شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 37945
  • 29 اکتبر 2023 - 20:12
  • 130 بازدید
  • ۰ دیدگاه

معامله‎‌گران همچنان نگران گسترش تنش‌های خاورمیانه

معامله‎‌گران همچنان نگران گسترش تنش‌های خاورمیانه
معامله‎‌گران همچنان نگران گسترش تنش‌های خاورمیانه

اکوایران: احتمال افزایش تنش‌ها در جنگ خاورمیانه، نگرانی بیشتر سرمایه‌گذاران را به همراه داشته است. در این میان،‌ قیمت نفت و طلا همچنان رو به افزایش است.

به گزارش اکوایران،‌ سرمایه‌گذاران در حال رصد نشانه‌هایی در جنگ حماس و اسرائیل هستند که ممکن است این جنگ گسترده‌تر شود و نوسان در بازارها را بیشتر کند. سرمایه‌گذاران همچنین در انتظار جلسه آتی بانک مرکزی آمریکا و جدیدترین اطلاعات اقتصادی این کشور هستند که قرار است طی روزهای آینده منتشر شود.

به نوشته رویترز، به دنبال تصمیم آمریکا برای ارسال تجهیزات نظامی بیشتر به خاورمیانه و حملات اسرائیل به غزه و حامیان حماس در سوریه و لبنان،‌ نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به گسترده‌تر شدن جنگ بیشتر شده است.

قیمت آتی نفت برنت در روز جمعه (۵ آبان) با رشد ۲/۹ درصدی به ۹۰/۴۸ دلار به ازای هر بشکه رسید،‌ زیرا این امکان وجود دارد که جنگ باعث اختلال در تأمین نفت خام شود. کارشناسان معتقدند هر نشانه‌ای که احتمال حضور کشورهای دیگر در جنگ حماس و اسرائیل را تقویت کند، قیمت نفت را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

قیمت لحظه‌ای طلا که به عنوان یک دارایی امن در شرایط نامطمئن در نظر گرفته می‌شود، برای نخستین‌بار از اواسط ماه می به بیش از ۲ هزار دلار به ازای هر اونس افزایش پیدا کرده است. به گفته کارشناسان، در شرایطی که بازارها با نوسانات کوتاه‌مدت همراه هستند، طلا و نفت نیز می‌توانند به عنوان دارایی‌های امن محسوب شوند.

اگر افزایش تنش‌ها باعث شود واشنگتن هزینه‌های نظامی مرتبط با این جنگ را افزایش دهد و کسری بودجه افزایش پیدا کند، این اتفاق می‌تواند بازدهی اوراق قرضه دولتی آمریکا را حتی به بیش از سطح فعلی که در اوج ۱۶ ساله خود است، افزایش دهد.

برخی سرمایه‌گذاران انتظار دارند گسترش جنگ می‌تواند خرید اوراق قرضه دولتی را افزایش دهد و همین امر می‌تواند افزایش قابل توجه در سود این اوراق را متعادل کند.

شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ هم که در اواخر جولای به اوج خود در سال ۲۰۲۳ رسیده بود، با افت بیش از ۱۰ درصدی همراه شده است. با این وجود، ارزش شاخص‌ اس‌اند‌پی ۵۰۰ در مقایسه با یک سال گذشته بیش از ۷ درصد افزایش داشته است.

بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) قرار است در رزو چهارشنبه (۱۰ آبان)‌ تازه‌ترین بیانیه در رابطه با سیاست‌های پولی خود را ارائه دهد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.