قتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ سری x آنر به گوشی‌های میان رده‌ی آن اختصاص دارد و گوشی Honor X۸a نیز یک گوشی از این دسته محسوب می‌شود و باید انتظارات از آن، متناسب با قیمت باشد. برای آشنایی بیشتر و بهتر با گوشی موبایل آنر مدل ایکس ۸ ای نیاز است تا از جنبه‌های […]

قتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ سری x آنر به گوشی‌های میان رده‌ی آن اختصاص دارد و گوشی Honor X۸a نیز یک گوشی از این دسته محسوب می‌شود و باید انتظارات از آن، متناسب با قیمت باشد. برای آشنایی بیشتر و بهتر با گوشی موبایل آنر مدل ایکس ۸ ای نیاز است تا از جنبه‌های مختلفی چون صفحه نمایش، حافظه، دوربین و … به بررسی آن بپردازیم و مشخصات گوشی Honor X۸a را در حوزه‌های مختلف بیان کنیم. اما قبل از بررسی گوشی آنر X۸a باید توجه داشته باشیم که تمام مشخصاتی که در ادامه‌ی مطالب بیان می‌کنیم را باید به نسبت قیمت آن قضاوت کنیم و به عنوان یک گوشی میان رده به آن نگاه کنیم.

مشخصات گوشی آنر X۸a
ویژگی‌ها گوشی Honor X۸a
نمایشگر ۶.۷ اینچی IPS LCD با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن ۲۳۸۸*۱۰۸۰
پردازنده مدیاتک هلیو G۸۸
حافظه/رم ۱۲۸ گیگابایت / ۶ گیگابایت رم
۱۲۸ گیگابایت / ۸ گیگابایت رم
سیستم عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری Magic UI ۶.۱
دوربین‌ها ۲ + ۵ + ۱۰۰ مگاپیکسل / فیلم‌برداری ۱۰۸۰p
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ ۲۲.۵ وات

طراحی گوشی Honor X۸a مانند آنر X۸ است و به طور کلی دارای ظاهری مینیمال و زیباست. شکل ظاهری این سری از گوشی‌ها برند آنر بسیار مشابه با آیفون است اما این شباهت و به نوعی تقلید از این برند، طوری پیاده سازی نشده است که باعث شود جذابیت گوشی از دست برود. گوشی آنر X۸a تماما از پلاستیک ساخته شده و حتی قاب پشتی آن که ظاهری شبیه به شیشه دارد هم پلاستیکی است اما به دلیل سطح صاف و صیقلی آن ظاهر زیباتری پیدا کرده است. اما همین سطح شیشه‌ای مانند باعث ایجاد یکی از معایب گوشی Honor X۸a شده است که آن‌هم ماندن جای اثر انگشت در پشت گوشی است. البته این مشکل با خریدن یک قاب حل خواهد شد.

گوشی Honor X۸a با ابعاد ۱۶۲.۵ در ۷۴.۵ در ۷.۵ میلی متر و وزن ۱۷۹ گرمی، یک گوشی با ابعاد معمولی امروزی و نسبتا سبک وزن، محسوب می‌شود. این گوشی در رنگ‌های آبی، نقره‌ای و مشکی عرضه می‌شود.

صفحه نمایش

گوشی آنر X۸a از پنل IPS LCD در صفحه نمایش ۶.۷ اینچی خود استفاده کرده است و دارای رزولوشن ۱۰۸۰ است که ترکیب آن ها باعث می‌شود تا نمایش تصاویر گوشی موبایل آنر مدل ایکس ۸ ای تا حدودی از جزئیات مناسبی برخوردار باشند و ترکیب رنگ خوبی داشته باشند. اما هرچقدر هم که کیفیت آن در نوع خودش خوب باشد، باز هم استفاده این گوشی از صفحه نمایش LCD باعث می‌شود تا کیفیت تصویر در زاویه دیدی جز زاویه رو به رو از بین برود. همچنین نور صفحه نمایش این گوشی ها به نسبت استفاده آن از LCD خوب است؛ اما استفاده آن در بیرون از خانه و در نور زیاد کمی سخت خواهد بود.

در بررسی صفحه نمایش گوشی موبایل آنر ایکس ۸ ای علاوه بر ویژگی‌های گفته شده اگر بخواهیم به ویژگی ظاهری آن نیز اشاره کنیم باید بگوییم که صفحه نمایش این گوشی‌ها تقریبا هیچ حاشیه‌ای ندارد و این شاید یکی از ویژگی‌های مثبت ظاهری گوشی را بسازد. نرخ نوسازی یا همان رفرش ریت ۹۰ هرتزی گوشی آنر X۸a  هر چند نسبت به گوشی‌های بالا رده و گیمینگ کم هست،  اما برای یک گوشی در این رده‌ی قیمتی، قابل قبول است. تراکم پیکسلی این گوشی نیز ۳۹۱ و نسبت تصاویر آن هم ۲۰:۹ است. روی هم رفته این گوشی با حاشیه بسیار کم و صفحه نمایش بزرگ، از این حیث، نظر کاربران را تا حدودی جلب خواهد کرد.

پرازنده ی گوشی موبایل آنر مدل ایکس ۸ ای

بررسی ویژگی‌های مربوط به پردازنده مهم‌ترین قسمت بررسی سخت افزار گوشی ‌Honor X۸a است. این گوشی از تراشه مدیاتک هلیو G۸۸ هشت هسته‌ای، استفاده می‌کند. به غیر از این مورد پردازنده گرافیکی گوشی آنر X۸a مدل Mali-G۵۲ MC۲ است. در کل می‌توان گفت که پردازنده ی گوشی موبایل آنر مدل ایکس ۸ ای در رده متوسطی قرار دارد و برای استفاده روزمره مناسب است. از این گوشی می توان برای اجرای بازی‌های سبک استفاده کرد و برای اجرای بازی‌هایی چون کالاف دیوتی مجبور به پایین آوردن گرافیک آن هستید. به غیر از این موارد گوشی موبایل آنر مدل ایکس ۸ ای به راحتی می تواند از پس اجرای چند برنامه در پس زمینه بربیاید. اما این تعداد اگر افزایش پیدا کند ممکن است کمی سرعت گوشی کاهش پیدا کند.

دوربین گوشی موبایل آنر مدل ایکس ۸ ای

گوشی موبایل آنر مدل ایکس ۸ ای از سه دوربین بهره می‌برد. که شامل دوربین اصلی ۱۰۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. اما نکته‌ای که در اینجا مطرح است این است که عدد ۱۰۸ مگاپیکسل خیلی نباید توقع شما را بالا ببرد و به طور کلی دوربین گوشی موبایل آنر مدل ایکس ۸ ای را باید در سطح یک گوشی میان رده اقتصادی ببینید که می‌تواند عکس‌های خوب با کیفیت قابل قبولی را تحویل شما بدهد. همچنین به غیر از دوربین اصلی دو لنز دیگر نیز همانطور که از مشخصات‌شان پیداست خیلی کارآمد نیستند. آنر ۸ ایکس ای توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه را داراست.

به غیر از دوربین پشت، مشخصات دوربین سلفی نیز بسیار مهم است. دوربین سلفی گوشی آنر X۸a ۱۶ مگاپیکسل است که نه استثنایی است و نه کیفیت کمی دارد. اما در مجموع، نظرات کاربران در خصوص کیفیت دوربین آن مثبت بوده است به طوری که کیفیت آن را نسبت به گوشی‌های هم رده در جایگاه یکسانی قرار دادند.

برسی حافظه داخلی و رم گوشی موبایل آنر مدل ایکس ۸ ای نیز در هنگام خرید بسیار مهم است. این گوشی در بازار در دو نسخه وجود دارد که نسخه اول آن ۸ گیگ رم و نسخه دوم آن ۶ گیگ رم دارد. به غیر از رم، حافظه داخلی گوشی آنر X۸a ۱۲۸ گیگ است و متاسفانه خبری از حافظه بالاتر نیست زیرا این گوشی امکان اضافه کردن حافظه جانبی را نخواهد داشت. این مورد برای شما اگر فایل‌های ذخیره زیادی دارید مشکل ساز خواهد شد اما برای استفاده‌های معمولی مناسب خواهد بود.

در بازار قیمت گوشی آنر مدل X۸a دو سیم کارت  با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت  با دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی مبلغ ۸ میلون تومان قیمت خورده است این در حالیست که قیمت مدل X۵ دو سیم کارت  با دوربین ۸ مگاپیکسلی مبلغ ۳ میلیون تومان قیمت دارد.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس “موبایل” در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت گوشی‎های آنر
مدل ظرفیت رزولوشن عکس / مگاپیکسل قیمت / تومان
X۵ دو سیم کارت ۳۲ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت ۸ ۳,۰۰۰,۰۰۰
X۷a دو سیم کارت ۱۲۸گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵۰ ۵,۷۵۰,۰۰۰
X۹a دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۶۴

۱۲,۲۲۹,۰۰۰

۹۰ Lite دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۰ ۹,۸۰۰,۰۰۰
X۸a دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۰

۸,۰۰۰,۰۰۰

X۶ دو سیم کارت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]