداری شده کانوپی داشته باشد حدود ۵ درصد راندمان کاهش می بیابد.

تابلو برق سنکرون

تابلو برق سنکرون

خیلی از مواقع نیاز است تا دیزل ژنراتور کارخانه را با شبکه و یا با یکدیگر به صورت موازی استفاده کنیم. تابلو اولین اولویت در پارالل کردن ژنراتور می‌باشد. به خاطر پیچیدگی و ساختار این تابلو، حتما باید با نظر متخصص این تابلو طراحی و ساخته شود. شرکت ماه صنعت انرژی یکی از پیشرو ترین شرکت ها در زمینه ی ساخت تابلو مناسب ژنراتور می‌باشد.

تابلو برق سنکرون

سنکرون دیزل ژنراتورها ۳ حالت کلی دارد که عبارتند از:

  1. سنکرون دیزل ژنراتورها باهم
  2. سنکرون دیزل ژنراتور با برق شهر
  3. سنکرون دیزل ژنراتور باهم و با برق شهر

تابلو برق چنج اور

تابلو برق چنج اور

یکی از مواردی که در زمان خرید دیزل ژنراتور به احتمال زیاد شما با آن روبرو خواهید شد تابلو چنج اوور است. تابلو چنج اور تابلویی است که بصورت اتوماتیک برق کارخانه شما را از دیزل یا شبکه تامین‌می‌کند.

تابلو برق چنج اور

وقتی برق شبکه قطع می‌شود این تابلو به وسیله کنترلر روی آن، قطعی را فهمیده و سنس می‌کند و سپس بصورت اتوماتیک فرمان استارت را به دیزل ژنراتور می‌دهد و وقتی دیزل ژنراتور روشن شد و پارامترهای ولتاژ و فرکانس آن مشکلی نداشت کلید برق شهر را قطع کرده و کلید ژنراتور را وصل می‌کند و در زمان کار دیزل ژنراتور، به وسیله کنترلر تمام پارامترهای الکتریکال و مکانیکال دیزل بررسی میشوند و اگر مشکلی پیش بیاید سریعا دیزل ژنراتور را قطع کرده و از مدار خارج می‌کند و بعد از اینکه برق شهر برگشت کنترلر سریعا آن را سنس کرده و بعد از مدت زمان کوتاهی برق دیزل ژنراتور را قطع و سپس برق شهر را وصل می‌کند.

مشخصات مهم و فنی یک تابلو چنج آور

توجه داشته باشید که مشخصات فنی یک تابلو چنج آور ممکن است بسته به نوع و کاربری آن متفاوت باشد.

ظرفیت تحمل جریان:  نشان دهنده حداکثر جریانی است که تابلو چنج آور قادر به تحمل آن است. این مشخصه بسته به نیازهای سیستم برقی و تجهیزات مورد استفاده تعیین می‌شود.

تعداد و نوع ورودی و خروجی: تابلو چنج آور ممکن است دارای ورودی‌های متعدد با نوع‌های مختلف باشد که باید با نیازهای سیستم هماهنگ شود.

نوع کنترل: تابلو چنج آور می‌تواند دارای کنترل دستی، کنترل خودکار یا هر دو باشد. این مشخصه بسته به نیاز و ترجیحات کاربران تعیین می‌شود.

ولتاژ و فرکانس: تابلو چنج آور باید با ولتاژ و فرکانس سیستم برقی سازگار باشد.

ابعاد و وزن: ابعاد و وزن تابلو چنج آور باید با محل نصب و نیازهای فضایی سازگار باشد.

استانداردها و مقررات: تابلو چنج آور باید با استانداردها و مقررات مربوط به صنعت برق سازگار باشد.

باتری شارژر دیزل ژنراتور

شارژر باتری ژنراتور دستگاهی است که برای شارژ مجدد یا حفظ شارژ باتری ژنراتور طراحی شده است. معمولاً در ژنراتورهای آماده به کار یا ژنراتورهای قابل حمل استفاده می‌شود که در آن باتری باید دائماً شارژشود.

هدف استفاده از باتری شارژر این است که اطمینان حاصل شود که باتری ژنراتور به طور کامل شارژمی‌شود و هر زمان که نیاز بود برای استفاده آماده می‌شود. در واقع یک جریان ثابت انرژی را به باتری ارائه می دهد و شارژ از دست رفته را در طول کار ژنراتور یا هر تخلیه خود را در طول زمان دوباره پرمی‌کند. این به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند و تضمین‌می‌کند که ژنراتور در صورت نیاز به طور قابل اعتماد شروع به کار می‌کند.

اغلب، شارژرهای باتری ژنراتور به گونه ای طراحی می شوند که به طور خودکار ولتاژ یا جریان شارژ را بر اساس شرایط باتری تنظیم‌کنند و از شارژ بیش از حد یا شارژ کم جلوگیری کنند. آنها همچنین ممکن‌است شامل ویژگی های ایمنی مانند نظارت بر ولتاژ، حفاظت از اتصال کوتاه، و حفاظت از قطبیت معکوس برای جلوگیری از آسیب به باتری ها و سیستم ژنراتور باشند.

به طور کلی، شارژر باتری ژنراتور نقش حیاتی در حفظ قابلیت اطمینان و عملکرد ژنراتور با حفظ باتری آن در شرایط بهینه دارد.

باتری شارژر دیزل ژنراتور

توجه داشته باشید که:

بعضا قیمت بالای باتری شارژها دلیل بر کیفیت بسیار بالای آنها نیست . باتری شارژرها بصورت تجربی و در طی کار عملکرد خود را نشان داده و میتوان تصمیم گرفت که آیا باتری شارژر مناسبی میباشد یا خیر!

در نتیجه به این شکل نیست که شما هرچقدر هزینه ی بیشتری برای خرید در نظر بگیرید ، باتری شارژر بهتری میخرید. پیشنهاد میشود برای انتخاب باتری مناسب خود حتما از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ماه صنعت انرژی در ارتباط باشید تا بسته به نیاز کار شما بهترین گزینه را در اختیارتان قراردهند و خریدی آسوده داشته باشید . چرا که نظراتشان حاصل سالها تجربه در زمینه برق و الکترونیک میباشد. 

باتری شارژر دیزل ژنراتور

فیلتر دیزل ژنراتور

فیلتر دیزل ژنراتور یکی از لوازم مصرفی مهم در دیزل ژنراتور است که بسته به نوع فیلتر وظایف مختلفی را بر عهده دارد. این فیلترها نقش مهمی در عملکرد بهینه دیزل ژنراتور دارند. در واقع استفاده از فیلترهای مناسب برای دیزل ژنراتور اهمیت بالایی دارد زیرا فیلترهای کثیف یا خراب می‌توانند باعث کاهش کارایی و عمر مفید دیزل ژنراتور شوند. از طرفی، فیلترهای تمیز و کارآمد می‌توانند باعث عملکرد بهتری در دیزل ژنراتور شوند.

یکی از روش‌های متداول برای انتخاب فیلتر مناسب برای دیزل ژنراتور، مطالعه مشخصات فنی و عملکرد فیلترها است. که ما در ادامه ی این مطلب اطلاعات مفیدی را درمورد انتخاب فیلتر مناسب در اختیارتان قرارمیدهیم.

زمان تعویض انواع فیلتر دیزل ژنراتور به چه صورت است؟

برای عملکرد دیزل، استاندارد خاصی را در نظر می‌گیرند به طوری که بعد از ۸ ساعت کار مداوم می‌بایست دستگاه به مدت ۲ ساعت خاموش باشد .در این حالت پس از هر ۱۰۰ ساعت فعالیت دیزل ژنراتور می‌بایست روغن موتور و هر ۲۰۰ ساعت ، فیلتر روغن موجود در دیزل ژنراتور را تعویض‌ نمود. زمان تعویض فیلتر سوخت پس از دو بار تعویض فیلتر روغن یا هر ۳۰۰ ساعت کارکرد دیزل ژنراتور است. به ازای هر ۵۰ ساعت روشن بودن دیزل فیلتر هوا می‌بایست بادگیری‌شده و زمان تعویض آن پس از هر سه بار تعویض‌شدن فیلتر روغن یا هر ۴۰۰ ساعت کارکرددیزل‌ژنراتور‌است.
پس از دو بار تعویض فیلتر سوخت می‌بایست فیلتر آب گیر دیزل ژنراتور را تعویض‌ نمود. امروزه از جمله مشکلات موجود در خرید فیلترهای دیزل ژنراتور وجود فیلترهای تقلبی و چینی در بازار است که غیر اصلی هستند و ممکن است کارایی مناسبی نداشته‌ باشند. به همین دلیل بهتراست فیلتر دیزل ژنراتور خود را از شرکت‌های معتبری که با قیمت مناسب این فیلترها را ارائه‌ می‌کنند تهیه‌کنید.شرکت ماه صنعت انرژی  ارائه‌دهنده انواع فیلتر دیزل ژنراتور از برندهای معتبر پرکینز ,ولوو ،کامینز ، کاترپیلار و بسیاری از برندهای معتبر دیگر با قیمتی مناسب و کیفیتی تضمین‌ شده‌ است .

انواع فیلتر دیزل ژنراتور

  • فیلتر آب
  • فیلتر سوخت
  • فیلتر آبگیر سوخت
  • فیلتر هوا
  • فیلتر روغن
  • فیلتر هیدرولیک

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا انجام مشاوره با کارشناسان ما، میتوانید به وبسایت ماه صنعت انرژی مراجعه نموده و از طریق راه های ارتباطی درج شده با ما در ارتباط باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]