جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 25440
  • 13 سپتامبر 2023 - 14:13
  • 144 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار کف جدید می‌زند؟

قیمت دلار کف جدید می‌زند؟
قیمت دلار کف جدید می‌زند؟

از نگاه کاهشی‌ها با توجه به جو خبر توافق و با به انجام رسیدن تبادل زندانیان قیمت دلار هرات کف پایینتری نسبت به قبلی را تجربه خواهد کرد. در مقابل افزایشی‌ها معتقدند با این خبر قبلا بازارساز نوسان گرفته و با به انجام رسیدن آن اجازه کاهش آن‌چنانی به قیمت دلار نمی‌دهد.

قیمت دلار هرات در روز سه‌شنبه ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و با سیگنال دو خبر مثبت در نیمه اول بازار به حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. این درحالی بود که قیمت دلار فردایی هرات افت بیشتری داشت و تا ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش داشت. در ادامه و در نیمه دوم در ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان حمایت شد و به قیمت صبح رسید. بازار ارز هرات در پشت خط به افزایش خود ادامه داد و در ۴۹ هزار و ۵۳۰ تومان معامله شد.

اولین خبر کاهشی عدم صدور قطعنامه علیه ایران در روز اول نشست شورای حکام بود و خبر دوم به نقل از آسوشیتدپرس مبنی بر دستور معافیت تحریمی برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران از کره جنوبی به قطر، توسط بایدن بود که صادر شد.

با توجه به کاهش قیمت دلار فردایی تا ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان، گروهی از معامله‌گران می‌گفتند قیمت دلار امروز باید به این عدد برسد. البته این دسته معتقدند در مجموع روند بازار کاهشی است و دفعه قبل که خبر تبادل زندانیان آمد قیمت دلار هرات با کاهش تا ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان پایین رفت. از نگاه این دسته با توجه به جو خبر توافق و عدم صدور قطعنامه، با به انجام رسیدن تبادل زندانیان قیمت دلار هرات کف پایینتری را تجربه خواهد کرد. در مقابل گروهی از معامله‌گران معتقدند با خبر تبادل زندانیان قبلا بازارساز نوسان گرفته و با به انجام رسیدن آن بازارساز اجازه کاهش آن‌چنانی به قیمت دلار نمی‌دهد. به تصور آن‌ها اگر هم قیمت کف جدیدی ببیند دوباره به نرخ‌های بالا برمی‌گردد.

در زمان معاملات روزانه که روند قیمت دلار کاهشی بود افزایشی‌ها از بازار غیب شدند. اما پس افزایش قیمت در پشت خط که قیمت بالایی داد این سر و کله آن‌ها در بازار پیدا شد. همچنان این دسته معتقدند قیمت دلار باید سقف بزند حتی اگر بخواهد بریزد اول باید بالا برود. عده‌ای از معامله‌گران افزایش قیمت دلار در پشت خط سه‌شنبه را به بیانیه روز دوم نشست شورای حکام ربط می‌دادند. در روز دوم نشست شورای حکام سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک ایران را به نشان ندادن اراده برای اجرای تعهدات شفاف ساز مندرج در بیانیه مشترک ماه مارس ایران و آژانس متهم کردند. تهران می گوید به بیانیه پایبندی کامل داشته است. بیانیه تروئیکا از ایران به دلیل «عدم صدور ویزا برای مقامات آژانس» نیز انتقاد کرده.

در مجموع قیمت دلار طی سه ماه گذشته نوسان خاصی نداشته و بین کانال‌های ۴۸ و ۴۹ هزار تومان پاسکاری شده است و هراز چندی به کانال ۵۰ سرک کشیده و دوباره به کانال پایین برگشته است. از نظر گروهی از معامله‌گران روند قیمت دلار تا ۲۶ مهر تعیین تکلیف می‌شود.

فنی‌های بازار معتقدند قیمت دلار اگر از حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان پایین برود و تثبیت دهد روند جدید کاهشی است اما اگر بالای مرز مقاومت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت دهد به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. قیمت دلار امروز هم می‌تواند با اخبار متناقض بین ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان نوساند دهد تا خبر قطعی قوی بیادی یا تبادل شکل بگیرد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.