شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 12145
  • 31 جولای 2023 - 9:12
  • 172 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت یورو از برابری عقب افتاد

قیمت یورو از برابری عقب افتاد
قیمت یورو از برابری عقب افتاد

بازار دلار یکشنبه معکوس روز قبل بود/ معامله‌گران می‌گویند آی‌دی‌های فیک فروشنده ارز شدند/ یورو از برابری عقب افتاده/ قیمت نحس دلار چه نرخی است؟

اکوایران: جریان دلار یکشنبه عکس روز گذشته بود، دلار در روز شنبه کاهشی شروع کرد بعد افزایشی شد یکشنبه افزایشی شروع کرد و بعد رو به نزول رفت. قیمت دلار هرات در ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان شروع شد و تا ۴۹ هزار و ۵۰ تومان هم بالا رفت و با برخورد به سطح مقاومتی کاهشی شد و تا ۴۸ هزار و ۷۰۰ تومان پایین رفت. دلار تهران و سلیمانیه هم همچنان بالاتر از قیمت هرات هستند و در مرز ۴۹ هزار معامله می‌شوند. درهم امارات ۱۳ هزار و ۴۸۰ تومان اولین نرخش بود و این ارز هم مثل هرات با کاهش به ۱۳ هزار و ۴۲۰ تومان رسید. درمجموع در معلات یکشنبه بازار کم‌نوسانتری نسبت به روز گذشته و هفته قبل داشتیم. البته درمورد نوسان هرات معامله‌گران با بالا رفتن می‌گفتند هرات فروشنده‌ است و در کاهش و رسیدن به مرز حمایت، می‌گفتند وقت خرید است. معامله‌گران معتقدند بازه نوسان برای معامله‌گران مشخص شده و پایین می‌خرند بالا می‌فروشند.

درمورد رنجی قیمت دلار در بازار یکشنبه و کاهشش، معامله‌گران می‌گفتند بازار طلای تهران همچنان تعطیلع است و بازار معامله زیادی ندارد و تقریبا بدون معامله کاهشی شد. به عقیده آن‌ها در روز دوشنبه بازار باز می‌شود و اینکه برای نرخ چه چیزی پیش بیاید دوشنبه مشخص خواهد شد. آن‌ها می‌گویند فروشنده‌های یکشنبه در اتاق‌های معاملاتی آیدی فیک بودند. برای همین آن‌ها مدام هشدار می‌دادند فیک‌ها می‌فروشند شما از آن‌ها بخرید سود می‌کنید. آن‌ها هدف اولیه‌ را ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان، هدف ثانویه‌ را ۴۹ هزار و ۵۰ تومان و هدف هفته آینده‌ را ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان می‌دانستند.

همچنان شکایت ایران از کره بحث داغ بازار بود. بازار با توجه به اینکه بارها گفته شده بود که منابع کره آزاد شده، حالا با این اتفاق شاکی هستند. آن‌ها می‌گفتند حتی مخبر و خاندوزی همین چند هفته پیش می‌گفتند که درحال آزادسازی منابع هستیم. یکسری‌ها هم معتقدند اصلا به منابع کره و عراق چشم نداشته باشید چرا که این روزها دست بازارساز با پول‌های نفتی پر شده و مداخله غیرمستقیم بازارساز است که باعث کنترل بازار می‌شود.

در بازار یکشنبه صحبت‌های رئیسی در مناظره انتخاباتی سال ۱۴۰۰ هم دست به دست می‌شد که صحبت‌های جالبی داشت. معامله‌گران می‌گفتند این روزها کاملا آن صحبت‌ها را فراموش کرده است. آن تیکه از صحبت‌هایش که قیمت دلار باید تک‌نرخی شود و اقتصاد با دستور درست نمی‌شود بین معامله‌گران می‌چرخید. معامله‌گران می‌گفتند دلار ۷ تا نرخ دارد تک‌نرخی شدن پیشکش.

درمورد تحلیل فنی بازار، معامله‌گران معتقدند ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان سد مقاومتی مهمی شده که قیمت دلار از هفته گذشته نتوانسته بالای آن تثبیت دهد. به عقیده آن‌ها ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت نحس بازار شده است. برای همین آن‌ها می‌گویند اگر این مرز بشکند امکان افزایش قیمت تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار وجود دارد. در مجموع هم می‌گویند تا زمانیکه قیمت دلار بالای ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان است احتمال افزایش از کاهش بیشتر خواهد بود.

بازار یکشنبه دو نکته داشت. اولی درمورد قیمت انواع دلار در بازار بود. یک دلاری سریال در بازار ۷۴ هزار تومان، ۲۰ و ۱۰ دلاری ۵۱ هزار تومان و ۵۰ دلاری در حوالی ۵۰ هزار تومان در معامله‌ بود.

نکته دوم قیمت یورو در بازار و مرکز مبادله‌ بود که از برابری عقب است. قیمت یورو در بازار بیشترین نرخش ۵۴ هزار بود و بر اساس برابری ۵۴ هزار و ۹۵۰ تومان برآورد می‌شود. در مرکز مبادله قیمت یورو ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که بر اساس برابری ۴۶ هزار و ۲۵۰ تومان برآورد می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
احتمال ضربه محکم طلا به بازار سکه 11 مه 2024

احتمال ضربه محکم طلا به بازار سکه

اکوایران: روز جمعه اونس طلای جهانی بر اثر سیگنال‌های کاهش نرخ بهره به دلیل آمار اشتغال ضعیف ایالات‌متحده، روند معاملاتی خود را در محدوده مثبت آغاز کرد. بر این اساس این فلز درخشان در ساعت ۱۵ به وقت تهران با رقمی معادل ۲۳۷۲ دلار در حال معامله بود.

سقوط بیت‌کوین به ۶۰هزار دلار / کدام رمزارز بیشترین بازدهی ۲۴ ساعت گذشته را داشت؟ 11 مه 2024

سقوط بیت‌کوین به ۶۰هزار دلار / کدام رمزارز بیشترین بازدهی ۲۴ ساعت گذشته را داشت؟

در ۲۴ ساعت گذشته ارزش بازار رمزارزها بیش از ۳ درصد کم شد و بیت‌کوین به کانال ۶۰ هزار دلاری سقوط کرد.

خطرات تورمی در پس تنش‌های خاورمیانه/ هشدار بانک جهانی در خصوص نرخ بهره! 11 مه 2024

خطرات تورمی در پس تنش‌های خاورمیانه/ هشدار بانک جهانی در خصوص نرخ بهره!

اکوایران: بانک جهانی اعلام کرده است که قیمت‌های جهانی کالا پس از کاهش شدید، هم‌اکنون ثابت شده‌اند، که می‌تواند کاهش سریع نرخ‌های بهره توسط بانک‌های مرکزی را دشوار سازد. تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم و احتمال بروز تنش در خاورمیانه می‌تواند تورم جهانی را افزایش دهد. قیمت طلا و فلزات مورد نیاز برای انتقال انرژی پاک نیز افزایش می‌یابد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.