نظر شما درباره سفر به تهران در تابستان چیست؟
نظر شما درباره سفر به تهران در تابستان چیست؟

تهران پایتخت ایران و یکی از مقاصد گردشگری برای ایرانیان و توریست‌های خارجی است که سالیانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. سفر به تهران تنها به منظور تفریح نیست، با توجه به وجود امکانات مختلف در این شهر، افراد بسیاری از اوقات برای کار، مسائل پزشکی و موارد دیگر به تهران سفر می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، از این رو شما برای پیدا کردن هتل تهران محدودیتی ندارید، چرا که تعداد زیادی هتل در این شهر وجود دارد از جمله هتل لاله تهران، هتل المپیک، هتل هویزه و … با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با این شهر زیبا و شلوغ آشنا شویم.
کلانشهر تهران
در ابتدای مطلب بهتر است کمی با پایتخت ایران آشنا شویم. کلان شهر تهران حدود ۱۲۴۷ کیلومتر مربع مساحت داشته و بیش از ۱۰ میلیون نفر را در خود جای داده است. تهران به صورت غیر رسمی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است. بخش شمالی آن بخش لوکس و گران قیمت و بخش جنوبی بخش ارزان قیمت‌تر آن است. در این شهر زیبا خدمات مختلف رفاهی، پزشکی، فرهنگی در سطح بالا ارائه می‌شود، از این رو سالیانه افراد زیادی این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند.
این شهر زیبا قدمتی چند صد ساله دارد. جالب است بدانید در زمان ناصرالدین شاه تهران تنها ۴ محله چاله میدان، سنگلج، عودلاجان و بازار را داشته است اما به تدریج به وسعت آن افزوده شده است. با توجه به قدمت این شهر زیبا، شما می‌توانید ترکیب مدرنیته و سنت را در گوشه‌های مختلف شهر ببینید.
آب و هوای شهر تهران
قبل از رزرو هتل تهران و سفر به پایتخت بهتر است بدانیم که این شهر چه شرایط آب و هوایی داشته و بهترین زمان برای سفر به آن چه زمانی است؟
با توجه به قرار گرفتن تهران در بخش مرکزی کشور، آب و هوای آن نیز معتدل و ۴ فصل است. در فصل زمستان هوا نسبتا سرد شده و گاهی برف‌های شدیدی در آن می‌بارد. از طرفی با توجه به آلودگی هوا، در برخی از روزهای آفتابی تابستان ممکن است وارونگی هوا رخ داده و میزان آلودگی هوا به بالاترین مقدار خود برسد. تابستان این شهر نیز می‌تواند دمای بالای ۳۸ درجه سانتی گراد را نیز تجربه کند.

بهترین زمان سفر به تهران، پاییز و بهار است. برخی از خیابان‌های تهران دارای درختان بلند و تنومندی هستند که در فصل پاییز زیبایی آن‌ها چند رنگ و چند برابر می‌شود. در فصل بهار نیز سرسبزی درختان و البته طراوت و تازگی هوا می‌تواند سفر شما را دلچسب‌تر و لذت بخش‌تر کند.
اگر دوست دارید از حراجی‌های بزرگ تهران یک خرید به صرفه و اقتصادی انجام دهید، در پایان فصل‌های تابستان و زمستان اغلب فروشگاه‌ها و برندهای معروف در این شهر اجناس خود را با قیمت‌های کم‌تر از ۵۰ درصد تخفیف به فروش می‌رسانند.
اقامت در تهران
اگر در پایتخت آشنا و فامیلی ندارید که در منزل آن‌ها سکونت کنید، نگران نباشید. تهران پر از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌هایی در رنج قیمت‌های متفاوت است تا هر کس با هر بودجه و توان مالی بتواند نسبت به رزرو هتل تهران اقدام کنید. همچنین با توجه به وسعت بالا و فاصله زمانی و مکانی بین بخش‌های مختلف شهر، شما در هر قسمت از شمال تا جنوب، شرق و غرب تهران بخواهید می‌توانید یک هتل و یا محل اقامت مناسب پیدا کنید.
هتل اسپیناس پالاس تهران یکی از لوکس‌ترین هتل‌های پایتخت است که در ۲۱ طبقه ساخته شده و ۴۰۰ اتاق و سوئیت دارد. این هتل تهران ۵ ستاره بوده و دارای معماری نو و خدمات فوق العاده است.

هتل ۵ ستاره استقلال نیز که در گذشته به نام هتل هیلتون فعالیت داشته یکی دیگر از هتل‌های پرطرفدار پایتخت به شمار می‌رود. هتل پارسیان استقلال تهران، هتل لاله، هتل پارسیان اوین، هتل نیلو، هتل مارلیک و هتل المپیک از دیگر انتخاب‌های عالی و با کیفیت برای اقامت در هتل تهران به شمار می‌رود.
مراکز خرید در تهران
در تهران مراکز خرید بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که هر فرد با هر سلیقه و البته هر بودجه‎ای می‌تواند خرید خود را از آن انجام دهد. بازار بزرگ تهران معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین بازار این شهر است که با داشتن قدمت تاریخی یک جاذبه گردشگری نیز به شمار می‌رود.
در این بازار از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود و شما می‌توانید خرید خود را با قیمتی بسیار کمتر از مراکز خرید دیگر تهیه کنید. از دیگر مراکز خرید پرطرفدار و محبوب در تهران می‌توان به تیراژه، میلاد نور، تندیس، کوروش، ارگ، بازار تجریش، علاالدین و مراکز خرید دیگر اشاره کرد.
جاذبه های گردشگری در تهران
اگر هدف شما از رزرو هتل تهران و سفر به این شهر، تفریح است، به شما تبریک می‎گوییم. تهران غنی از جاذبه‌های گردشگری است که می‌تواند سفری عالی و هیجان انگیز را به شما هدیه کند.
پل طبیعت، دریاچه چیتگر، برج میلاد، پارک آب و آتش، موزه‌های مختلف، پارک‎های روز باز و سر بسته متنوع با جدیدترین و هیجان انگیزترین بازی‌ها، کاخ‎های سعد آباد و گلستان، باغ فردوس و ده‌ها مکان گردشگری دیگر این شهر را به یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران تبدیل کرده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]