مشخصات کامل، قیمت و تاریخ عرضه گلکسی A55 فاش شد
مشخصات کامل، قیمت و تاریخ عرضه گلکسی A55 فاش شد

هنوز تا عرضه رسمی گلکسی A55 فاصله داریم، اما گزارشی منتشر شده است که تمام اطلاعات این گوشی را فاش می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، سامسونگ در سال گذشته میلادی با عرضه گلکسی A۵۴ توانست دستگاهی میان‌رده را با قیمت مناسب به بازار عرضه کند. حالا این شرکت قصد دارد در آینده‌ای نزدیک نسل بعدی این سری، یعنی گلکسی A۵۵ را روانه بازار کند. اگرچه هنوز این گوشی به‌طور رسمی معرفی نشده، اما حالا مشخصات کامل آن افشا شده است. به گزارش وب‌سایت معتبر Winfuture، قبلاً رندرهای فاش‌شده حاکی از آن بودند که گلکسی A۵۵ ممکن است زبان طراحی مسطح‌تری داشته باشد. این طراحی منعکس‌کننده تغییر اخیر در پرچمدار سری گلکسی S۲۴ است. به‌نظر می‌رسد تصاویر جدید نیز مهر تأییدی بر فرض قبلی است. در این عکس‌ها دوربین سه‌گانه با چینش عمودی در پشت دستگاه وجود دارد، همچنین احتمالاً در ساخت قاب عقب از متریال باکیفیت‌تری استفاده می‌شود.
قاب گوشی که در گلکسی A۵۴ از پلاستیک ساخته شده بود، احتمالاً در گلکسی A۵۵ به آلومینیوم ارتقا می‌یابد؛ بنابراین عجیب نیست که وزن دستگاه از ۲۰۲ گرم در نسل قبلی، به ۲۱۳ گرم افزایش یابد. فریم فلزی با قاب پشتی شیشه‌ای، نوید کیفیت ساخت عالی را می‌دهد. ابعاد گلکسی A۵۵ نیز در مقایسه با نسل قبلی، احتمالاً کمی افزایش می‌یابد.
از نظر نمایشگر، انتظار می‌رود گلکسی A۵۵ از یک پنل Super AMOLED با اندازه ۶.۶ اینچ با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز برخوردار باشد. علاوه‌براین، گلکسی A۵۵ دارای گواهی IP۶۷، اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر و بلندگوهای استریو خواهد بود.
مشخصات احتمالی گلکسی A۵۵ سامسونگ

به‌نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند دارای پردازنده اگزینوس ۱۴۸۰ سامسونگ با چهار هسته با فرکانس ۲.۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز باشد. انتظار می‌رود که نسخه پایه گلکسی A۵۵ دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی باشد. منبع تغذیه دستگاه یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد بود که احتمالاً مانند A۵۴، شارژدهی خوبی ارائه می‌دهد. اطلاعات لورفته نشان می‌دهند که A۵۵ قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی نسل قبل را حفظ خواهد کرد.
از نظر نرم‌افزاری، انتظار می‌رود گلکسی A۵۵ جدیدترین اندروید ۱۴ را با رابط کاربری One UI ۶.۱ سامسونگ اجرا کند. احتمالاً ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی نیز در این دستگاه وجود خواهد داشت، اما فعلاً مشخص نیست که کدام‌یک از این قابلیت‌ها به‌طور دقیق در این گوشی میان‌رده وجود خواهند داشت.
در بخش تصویربرداری، سیستم دوربین سه‌گانه A۵۵ اساساً بدون تغییر نسبت به مدل قبلی خود به‌نظر می‌رسد. سنسور اصلی همچنان یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸ به‌همراه لرزشگیر اپتیکال است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض با دیافراگم f/۲.۲ و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو نیز با دیافراگم f/۲.۴ در این ماژول حضور دارند.
دوربین جلو نیز احتمالاً همان سنسور ۳۲ مگاپیکسلی در A۵۴ خواهد بود. درحالی‌که مشخصات فاش‌شده هیچ‌گونه ارتقای قابل توجهی را در سیستم دوربین نشان نمی‌دهد، شاید سامسونگ برخی بهبودها را در پردازش نرم‌افزاری عکس‌ها یا فناوری حسگرها اعمال کند.
طبق اطلاعات فاش‌شده، انتظار می‌رود این دستگاه با قیمت ۴۴۹ یورو (تقریباً ۴۷۰ دلار) از تاریخ ۱۱ مارس (۲۱ اسفندماه) به فروش برسد. درآخر، گفته می‌شود که گلکسی A۵۵ از نسل قبلی خود تعمیرپذیرتر خواهد بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]