به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایمان فرهمندی امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در محل دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن محکومیت رژیم‌جعلی ونامشروع صهیونیستی، عنوان کرد: شرایط حال حاضر مردم مظلوم غزه و همسایگان ما در افغانستان […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایمان فرهمندی امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه، در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در محل دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن محکومیت رژیم‌جعلی ونامشروع صهیونیستی، عنوان کرد: شرایط حال حاضر مردم مظلوم غزه و همسایگان ما در افغانستان که با زلزله اخیر مواجه بودند، وظیفه ما را به عنوان مرجعی برای حمایت و پشتیبانی و مساعدت به همسایگان دو چندان می‌کند.

وی افزود: امروزه مسکن ابر مساله کشور است و باید راهکارهای حل این مسئله مورد بررسی قرار گیرد. قانون اساسی نیز موضوع مسکن را به عنوان نیاز جامعه و خانوار پیش بینی کرده که در این همایش به بررسی آن می‌پردازیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: امروزه حوزه مسکن و بازآفرینی شهری دوچالش بزرگ مدیریت شهری در کشور و حتی در جهان دارد که به علت بی‌برنامه بودن و یا فرسودگی و رشد ارگانیک بافت شهری و یا به دلایل رخدادهای طبیعی و انسان‌ساخت، پدید می‌آید.

فرهمندی اظهار کرد: همچنین پیشنهاد دارم کنفرانس سال آینده با موضوعاتی مانند عدالت و زیارت شهری برگزار شود. امیدوارم دستاوردهای این همایش، دستاویز مردم به ویژه ساکنان جهانشهر باشد.

همچنین مهدی ناصحی، عضو شورای شهر مشهد در این کنفرانس بیان کرد: پیدایش و رونق شهر مشهد به وجود حرم مطهر رضوی گره‌ خورده است و این شهر به عنوان دومین شهر مذهبی جهان است که سالانه میزبان حدود ٢۵ میلیون زائر بوده و ۵ میلیون نفر مجاور دارد. این امر وظیفه ملی مذهبی و ضرورتی گریزناپذیر است.

وی ادامه داد: کنفرانس مدیریت شهری در سال ۱۳۸۵ با مشارکت مدیریت شهری و دانشگاه فردوسی مشهد پایه‌گذاری شد. امروزه هر زمان که نام این کنفرانس به زبان می آید، متخصصان شهری به خوبی از آن یاد می‌کنند.

ناصحی با تاکید بر ضرورت‌های برگزاری این کنفرانس، تصریح کرد: این کنفرانس با عنایت به حوزه تماس بسیار زیاد شهرداری با مردم اهمیت پیدا می‌کند. شهرداری ۳۱۶ خدمت را به مردم ارائه می‌کند، استفاده از ظرفیت‌های علمی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]