اقتصادآنلاین-آرش نصیری؛ وکیل سم بنکمن-فرید روز چهارشنبه گفت که این مؤسس صرافی شکست خورده ارزهای دیجیتال FTX، قصد دارد در دادگاه کلاهبرداری خود در منهتن شهادت دهد. بنکمن-فرید، ۳۱ ساله، احتمالاً روز پنجشنبه پس از آن که دادستان‌های فدرال آخرین شاهد خود را در صبح فراخوانند، شهادت را آغاز خواهد کرد. آقای بنکمن فرید متهم […]

اقتصادآنلاین-آرش نصیری؛ وکیل سم بنکمن-فرید روز چهارشنبه گفت که این مؤسس صرافی شکست خورده ارزهای دیجیتال FTX، قصد دارد در دادگاه کلاهبرداری خود در منهتن شهادت دهد. بنکمن-فرید، ۳۱ ساله، احتمالاً روز پنجشنبه پس از آن که دادستان‌های فدرال آخرین شاهد خود را در صبح فراخوانند، شهادت را آغاز خواهد کرد.

آقای بنکمن فرید متهم به سازماندهی یک طرح گسترده برای سرقت ۱۰ میلیارد دلار سپرده از مشتریان FTX است. دادستان‌ها می‌گویند که غول ارزهای دیجیتال این پول را به کمک‌های سیاسی، خرید املاک و مستغلات و سایر هزینه‌های هنگفت اختصاص داده است.

وی در برابر هفت اتهام خود در زمینه کلاهبرداری، توطئه و پولشویی اظهار بی‌گناهی کرد. اما اگر مجرم شناخته شود، ممکن است به حبس ابد محکوم شود.

در طول سه هفته اول محاکمه، دادستان‌ها جمعی از دوستان و همکاران نزدیک آقای بانکمن-فرید را فراخواندند که شهادت داده‌اند که بنیانگذار FTX در مورد استفاده صرافی از پول مشتری به مشتریان، سرمایه‌گذاران و وام دهندگان دروغ گفته است.

در همین راستا قرار است چند شاهد دیگر نیز فراخوانده شوند و انتظار می‌رود پس از آن وی در دادگاه از خود دفاع کند.

وکلای بانکمن-فرید احتمالاً سعی خواهند کرد شهادتی را به دست آورند که بر طبق آن کارآفرین سابق، که مدت‌ها مدعی است ثروت را جمع آوری کرده تا در نهایت آن را صرف اهداف خیریه کند، تأکید می‌کند که قبل از اینکه با رکود شدید در بازار ارزهای دیجیتال و لکه‌دار شدن توسط یک رقیب غافلگیر شود با «حسن نیت» عمل کرده است.

راشل میمین، دادستان سابق فدرال در دفتر دادستانی ایالات متحده، نهادی که بنکمن را متهم کرده است، گفت: «اگر او در جایگاه قرار گیرد و باورنکردنی یا غیرقابل اعتماد به نظر برسد، یا برعکس بسیار باورپذیر باشد، و شما جنبه انسانی واقعاً دلسوزانه او را ببینید، ممکن است بازی را تغییر دهد.»

چند هفته پس از انفجار FTX در نوامبر، آقای بنکمن فرید در پنت هاوس خود در باهاما، جایی که صرافی در آن قرار داشت، دستگیر شد. او سپس به ایالات متحده مسترد شد و در خانه پدر و مادرش در شمال کالیفرنیا تحت بازداشت خانگی قرار گرفت. در ماه اوت، پس از حکم قاضی مبنی بر اینکه او تلاش کرده است شاهدان را بترساند، وثیقه او لغو شد.

در طول محاکمه، آقای بنکمن-فرید شب‌های خود را در بازداشتگاه متروپولیتن در بروکلین گذرانده است، جایی که وکلای او می‌گویند، او فقط به فایل‌های کامپیوتری که برای آماده شدن برای محاکمه نیاز دارد، دسترسی متناوب داشته است. در ماه اوت، وکلا گفتند که آقای بنکمن-فرید، که گیاهخوار است، با رژیم غذایی حاوی نان، آب و کره بادام زمینی زندگی می‌کرد.

در نامه‌ای به قاضی هفته گذشته، وکلای بنکمن-فرید همچنین نگرانی‌هایی را مبنی بر عدم دریافت دوز آدرال، دارویی که برای درمان اختلال کم توجهی-بیش فعالی استفاده می‌شود، در زمانی که او در دادگاه است، مطرح کردند و استدلال کردند که این امر به توانایی او در در دفاع از خود آسیب می‌رساند. دادگاه متعاقباً اعلام کرد که مشکل دارو حل شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]