بهترین پمپ آب خانگی
بهترین پمپ آب خانگی
بهترین پمپ آب خانگی پمپی است که در سیستم آبرسانی ساختمان استفاده می شود و با فشاری مناسب آب مورد نیاز را تامین می کند.

این روزها به دلیل کمبود آب شرب، حضور یک پمپ آب خانگی کوچک الزامی است. این ابزار همانند عنصر اصلی خانه، کاهش فشار آب را جبران می کند و در انواع مختلف تولید می شود. انتخاب بهترین برند پمپ خانگی از میان برند و مدل های مختلف موجود در بازار بسیار سخت به نظر می رسد، اما اگر براساس نیاز و شرایط انتخاب شود و توسط برندهای شناخته شده تولید شده باشد، بی تردید کیفیت ایده آل را دارد.

با معرفی بهترین پمپ آب کوچک و بررسی مدل های مختلف آن، در انتخاب آگاهانه تاثیرگذار است. توجه به برخی پارامترها مانند توان، عملکرد و … می تواند به خرید مطمئن کمک کند.

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ معرفی بهترین ها

این روزها برندهای مختلفی در جهان و در بازار هستند که با کیفیت ها و ویژگی های متنوع محصولات خود را ارائه می دهند. برخی از برندهای پمپ آب محبوبیت بیشتری دارند. برای انتخاب پمپ آب کوچک و خانگی ابتدا باید با این برندها آشنا شوید:

  • پمپ ابارا

یکی از بهترین پمپ های آب خانگی، برند ابارا است که محصولات متنوعی در مدل های تک پروانه، دو پروانه، بشقابی، جتی و خودمکش ارائه می دهد. از مزایای این برند می توان به مقاومت بالا در برابر مواد خورنده اشاره کرد.

این برند ژاپنی برای اولین بار فعالیت خود را در سال ۱۹۱۲ آغاز نمود و در یک چشم بهم زدن به پیشرفت بی نظیر دست یافت. طوری که در حال حاضر محصولات آن به بیش از ۱۷ کشور ارائه می شود. پمپ آب ابار علاوه بر تجهیزات آب رسانی خانگی در زمینه صنعتی، آب و فاضلاب و … استفاده می شود و قیمت آن ها بسیار به صرفه تر از محصولات ایتالیایی است. به همین خاطر، طرفداران زیادی در بازار دارد و اکثر مشتریان به سراغ پمپ آب خانگی ابارا می روند.

  • پمپ سایر

این برند ایتالیایی در سال ۱۹۵۱ راه اندازی شده است و محصولات آن به رنگ سبز تولید می شود. پمپ آب سایر تا حداکثر آبدهی ۸۰ الی ۱۰۰ مترمکعب در ساعت موجود است که از محبوب ترین آن ها می توان به مدل های kf، cm و fc اشاره کرد. از نظر طراحی، دارای ساختار بسیار محکمی هستند و با بدنه چدنی و پروانه برنج تولید می شوند.

  • پمپ لوارا

یکی دیگر از برندهای خارجی محبوب برند لوارا است که محصولات خود را بر پایه استانداردهای لازم تولید می کند. پمپ لوارا دارای کیفیت بالا، پشتیبانی از هد مرتفع و موتور قدرتمند است و در صرفه جویی انرژی بسیار خوب عمل می کند.

معمولا محصولات لوارا برای ارتفاع بالا بسیار ایده آل هستند و از بدنه چدنی یا استیل ساخته می شوند. از جمله رایج ترین پمپ های آب خانگی لوارا می توان به مدل های PSA، PAB، FHF، FHE و تک پروانه و دو پروانه اشاره کرد که کیفیت آن ها ثابت شده است و در مصرف انرژی بسیار صرفه جو هستند. این برند در حال حاضر دارای شعبه های زیادی در کشورهای مختلف است و محصولات خود را وارد بازار جهانی کرده است.

پمپ پنتاکس

یکی از برندهای باکیفیت که در داخل ایران ساخته می شود، برند پنتاکس است. پمپ های پنتاکس تحت لیسانس پنتاکس ایتالیا در حال تولید هستند و تمام قطعات آن ها از کشور سازنده صادر می شود. در واقع در کشور ما تنها کار مونتاژ پمپ های پنتاکس قابل اجرا است، به همین دلیل با قیمت مناسب پمپ های پنتاکس به فروش می رسند.

برند پنتاکس ایتالیا فعالیت خود را در سال ۱۹۹۰ آغاز نموده است و به عنوان یکی از معروف ترین برندهای پمپ آب خانگی شناخته می شود. از جمله مدل های محبوب این پمپ می توان به CS، PM، CM و CB می توان اشاره کرد که از نظر کیفیت بسیار مناسب و در زمینه های مختلف قابل اجرا هستند.

پمپ لئو

برند لئو جز برندهای باکیفیت چینی است که پمپ های تولید آن بر پایه بهترین متریال و کیفیت ساخت ارائه می شود. همچنین به عنوان کم صداترین پمپ های خانگی شهرت دارد و با طول عمر بالا و توان عالی به فروش می رسد.

پمپ آب لئو

راهنمای خرید پمپ آب خانگی

برای تجربه خرید بهترین پمپ آب خانگی خوب است به برخی نکات توجه کنید. پمپ آب از جمله تجهیزاتی است که باید با دقت کامل انتخاب شود:

  • در نظر گرفتن تعداد واحدها در هر طبقه
  • متراژ و مساحت هر واحد
  • سایز لوله ها
  • مسیر لوله کشی
  • میزان آب مصرفی در هر طبقه
  • تعداد شیرهای هر واحد و کل ساختمان
  • دقت به مشخصات الکتریکی پمپ مانند آمپر و ولتاژ
  • توجه به هد، دبی و توان پمپ

پمپ ها همانند دیگر تجهیزات براساس ویژگی و پارامترهای مختلف تقسیم می شوند. یکی از مهم ترین موضوعات در خرید پمپ، قدرت موتور است که بر حسب اسب بخار شرح داده می شود. مدل های نیم اسب جز ارزان ترین ها هستند که از برق تک فاز استفاده می کنند و قابل استفاده برای ساختمان های یک طبقه با متراژ کم هستند. مدل های یک اسب بخار نیز به عنوان پمپ های سانتریفیوژی شناخته می شوند و در ساختمان های سه طبقه با متراژ حدود ۷۵ متر به کار می روند. مدل های دو اسب بخار نیز برای ساختمان های چند طبقه با متراژ حدود ۱۰۰ متر پیشنهاد می شود.

برای این که بهترین پمپ آب خانگی را تهیه کنید نگاهی به پلاک پمپ بیندازید. با خواندن این پلاک مشخصات کاملی از محصول بدست می آورید. پمپ های از جنس استیل و آلومینیوم انتخاب بهتری هستند و بر اثر تغییرات دمایی دچار آسیب نمی شوند. همچنین به جنس و نوع پروانه توجه و آن را براساس نوع آب مصرفی انتخاب کنید. برای مثال، در محیط های دارای آب مصرفی شور، پمپ های خانگی دارای پروانه استیل و ضدزنگ بهترین انتخاب است.

مورد بعدی، میزان سروصدای پمپ است. اگر روی این موضوع حساس هستید، هنگام خرید بهترین پمپ آب خانگی به میزان صدای تولید شده از آن توجه کنید. زیرا قرار است این دستگاه در طول روز سروصدای زیادی تولید کند. از مدل پمپ های خانگی دارای صدای کم می توان به مدل بشقابی اشاره کرد.

قیمت پمپ آب خانگی

هر کدام از برندهای معرفی شده به عنوان بهترین پمپ آب خانگی می توانند قیمت های متنوعی ارائه دهند. عوامل مختلفی روی قیمت تاثیرگذار است که مهم ترین آن می توان به کشور سازنده، کیفیت ساخت، مواد مصرفی، توان دستگاه و …. اشاره کرد.

برای خرید خوش قیمت ترین پمپ آب خانگی می توانید با کارشناسان فروش صحبت کنید. آنان براساس تجربه و شرایط محیطی مناسب ترین گزینه را پیشنهاد می دهند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]