دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 40852
  • 07 نوامبر 2023 - 14:13
  • 127 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تعادل در بازار سکه

تعادل در بازار سکه
تعادل در بازار سکه

اکوایران: فنی‌ها معتقدند که سکه امامی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد. اگر سکه امامی حمایت مهم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

به گزارش اکوایران، بازار سکه امامی در سومین روز هفته جاری شاهد ریزش قیمت بود‌. این فلز گران‌بهای داخلی که روز قبل با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شده بود امروز تا سطح حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد اما عصر در حدود ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

تکنیکال کارها با اشاره به تعادل قیمت سکه در یک دامنه خاص می‌گفتند سکه در حالت کندل دوجی خنثی قرار دارد.

به گفته آنها دوجی خنثی که ساده‌ترین شکل کندل دوجی است، بدنه‌ای تقریبا نامرئی دارد و سایه‌های بالا و پایین آن معمولا هم‌اندازه هستند. این نوع دوجی زمانی تشکیل می‌شود معامله گران بلاتکلیف هستند‌ و قدرت خریداران و فروشندگان به یک اندازه و متعادل باشد‌. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که کندلی دوجی، خنثی است و هیچ سیگنالی برای مسیر حرکت بازار صادر نمی‌کند.

همچنین هر قطعه نیم و ربع سکه در عصر روز دوشنبه به ترتیب ۲۵۰ و ۲۶۰ هزار تومان کاهش یافته و در ارقام ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای نیم سکه و ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای ربع، معامله شدند. هر گرم سکه طلا نیز در این روز با افت قیمت ۷ هزار تومانی به سطح قیمتی ۲  میلیون و ۴۷۲ هزار تومانی رسید.

فنی‌ها معتقدند که سکه امامی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد و در صورتی‌ که بالای این مرز ماندگار شود، فشار خریداران دوباره به بازار سکه زیاد خواهد شد و رشد تدریجی سکه تا سطح ۳۰ میلیون تومان محتمل است. با این‌ حال اگر نرخ دلار به مسیر صعودی روز قبل ادامه دهد، این امر سطح انتظارات در بازار سکه را تا حدودی صعودی خواهد کرد.

البته گفتنی است که اگر سکه امامی حمایت مهم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
موضوعات مهم بازار ارز و سکه 06 مه 2024

موضوعات مهم بازار ارز و سکه

بازار ارز به کف رسیده اما جان صعود ندارد/ طلا فشار فروش را پشت گوشش حس می‌کند/ قدیمی‌ها به جوان‌ها هشدار می‌دهند حواسشان به چپ و راست شدن در بازار باشد/ نقطه مشترک همه دلارها ۶۰ شد/ برای بازار ارز و سکه چه موضوعاتی مهم است؟

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار 06 مه 2024

اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار

در روز یکشنبه از شکاف قیمت دلار در بازارها کاسته شد. قیمت دلار هرات، دلار تهران و دلار در سلیمانیه وارد کانال ۶۰ هزار تومان شدند. قیمت نیز در روز یکشنبه با نزول وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد.

06 مه 2024

پرویزیان و فرزین چهره بازار ارز شدند

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به سطوح حمایتی رسیدند ولی فعلا جان صعود پرقدرت ندارند. در انتهای هفته گذشته قیمت دلار و سکه با کاهش در کانال‌های پایینی تثبیت دادند، قیمت دلار هرات در انتهای هفته به کانال ۶۰ هزار تومان آمد و در ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. در روز یکشنبه […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.