دکوراسیون داخلی جدید و شیک همراه با ایده های اقتصادی
دکوراسیون داخلی جدید و شیک همراه با ایده های اقتصادی
دكوراسيون در معني فارسي معادل آراستن و مرتب كردن يا چيدمان استاندارد و درست است.

وقتي از دكوراسيون داخلي صحبت به ميان مي آيد، مفهوم آن انتخاب و چيدمان درست مبلمان قسمت هاي مختلف منزل مي باشد. با عنايت به جذابيت و البته همه گيري طراحي دكوراسيون داخلي، صرفا” منظور از طراحي دكوراسيون، خانه هاي مسكوني نيست و دفاتركاري، املاك تجاري، هتل و حتي بيمارستان ها و غيره نيز شامل استانداردهاي مختلف دكوراسيون داخلي مي شوند.

بسياري بر اين باورندكه چيدمان داخلي منازل، كار ساده ايست و هر شخصي با داشتن سليقه مي تواند اين كار را به خوبي انجام دهد، ولي در واقع چنين نيست، و اين مهم نكاتي دارد كه اگر به اين نكات آشنا باشيد و آنها را به نحو احسن رعايت كنيد، مي توانيد، بيشترين و بهترين استفاده را از فضاي محل سكونت خود داشته باشيد و صد البته اينكه، فضايي زيباتر را براي خود و اطرافيان بوجود آوريد. جالب اينجاست كه بر خلاف تصور عموم در مورد هزينه هاي دكوراسيون داخلي، شما با رعايت اين استانداردها با هزينه اي كم و زمان سريع و جلوه اي خاص، مي توانيد يك محل سكونت مطبوع، گرم و دل پذير را بوجود آوريد.

دكوراسيون داخلی منزل

طراحي داخلي منزل، همگن سازي مبلمان داخل منزل است كه در جهت زيبايي، دل انگيزي، چشم نوازي و البته ايجاد فضايي گرم در خانه صورت مي پذيرد. به ويژه، در منازل كوچك و آپارتمان هاي نقلي كه براي بهينه سازي امكان استفاده از فضاهاي داخلي آنها، با طراحي داخلي مناسب هم مي توان به مقصود رسيد خم با هماهنگي رنگ ها، اجزا و وسايل، چشم نوازي و زيبايي بيشتري خلق كرد.

دكوراسيون داخلی منزل

جابجايي منزل، هميشه براي اعضاي خانواده ، همراه با هيجان و جذابيت بوده، ليكن دغدغه خانم خانه در اين جابجايي ها دو چندان است، اينكه وسايل منزل را در خانه جديد، چطور چيدمان كند كه معرف شخصيت دروني، احساسات و سليقه او باشد. به علاوه اينكه شما با دانستن نكات خاص در طراحي دكوراسيون داخلي و استفاده درست اين نكات در انتخاب مبلمان منزل، رنگ ديوارها و هماهنگي بين اجزا، مرحله به مرحله مانند يك طراح حرفه اي، مي توانيد با ديزاين مناسب منزل، خانه اي سرشار از آرامش و راحت، همراه با احساس شادي داشته باشيد.

شما براي رسيدن به هدف و مقصد، از همان ابتداي مسير، بايد بدانيد به كجا مي رويد، پس در ذهن خود، فضاي كلي از خانه اي كه مطلوبتان است، تصور كنيد و سپس مرحله به مرحله، چيدمان خاص خود را انجام دهيد. با توجه به متراژ فضاهاي مختلف، نسبت به انتخاب و خريد وسايل و مبلمان مورد نظر اقدام نماييد. قبل از مراجعه به فروشگاه، ابتدا با خود تصور كنيد، در اين فضا، از چه مبلماني مي خواهيد استفاده كنيد و اينكه در كنار اين مبلمان، تلويزيون مناسب، ميز ناهارخوري، پرده، ميز تلويزيون، فرش، جلو مبلي و غيره، چه مدل و چه رنگي بايد انتخاب شوند تا حس خوبي را به شما القا كنند و البته هزينه هاي صورت پذيرفته، نتيجه مطلوبي به همراه داشته باشد.

دكوراسيون داخلی

انتخاب ابعاد و اندازه وسايل، با توجه به متراژ فضاها، نكته مهم ديگريست. اگر تصور فضا و جانمايي وسايل برايتان كار دشواري است، روي كاغذ پياده سازي نماييد. ابتدا فضا را كشيده و مبلمان مد نظرتان را بصورت دو بعدي روي آن، جانمايي كنيد، حتي اگر لازم است، ابعاد قسمت هاي مختلف را روي اين نقشه ثبت كنيد تا همه چيز به درستي پيش رود.

چند اصل مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی

نور را دریابید: نور می تواند ریتم خلاقانه ای به فضای داخلی ببخشد.

فرم هارا بشناسید: به پوسته بيرونی نسبت داده می شود.

فضا را حس کن: محدوده در دسترس کاربران می‌دانند.

بافت را لمس کن: مشخصه ای است که با لمس کردن یا دیدن به چشم می‌آید.

شکل را بيازمای: نقطه بيرونی یک شیء را تشکيل می دهد.

رنگ را در هم بياميزید: خاصيت بصری فرم است که در طراحی داخلی روی فرم تأکيد می کند.

حجم را بشناس: حجم عنصر مهم طراحی داخلی است.

اصول چينش وسايل منزل

قبل از هر چيز به اين فكر كنيد كه تصميم داريد چگونه زندگي كنيد، مدرن؟ سنتي؟ يا فضايي آرام همراه با آرامش مد نظرتوتان است ؟ شايد هم منزلي رسمي ؟ پاسخ به اين سوالات نقش مهم و اصلي در انتخاب و خريد وسايل دارد و مي تواند چيدمان هاي مختلفي را به شما ارائه دهد. هر ايده اي كه داريد نگران نباشيد، قبل از شما افراد بسياري دست به اين طراحي زده اند و شما با مشاهده نمونه طراحي آنها مي توانيد الهام گرفته و ايده منحصر به فرد خود را اجرا نماييد.

اصول چينش وسايل منزل

هدف از دكوراسيون داخلي چيست؟

تا اينجا متوجه شديم كه طراحي دكوراسيون داخلي دانشي است كه در مكان هاي با كاربري متفاوت، اهداف خاص و مهمي را در پي دارد. مثلا” در فروشگاه ها و اماكن تجاري موجب جذب بيشتر مشتري، در محيط هاي اداري، باعث راحتي و آرامش ذهني كاركنان و درنتيجه افزايش بهره وري، در بيمارستان ها، سبب ايجاد فضايي آرام، براي بيماران و كادر درماني و در منازل ارمغان آور فضايي گرم، صميمي و پر از آرامش مي باشد.

فاكتورهاي لازم در دكوراسيون داخلي

براي يك طراحي دكوراسيون داخلي ايده آل، مي بايست فاكتورهاي مختلفي، مورد توجه قرار گيرد تا در سريع ترين زمان و با كمترين هزينه، ايده آل ترين تغييرات در فضاي داخلي منازل صورت پذيرد. مبلمان يكي از فاكتورهاي مهم در اين مقوله مي باشد كه نقش پررنگي در اين روزهاي دكوراسيون داخلي ايفا مي كند. انتخاب درست سبك، روكش و رنگ مبلمان با رنگ ديوارها و ساير اكسسوري هاي موجود در خانه، از نكات مهم و كليدي طراحي دكوراسيون داخلي است.

پارامتر ديگر مهمي كه نبايد از آن غافل بود، قاب عكس و قاب هاي هنري مناسب با حال و هواي خانه و روحيه داخل آن است. هر سبك تابلويي كه انتخاب مي كنيد خوب است كه با ساير قسمتها همخوان و هماهنگ باشد. اما فاكتور مهم ديگر نورپردازي و استفاده از لوسترها در فضاهاي مختلف خانه مي باشد كه تاثير به سزايي در دكوراسيون داخلي دارد. انتخاب تعداد شاخه مناسب، رنگ نور متناسب با حال فضا و دقت در كنتراست نور و استفاده از نورهاي تو كار براي فضاهايي مانند آشپزخانه، در پديد آمدن يك طراحي داخلي ايده آل، كمك شاياني به شما مي كند.

ترفند بعدي در چيدمان دكوراسيون، البته بيشتر براي خانه هاي بزرگ، پارتيشن بندي فضاها و تقسيم قسمت هاي با متراژ بالا به بخش هاي كوچك و كاربردي است. كه با استفاده از پارتيشن بندي، اين مهم به سهولت امكان پذير است. جدا كردن فضاي حال از پذيرايي، يا آشپزخانه از غذاخوري، همينطور راهرو از پذيرايي، كه البته پارتيشن ها به شما كمك مي كنند، كه با هر سليقه اي از سبك مورد نظر خود يا تلفيقي از سبك هاي مختلف، اين كار را به نحو احسن انجام دهيد.

رنگ آميزي نيز، المان ديگري در طراحي دكوراسيون داخلي است. جذابيت بصري رنگ ديوارها يا طرح آنها، اولين چيزي است كه مخاطب به آن توجه مي كند، با انتخاب رنگ مناسب و طرح هوشمندانه مي توان فضاي منزل را بزرگتر جلوه داد و نواقص يك خانه را پوشاند. از كفپوش غافل نشويد، تغيير كفپوش خانه، متناسب با دكوراسيون و سبك چيدمان منزل، تاثيري شگفت آور در فضاي خانه خواهد داشت. براي داشتن فضايي گرم و دل انگيز از چوب و براي محيطي رسمي تر از سنگ و سراميك استفاده نماييد. بهره گيري از شومينه و جايگزين كردن آن به جاي بخاري يا رادياتور و البته استفاده از ترفندهاي تزييني در كنار آن، شما را در داشتن خانه اي گرم و صميمي با استفاده از عنصري طبيعي كمك خواهد كرد.

با استفاده از كتابخانه و شلف، منزلي لاكچري براي خود و خانواده به ارمغان آوريد. كه البته علاوه بر كتاب، ميتوان جام هاي افتخار، لوح تقدير، قاب هاي عكس و البته وسايل يادگاري خود را در طبقات كتابخانه يا بر روي شلف ها قرار دهيد. فاكتور بعدي استفاده از گل هاي آپارتماني است. كه طراوت و سرزندگي را به شما هديه مي دهند. براي انتخاب گلدان مناسب به سبك منزل خود دقت كنيد، كلدان ها براي منازلي با سبك كلاسيك و يا مدرن طراحي شده اند.

دکوراسیون آشپزخانه

نوع آشپزخانه معمولاً با تعداد خواب‌ها مشخص می‌شود آشپزخانه به شکل ال برای ۱ تا۳ خوابه به صورت دو ضلع با عناصر اصلی و آشپزخانه یو وی برای ۳ تا ۵ خوابه است .آشپزخانه جزیره معمولاً برای ویلاهای مدرن ۳ تا ۵ و بالاتر طراحی می‌شوند .بهتر است کف آشپزخانه تا حد ممکن از سرامیک استفاده گردد و از رنگ‌های گرم در دکوراسیون داخلی آن استفاده بیشتری شود از عناصر اصلی در دکوراسیون و زراحی آشپزخانه می‌توان به سینک ، گاز و یخچال اشاره کرد که هریک باید کاملاً منطبق با سایر بخش‌های آشپزخانه انتخاب گردند.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

از نظر معماری داخلی: بهترین مکان برای سرویس های بهداشتی نزدیک به در ورودی است که ضد آب و عایق صدا از نکات مهم معماری سرویس ها می‌باشد سقف سرویس و حمام حتماًکوتاه باشد

از نظر دکوراسیون داخلی: عناصر اصلی در سرویس های بهداشتی روشویی، وان، توالت است که با توجه به سایر فضا ها طراحی می‌شود نور سرویس ها معمولاً زرد می‌باشد. بهترین کفپوش حمام سراميک است. در فضای بزرگ از کاشی استخریاز هم می توان استفاده کرد

چیدمان و دکوراسیون داخلی نشیمن

یکی از راحت ترین سبک ها برای دکوراسیون نشیمن سبک مدرن است .اولین اصلی که در دکوراسیون داخلی نشیمن باید به آن توجه کرد استفاده روزانه یا شبانه از آن است. برای جدا سازی نشیمناز پذیرایی می‌توانیم مبل هارا پشت به پشت هم بگذاریم و برای کوچک‌تر و گرم کردن فضای نشیمن از رنگ‌های گرم و متریال بافت دار و سقف های کاذب استفاده کنیم

در سبک های کلاسیک از مبلمان مدور و در سبک های مدرن از مبلمان گوشه دار استفاده می‌شود همچنین برای فضا های مردانه از مبلمان صیقلی و برای فضا های زنانه از مبلمان پرزدار بیشتر استفاده می‌شود. استفاده از چرم گوسفندی و پوست کروکودیل روشن تداعی گر فضاهای زنانه است و چرم گاوی و پوست کروکودیل تیره تئاعی گر فضا های مردانه می‌باشد. همچنین برای فضای مطالعه از مبلمان حجیم تری استفاده شود.

نورپردازی نشیمن: نورپردازی در نشیمن به سه حالت عمومی، محیطی و دکوراتیو است که البته با توجه به اینکه نشیمن نور کمتری از پذیرایی دارد می‌توان نور دکوراتیو را حذف کرد. برای تأکید شومینه در نشیمن باید به بافت آن تأکید بیشتری داشت و از نور در بالای شومینه استفاده کرد.

دکوراسیون اتاق خواب

باید در نظر داشت که دورترین مکان نسبت به ورودی انتخاب شود.

عناصر اصلی در چيدمان مستر: خواب، کمد، ميز توالت

عناصر اصلی در چيدمان نوجوان: خواب، کمد، مطالعه، آینه

عناصر اصلی در چيدمان کودک و نوزاد: خواب، کمد، بازی، ميز، مطالعه

رنگ اتاق خواب بهتر است روشن باشد و در حالت شمالی باید نور سرد باشد و در حالت جنوبی نور گرم انتخاب گردد. همچنین ریتم رنگی در اتاق خواب هم بایدکاملا حفظ شود. کاغذ دیواری بالا سر تخت طرحدار و رنگ سایر قسمتها ساده باشد.

به طور کلی چيدمانی با سبک کلاسیک راحتی و آسایش را با خود به همراه دارد. قراردادن تخت خواب به سمتی باشدکه آرامش روحی مثبت داشته باشد. یکی از نکات مهم در نورپردازی این است که حتما و قابل تغيير باشد. تابلوها را طوری نصب کنيد که هم در حالت نشسته و هم ایستاده بخوبی قابل مشاهده باشد. در طراحی رنگ برای اتاق کودکان بهتر است جنسيت و آرامش بخشی رعایت شود.

جمع بندی

به طور کلی دکوراسیون داخلی منزل و بازسازی ساختمان به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارند. از طرفی پیش از اقدام برای تغییر دکوراسیون و بازسازی باید به عوامل مختلفی توجه داشت. با این وجود اگر بودجه کافی برای بازسازی ندارید و یا نمی‌توانید از گروه‌های حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید، تکنیک‌هایی که در موارد فوق به آن‌ها اشاره شد به شدت شما را راهنمایی خواهند کرد.

شناخت رنگ‌ها، نورپردازی، عناصر موثر در دکوراسیون داخلی و … از جمله مواردی هستند که پیش از تغییر دکوراسیون و بازسازی منزل باید نسبت به آن‌ها آگاه شد. در این مقاله سعی کردیم شما را با مهم ترین و تاثیرگذارترین موارد در دکوراسیون منزل آشنا کنیم. توجه داشته باشید که هر کدام از این موارد می‌توانند تاثیر شگفت انگیزی روی نتیجه طراحی داشته باشند. بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای تغییر دکوراسیون نسبت به آن‌ها آگاه شوید. شرکت مدرن ویلا با تیم تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی، آماده همکاری با کارفرمایان محترم جهت پیاده سازی ایده‌های شما عزیزان می‌باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]