دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 23533
  • 06 سپتامبر 2023 - 14:11
  • 163 بازدید
  • ۰ دیدگاه

برزخ تصمیم گیری در بازار ارز

برزخ تصمیم گیری در بازار ارز
برزخ تصمیم گیری در بازار ارز

اکوایران: در حالیکه شارژ خبری مثبت، انتظارات صعودی از بازار سرمایه را تقویت میکند، افزایش اخبار ضد و نقیض سیاسی در حوزه برنامه هسته ایران، معامله گران ارز را در برزخ تصمیم گیری گرفتار کرده است ‌

در نزدیکی موعد جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اخبار مثبت و منفی که تحریک‌کننده انتظارات است افزایش یافته و فعالان ارزی را در برزخ تصمیم گیری گرفتار کرده است. حتی گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز دارای ابهاماتی است، در حالیکه از کاهش سرعت غنی سازی ایران به عنوان نکته مثبت در این گزارش یاد میشود، ولی بر اساس گزارش رویترز رافائل گروسی رییس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی در یکی از گزارشات اعلام کرده است که در رابطه با منشأ اورانیوم کشف شده ادعایی آژانس در دو نقطه شفاف سازی ازطرف ایران نشده و پیشرفتی در مسایل پادمانی باقی مانده در این گزارش حاصل نشده است.

در نقطه مقابل استفانی لیختن‌اشتاین خبرنگار مستقل مستقر در وین به نقل از منابع دیپلماتیک نوشته است که در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ای علیه ایران صادر نخواهد شد،‌ بالا گرفتن اخبار مثبت و منفی در این ماه تصمیم گیری ‌را سخت تر می کند.

بلاتکلیفی دلار تهران

در چنین شرایطی که بازار ارز چشم به سیگنال و پارامترهای سیاسی دوخته است قیمت دلار پیش از تعطیلی اربعین نه قدرت ورود به کانال ۵۰ هزار تومانی را داشت و نه حاضر به برگشت به نیمه اول کانال ۴۹ هزار تومانی شد.

از نظر تکنیکالی هر چند دلار توانسته سقف مثلث تشکیل شده را بشکند ولی در همان محدوده متوقف شده ولی دو‌کندل دوجی متوالی در محدوده قیمتی هم سطح نیز حاکی از بلاتکلیفی دلار تهران است.

محدوده حمایتی نیمه کانال ۴۹ هزار تومانی مهم ترین حمایت پیش روی دلار است ولی مقاومت ۵۰ هزار تومانی هم مانع بزرگ مسیر افزایشی پیش روی دلار است.

 مقاومت سرنوشت ساز سکه

قیمت سکه در نزدیکی خط روند حمایتی صعودی حرکت میکند، در شرایطی که دلار مثلث خود را رو به بالا شکسته است سکه در نزدیکی حمایت در درون مثلث حرکت می‌کند و مهم ترین مقاومت پیش روی آن محدوده ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، سکه امامی در سه ماه گذشته با نزدیک شدن به این مقاومت اصلاح کرده و نتوانسته بالای آن تثبیت شود به همین خاطر تشکیل یک مثلث افزایشی داده که اگر سقف آن شکسته شود ورود معامله گران افزایشی به معاملات سکه بیشتر میشود.

مهم ترین حمایت پیش روی سکه در حال حاضر که مماس با حمایت خط روند صعودی است محدوده ۲۸ میلیون تومان است که سکه رفاه موفق به شکستن آن شده است.

بازار سرمایه شارژ شد

بازار سرمایه ده روز است که رویه اصلاحی خود را تغییر داده و صعودی شده است، شاخص کل در این ده روزه رشد نزدیک یازده درصدی را ثبت کرده و ارزش معاملات خرد از کف سال جاری جاری رشد دوبرابری را نیز تجربه می کند.

در شرایطی که در این هفته احتمال اصلاح در بازار وجود داشت شاخص کل با شارژ خبری مثبت صعودی شد ، خبر افزایش نرخ تسعیر ارز شرکت های پالایشی و پتروشیمی عاملی بود که تقاضا در بازار سرمایه را شارژ کرد، در روز قبل هم در حالیکه معامله گران به تعطیلات می رفتند و انتظارات برای ایجاد فشار فروش برای تامین نقدینگی بالا رفته و انتظار کاهش ملموس ارزش معاملات خرد وجود داشت، این اتفاق در حالی رخ داد که در ساعت پایانی قیمت ها در بازار سرمایه کاهش یافت و رشد ارزش معاملات خرد در چنین شرایطی نشان میدهد که در قیمت های پایین تر از قیمت پایانی بازار خریدار دارد و اگر در روزهای آتی ارزش معاملات خرد بالا برود و روند صعودی آن ادامه دار باشد می توان به ادامه روند صعودی امیدوار بود.

در حال حاضر شاخص کل حمایت محدوده دو میلیون و ۱۴۵ هزار واحدی را پیش رو دارد ولی اگر به مسیر افزایشی خود ادامه دهد مقاومت محدوده دو میلیون و ۲۲۰ هزار واحد برای شاخص کل اهمیت خواهد داشت.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بیست و دومین حراج شمش طلا سه‌شنبه برگزار می‌شود/ نگاهی به سابقه حراج‌ها 28 آوریل 2024

بیست و دومین حراج شمش طلا سه‌شنبه برگزار می‌شود/ نگاهی به سابقه حراج‌ها

اکوایران: مرکز مبادله ایران اعلام کرد که بیست و دومین حراج شمش طلا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، ساعت ۱۲ برگزار می‌شود. آخرین حراج این مرکز، امروز -یکشنبه- برگزار شد.

سیگنال متفاوت دلار از عربستان/ طلای آب‌شده پرچمدار سقوط 28 آوریل 2024

سیگنال متفاوت دلار از عربستان/ طلای آب‌شده پرچمدار سقوط

اکوایران: در روز جاری طلای آب شده و درهم بیشتر از همه منفی شدند و پرچمدار کاهش قیمت در بازار طلا و ارز بودند.

چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟ 28 آوریل 2024

چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟

بازار شنبه تماما متحد شد و به رنگ قرمز درآمد/ هرات کانال ۶۲ را از دست داد و سکه کانال ۴۲/ در زمانیکه که نرخ‌های غیررسمی به مرز حساس رسید، نرخ‌های رسمی فعلا چراغ خاموش در حال پیشروی هستند/ چه عواملی فروش فروش بازار را زیاد کرد؟

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.