آخرین مهلت ثبت نام  بیمه رایگان زنان خانه دار اعلام شد
آخرین مهلت ثبت نام  بیمه رایگان زنان خانه دار اعلام شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، در ارتباط با ظرفیت خوبی که در دولت سیزدهم برای بیمه شدن رایگان زنان خانه‌دار مهیا شده است، بیان کرد که امیدوارند بانوان این استان از فرصتی که به وجود آمده است، بهترین استفاده را ببرند.

نیر الهامی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، فردا (۳۰ فروردین) آخرین فرصت برای ثبت نام زنان خانه‌دار روستایی و عشایری در این طرح رایگان است.

وی اضافه کرد: تاکنون هزاران زن در این طرح ثبت نام کرده اند ولی ظرفیت استان در این خصوص بیش از این هاست و امیدواریم میزان ثبت نام در این طرح با توجه به رایگان بودن آن، نزدیک به ۱۰۰ درصدی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در خصوص جزئیات این طرح دولت سیزدهم اظهار کرد: مادران روستایی و عشایر که فرزند سوم آنان اول سال ۱۳۹۶ به دنیا آمده باشند، در قالب این طرح به صورت رایگان بیمه می شوند.

الهامی ادامه داد: برای مادرانی که بیشتر از سه فرزند دارند، به ازای هر فرزند ۲ سال سابقه ارفاقی در نظر گرفته می شود.

وی گفت: مادران مشمول این طرح می توانند با مراجعه سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یا به صورت حضوری به کارگزاری‌های فعال در آذربایجان غربی مراجعه کنند.

طرح بیمه دانشجویان و زنان خانه دار شامل بیمه زنان خانه دار روستایی نیز می‌شود. میرهاشم موسوی، رییس سازمان تامین اجتماعی، از ورود زنان خانه دار و دانشجویان به سامانه بیمه‌ای خبر داد.

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که پوشش بیمه‌ای طرح‌های مختلف جزو رویکردهای اصلی سازمان تأمین اجتماعی است.

موسوی گفت که در یک سال گذشته ۱.۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌های فراگیر اجباری و اختیاری قرار گرفته اند و امسال براساس اصل ۲۹ قانون اساسی پوشش بیمه‌ای گروه‌های جدید نیز مدنظر است.

وی تاکید کرد؛ امسال پوشش بیمه ای زنان خانه دار و دانشجویان را با اولویت اجرا می کنیم. در چارچوب اجرای این طرح کلیه دانشجویان می‌توانند هم‌زمان با تحصیل تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند. علاوه بر این زنان خانه‌داری که متاهل و فاقد فرزند بوده و از طریق همسر خود از خدمات درمانی استفاده می‌کنند وحتی دختران مجردی که تحت کفالت پدر هستند می‌توانند با عقد قرارداد جداگانه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرند.

با اجرای این‌طرح‌ ،دانشجویان و زنان خانه‌دار زیرمجموعه بیمه مشاغل آزاد یا طرح فراگیر قرار می گیرند.

حق پرداخت این نوع بیمه‌ها سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد دارند. تعهد سازمان تامین اجتماعی در مقابل بیمه گذاری با نرخ ۱۲ درصد صرفا شامل بازنشستگی می‌شود اما با پرداخت حق بیمه ۱۴ درصدی، بیمه گزار علاوه بر حقوق بازنشستگی‌ از بیمه عمر نیز بهره مند خواهد شد.

همچنین تعهد سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه ۱۸ درصدی، علاوه بر بازنشستگی و بیمه عمر، شامل خدمات از کار افتادگی هم می‌شود.

در صورتی که بیمه‌شدگان دانشجویی و زنان خانه‌دار بخواهند علاوه بر خدمات بازنشستگی، عمر و از کار افتادگی از خدمات درمانی هم استفاده کنند به حق بیمه پرداختی آن‌ها مبلغ ۱۲۰ هزار تومان اضافه می‌شود.

خبر بیمه شدن زنان خانه دار در حالی از سوی رییس سازمان تامین اجتماعی اعلام شده که انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده چند ماه پیش اعلام کرده بود؛ در همه دولت ها در خصوص بیمه شدن زنان خانه دار صرفا شعار داده شد اما در دولت مردمی سیزدهم این امر اجرایی شد.

خزعلی تاکید کرد؛ اعتبارات مربوط به بیمه زنان خانه دار در بودجه سال ۱۴۰۳ دیده شده است .

منبع:

ایرنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]