ضربه بزرگی که اداره مالیات وارد کرد/ این شرکت بیشتر از همه آسیب دید
ضربه بزرگی که اداره مالیات وارد کرد/ این شرکت بیشتر از همه آسیب دید

اداره مالیات استرالیا (ATO) دستورالعملی برای اعمال مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از معاملات افراد در حوزه تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های کریپتوکارنسی بسته‌بندی و بسته‌بندی نشده منتشر کرد.

اداره مالیات استرالیا ضربه بزرگی به سرمایه‌گذاران کریپتوکارنسی زد.

اداره مالیات استرالیا (ATO) دستورالعملی برای اعمال مالیات بر عایدی سرمایه حاصل از معاملات افراد در حوزه تامین مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های کریپتوکارنسی بسته‌بندی و بسته‌بندی نشده منتشر کرد.

توکن‌های کریپتوکارنسی بسته‌بندی به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که ارزش آنها به یک رمزارز اصلی یا دارایی‌هایی همچون طلا، سهام، اوراق و املاک وابسته باشد و در پلتفرم‌های تامین مالی غیرمتمرکز مورد استفاده قرار گیرد. دارایی اصلی داخل خزانه دیجیتال قرار می‌گیرد و توکنی که به تازگی ضرب شده برای تراکنش در دیگر پلتفرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در می ۲۰۲۲، اداره مالیات استرالیا عایدی سرمایه کریپتویی را به عنوان یکی از چهار حوزه اصلی خود مورد توجه قرار داد. بر اساس این ابتکار عمل، اداره مالیات استرالیا به تازگی مجموعه‌ای از فعالیت‌های مشمول مالیات را در حوزه قضایی خود معرفی کرده است. در اطلاعیه اداره مالیات استرالیا آمده است: انتقال دارایی‌های رمزارزی به آدرسی که فرستنده کنترلی بر آن ندارد یا آدرسی که آن رمزارز را نگهداری می‌کند، مشمول مالیات بر عایدی سرمایه خواهد بود. عایدی‌های سرمایه‌ای برای آن که مشمول مالیات بر عایدی سرمایه شوند، مساوی با ارزش بازار دارایی است که یک سرمایه‌گذار در قبال انتقال دارایی کریپتویی دریافت می‌کند. با این حال، دریافت مالیات بر عایدی سرمایه بستگی به این دارد که سرمایه‌گذار سود داشته یا زیان. رویکرد مشابهی برای دریافت مالیات از کاربران استخر نقدینگی، ارائه‌دهندگان و سود و پاداش تامین مالی غیرمتمرکز در نظر گرفته شده است.

اطلاعیه اداره مالیات استرالیا می‌افزاید: توکن‌های بسته‌بندی شده و بسته‌بندی نشده هم مشمول دریافت مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوند چون وقتی شما یک دارایی کریپتویی را به صورت بسته‌بندی شده یا بسته‌بندی نشده در می‌آورید، در واقع یک دارایی را با دارایی دیگر مبادله می‌کنید، بنابراین مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شوید. این اطلاعیه آشکار می‌کند که توکن‌های بسته‌بندی شده یا بسته‌بندی نشده (بدون توجه به قیمت آنها) مشمول مالیات بر عایدی سرمایه خواهند بود.

در این زمینه، کلویی وایت، مدیرعامل شرکت Genesis Block که یکی از مشاوران دولتی صنعت بلاکچین استرالیاست، گفت: اداره مالیات استرالیا در حال نقض اصل بیطرفی این فناوری است که در نهایت، بر آینده مالی جوانان استرالیایی تاثیر منفی بر جا خواهد گذاشت.

در این میان، اتفاقی موجب شد که فشار بر استرالیایی‌ها تشدید شود. بر اساس گزارش‌ها، شرکت CoinSpot به عنوان یک شرکت صرافی رمزارز استرالیایی مورد حمله هکرها قرار گرفت و ۲.۴ میلیون دلار از دست داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تراکنش‌هایی به حجم ۱۲۶۲ اتریوم و به ارزش ۲.۴ میلیون دلار از کیف‌پول شناخته شده این شرکت به یک کیف‌پول ناشناس (متعلق به هکرها) منتقل شده است. بررسی‌های دقیق‌تر نشان داد که اتریوم سرقت‌شده، از طریق شبکه THORChain با مقداری بیت‌کوین مبادله شده‌ و پس از آن، بین کیف‌پول‌های مختلف توزیع شده‌اند.

پیش از این برخی کشورهای جهان نیز بر معاملات، نقل و انتقال و استخراج مرزارزها مالیات وضع کرده بودند که با مخالفت کارشناسان و فعالان بازار کریپتوکارنسی روبه‌رو شده بود. مخالفان معتقدند، وضع مالیات بر معاملات کریپتوکارنسی در حالی که قانون و مقررات روشنی برای این صنعت نوپا وجود ندارد، به نابودی آن منجر خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]