چهارمین جشنواره اینوماین با هدف شناسایی نوآوران فناوری بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت سازی برای صاحبان ایده، تجاری سازی ایده‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل و خلاقیت برپا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، متولیان برگزاری چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) از میان ۳۰۰ ایده جذب شده و معرفی ۱۰۸ ایده راه یافته به مرحله داوری ۱۲ ایده را برتر اعلام کردند. در این جشنواره ایده پردازان سیاست گذاران دانشگاهیان فعالان بخش معدن و صنایع معدنی و نیز شرکت‌های دانش بنیان حضور داشتند.

مجید وفایی فرد دبیر جشنواره اینوماین در آیین گشایش مطرح کرد از ۹۱۰۰ شرکت در دانش بنیان کشورمان ۴۵۰ شرکت مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی هستند.

ایمینو با ۱۳۰ شرکت مرتبط ارتباط دارد و عملا ۵ درصد شرکت‌های معدنی به دانش بنیان‌ها متصل هستند؛ این در حالی است که در همه دنیا بخشهای نوآور و دانش بنیان‌ها محرک اقتصاد و تولید هستند.

او افزود: اجرای این پویش یکسال طول کشید که دستاوردهای خوبی با رویکردهای جدید و نواورانه داشت این در حالی است که سومین دوره از جشنواره اینوماین مربوط به ۲ سال گذشته بود.
 دبیر جشنواره اینوماین تصریح کرد تا پایان دی فرصت جذب ایده داشتیم که ۳۰۰ ایده از دانشگاه صنعت و نوآوران به دبیرخانه رسید که ۱۰۰ ایده به مرحله نهایی رسیده و امروز از شرکت نوآور تقدیر میشود.
تاکید بر افزایش سطح نوآوری کشور در برنامه هفتم توسعه
در ادامه سمیه خلوصی معاون و عضو هیات عامل ایم یدرو در چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخ ش معدن و صنایع معدنی اینوماین گفت برای دریافت ۳۰۰ ایده در اینوماین در دانشگاه ها کارهای علمی و نوآوری زیادی صورت گرفته است؛ باید ایده های مناسبی در بخش معدن تولید و به کار گرفته شود.

او افزود: طبق برنامه هفتم توسعه سالانه باید در بخش معدن رشد ۱۳ درصدی و رشد ۸ درصد در بخش صنایع دیده شده است که نوآوری‌ها و فناوری‌ها میتواند ما را برای تحقق این بخش کمک کند.

معاون ایمیدرو تصریح کرد افزایش سطح نوآوری کشور در برنامه هفتم توسعه دیده شده که باید ایران به رتبه ۴۸ دنیا برسد. هم اکنون رتبه ۶۴ دنیا را در اختیار داریم لذا باید بتوانیم در بخش نوآوری و فناوری تلاشهای خود را گسترده تر کنیم. استفاده از علم و دانش کربن صفر وهوشمندسازی بخشی از موضوعات اصلی در دنیا است که ما هم به سوی این موضوع حرکت کرده و باید با فناوری آن را توسعه دهیم البته این موضوع الزام است؛ برگزاری جشنواره اینوماین بخشی از کارهای انجام شده برای رسیدن ایده‌ها به دانش بنیان‌ها و استفاده از آن در معدن و صنایع معدنی است.

خلوصی افزود: ذخایر معدنی و انرژی و نیروی انسانی می‌تواند با همراهی دانش بنیانها و نوآوریها رتبه ما را بالاتر ببرد کشورهای عربی منطقه سرمایه گذاری زیادی در معدن وصنایع معدنی مانند فولاد و آلومینیوم و فناوری های برتر دنیا کرده اند و ما هم در این منطقه حضور داریم لذا باید با هدف گذاری صورت گرفته به سمت بکارگیری از ایده های برتر در نوآوری و فناوری و توسعه بهره وری و لجستیک و…. برویم

مشوق نوآوران میشود

سلیمی از دانشکده مدیریت علم و فناوری امیر کبیر در ادامه این رویداد عنوان کرد طرح میتا به عنوان جایزه مدیریت  فناوری و جایزه سرآمدان نوآوری دو ابزار مهم انگیزه بخش برای فعالان حوزه صنعت و معدن است. کار اصلی دانشکده مدیریت علم و فناوری هدایت و مدیریت نوآوری و فناوری شرکت های مطرح و استارت آپ‌های حوزه صنعت است.

او افزود: برای تشخیص فرآیند بهتر کار ابتدا وضعیت فعلی شرکتهای حاضر سنجش میشوند تا مشخص شود هر کدام از شرکتهای فعال چه وضعیتی دارند در واقع کارویژه اساسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعیین نقشه راه برای فناوران است.
در ادامه ضیاالدین شفایی تنکابنی رئیس موسسه یونیدرو و دبیر علمی چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفر ین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین)مطرح کرد : موسسه یونیدرو بخش علمی جشنواره را بر عهده داشت و وظایف مشخصی بر عهده این موسسه برای برگزاری جشنواره بوده است.

جشنواره اینوماین گام با ارزشی برای شناخت ایده ها است. هدف این جشنواره شناسایی ایده های نوآوریجهت معرفی به یونیدرو است.

او افزود در اینوماین ۳ تعداد ۱۵۰ ایده در ۹ محور ثبت شده بود اما در این جشنواره ۳۱۰ ۱یده ثبت شده است که ۱۰۸ ایده به داوری نهایی راه یافته است.
محورهای اینوماین ۴ شامل ۱۰ محور بوده است که در بردارنده موضوعاتی همچون اقتصاد چرخشی معدن، معدنکاری اقتصاد و بهره‌وری سبز انرژی های پاک فناوری ها یا روشهای نوین اکتشاف فناوریهای نوین بهربرداری و استخراج فناوری های نوین فرآوری مواد معدنی فناوریهای نوین در بومی سازی و … است.

شفایی در پایان عنوان کرد ساعتها داوری در این جشنواره صورت گرفته است. محورهای پنل داوری در موضوعاتی چون اکتشاف استخراج اقتصاد و مدیریت و … بوده است. ۱۲ ایده از ۳۰۰ ایده به عنوان ایده برتر انتخاب شده است که از آنها در این جشنواره تقدیر میشود و جوایز نقدی تعلق می گیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]