به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت: اسرائیل با حمایت آمریکا و اروپا طی ۲۵ روز اخیر مرتکب جنایت‌هایی علیه بشریت در غزه شده است. رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی علت وجودی خود را از دست داده است و همانند سازمانی رفتار می‌کند […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت: اسرائیل با حمایت آمریکا و اروپا طی ۲۵ روز اخیر مرتکب جنایت‌هایی علیه بشریت در غزه شده است.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی علت وجودی خود را از دست داده است و همانند سازمانی رفتار می‌کند که باید متوقف شود.

وی ادامه داد: گفت‌وگوها برای اطمینان حاصل کردن از حسابرسی به عاملان جنایات جنگی در غزه در جریان است.

اردوغان عنوان کرد: کسانی که امروز تنها به تماشای مرگ هزاران کودک در غزه نشسته‌اند، فردا هیچ اعتباری در رابطه با هیچ مسئله‌ای نخواهند داشت.

وی تاکید داشت که کنفرانس صلح بین‌المللی بر سر مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی با حضور تمامی طرفین مناسب‌ترین صحن برای حصول صلح است.

رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار کرد: جهت جلوگیری از قتل‌عام در غزه، آتش‌بس باید اجرا شده و سپس مسیری برای صلح پایدار مشخص شود.

امروز هم در بیست‌وپنجمین روز جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران شدید نوار غزه ادامه داده و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم از آغاز مرحله سوم جنگ غزه سخن گفت.

مقاومت فلسطین اعلام کرد که برای سربازان اشغالگری که درصدد نفوذ به نوار غزه هستند، کمین‌هایی ایجاد کرده و در چندین منطقه با آنها درگیر شده است. همچنین حملات موشکی و خمپاره‌ای جبهه مقاومت به شهرهای اشغالی و مواضع صهیونیست‌ها ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۸۵۲۵ نفر افزایش یافته که از این میان، ۳۵۴۲ تن کودک و ۲۱۸۷ تن زن هستند. همچنین ۲۱ هزار و ۵۴۳ تن مجروح شده‌اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]