نامه اعتراضی بسیج دانشگاه علامه به رئیسی چه بود؟
نامه اعتراضی بسیج دانشگاه علامه به رئیسی چه بود؟

ایسنا نوشت: بسیج دانشگاه علامه به رئیس‌جمهور نامه نوشت.

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در نامه‌ای با عنوان شکر و شکایت به رئیس جمهوری نوشت: «ملت ایران به عملکرد دولتمردان نگاهی ویژه دارند و برداشت خود از وضعیت فعلی را با نظر به این رفتارها تنظیم می‌کنند؛ لذا انتظار جدی می‌رود پاسخگوی پرسش‌های اساسی ملت باشید.»

بسیج دانشجویی دانشگاه علمه طباطبایی (ره) در نامه‌ خود به سید ابراهیم رئیسی نوشته است: « چندی پیش حضور جنابتان در مجمع سالانۀ سازمان ملل پس از موفقیت‌های چشمگیر بین‌المللی نظیر عضویت ایران در سازمان شانگهای و بریکس، مهر تأییدی بر رویکرد پیشروی جمهوری اسلامی در میادین بین‌المللی زد. بالابردن مصحف عزیز مقابل سران کشورها و دفاع از کلام الهی، نوری بود که در تاریکی فراگیر این روزها، مسلمانان جهان را مفتخر کرد. نوری که البته جنبش دانشجویی در مواجه خود با سیاست خارجه دولتمردان نیز به دنبال آن بود و به امید حضورش از اقدامات قاطعانه با هتاکان سخن می‌گفت.

همچنین دیدار شما با ۱۶ تن از سران کشورها به همراه تبیین‌های روشن‌کننده از نظام جمهوری اسلامی، دستاوردهای شگرفی را در مجامع دیپلماسی جهان به همراه داشت. این گفت‌وگو در باب ایران قوی، اقدام قدرتمندانه‌ای بود که سبب احیای جوانه‌های اعتماد و امید در دل‌های مردم شد. همچنین بازگرداندن ۳۵۰۶ لوح هخامنشی به گنجینه تاریخی کشور پس از هشتاد و پنج سال و آزادسازی بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران مؤید دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی است.

چه نیکوتر که این عزم رسانه‌ای در داخل کشور هم جزم می‌شد؛ چرا که مهم‌تر از رقم‌زدن این اتفاقات، اطلاع‌رسانی به جا و به‌موقع آن به مردم است. صحبت با مردم با ادبیات مردمی، هنری است که فقدانش دولت‌های فاتح را مغلوب و پیروزی‌ها را به شکست بدل می‌کند. استعمال لفظ «آمریکازدایی» توسط شما در سخنرانی اخیرتان و اشاره به دخالت آمریکا در جنگ اوکراین، بازتاب گسترده‌ای تحت عنوان «افول رهبری آمریکا» در رسانه‌های جهان داشت.

طنز دموکراسی همان مسئله‌ای بود که تاکنون به این صراحت در مجامع بین المللی مطرح نشده بود و جنابعالی با اشاره به موقعیت بی‌نظیر سرمایه‌گذاری ایران و پیشرفت‌های علمی و فرهنگی جوانان ایرانی، این سکوت را شکستید و مصداق بارز آیه «انا فتحنا لک فتحا مبینا» را به منصه ظهور رساندید.

جناب آقای رئیسی؛

در پس هر روایتی از فتح، طرح سؤال و بازگشت به حقایق میدانی، کلید تثبیت دستاوردهاست. دانشجویان به‌عنوان سردمداران مسئله‌محوری در کشور، این فرصت را غنیمت شمرده و مسائل اساسی موجود را مطرح خواهند کرد.

شعار امسال مهار تورم و رشد تولید است و شما به‌عنوان نماینده ملت ایران در مجمع، از ظرفیت اقتصادی کشور صحبت کردید؛ آیا بررسی دوباره برنامه هفتم توسعه و توجه به تحریم و تورم‌های فعلی کشور هم در این ظرفیت جای دارد؟ برنامه آقای رئیس‌جمهور و دولت محترم برای وضعیت فعلی اقتصادی و معیشتی مردم چیست؟ اساساً اذهان عمومی و زیست باکیفیت مردم چه مقدار رسمیتی در جراحی‌های سیاسی_اقتصادی‌تان دارد؟

در ذیل صحبت‌های جنابتان با محوریت بدعهدی آمریکا در مسئله برجام، اکنون رویکرد دیپلماسی ایران ناظر به قدرت‌های گذشته و رو به افول چیست؟ چشم‌انداز سیاست خارجه فعلی چه میزان با دایرهٔ واژگانی نظیر «انتقام سخت» و «سیلی محکم» قرابت دارد؟ ادبیاتی که فی الحال نه‌تنها تداعی‌کننده داغ سردار سلیمانی عزیز، بلکه یادآور زخم‌های عمل بی‌پاسخی است که مطالبات مکرر دانشجویی نیز روی آن مرهمی نگذاشته است.

سفارتخانه‌های همچنان فعال و سفیرهای دائماً در سفر نمک به زخم نخبگانی می‌زنند که چشم‌انداز کنش جمهوری اسلامی را نه تنها در مجمع و در افراشتن کلم الهی؛ بلکه به‌عنوان گام اول، در خود کشور جست‌وجو می‌کند!

جناب دکتر؛

ملت آزاد ایران و خصوصاً اقشار دانشجویی به عملکرد دولتمردان و در رأس آنان شخص شما نگاهی ویژه دارند و برداشت خود از وضعیت فعلی جمهوری اسلامی ایران را با نظر به این رفتارها تنظیم می‌کنند؛ لذا انتظار جدی می‌رود در کنار تمجیدها و تقدیرهای عزتمندانه صورت‌گرفته، پاسخگوی پرسش‌های اساسی ملت نیز باشید.»

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]