جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 51849
  • 26 دسامبر 2023 - 14:11
  • 64 بازدید
  • ۰ دیدگاه

توقف ورود اطلاعات طلافروشان به سامانه جامع تجارت

توقف ورود اطلاعات طلافروشان به سامانه جامع تجارت
توقف ورود اطلاعات طلافروشان به سامانه جامع تجارت

اکوایران: شنیده‌ها حاکی از آن است که در تهران در رابطه با موضوع صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی و موضوع مربوط به تبصره ماده ۱۸، پاساژهای فروردین، اردیبهشت، خرداد، حکیم هاشمی، مکاره و راسته بازار بزرگ و زرگرها، دالان کوچیک زرگرها و راسته صحاف‌ها تعطیل کرده‌اند.

به گزارش اکوایران، یوسف تقی زادگان – رئیس اتحادیه طلاوجواهر مشهد – گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در اتاق اصناف مشهد و گرفتن مجوز از مسئولان ذیربط، ورود اطلاعات طلافروشان به سامانه جامع تجارت تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

همچنین روابط عمومی اتحادیه طلاوجواهر مشهد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به برگزاری جلسه امروز مورخه ۱۴۰۲/۱۰/۵ در محل اتاق اصناف مشهد درخصوص ثبت نام در سامانه جامع تجارت باحضور مسئولان محترم بازرسی صنعت و معدن درخصوص اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ (ثبت نام درسامانه جامع تجارت) این موضوع جهت بررسی و پیگیری بیشتر فعلآ تااطلاع ثانوی متوقف گردید، لذا از همکاران عزیز صنفی خواهشمندیم نسبت به بازگشایی هرچه سریع تر واحدهای صنفی خود اقدام نمایند.

در چند روز گذشته صنف طلاوجواهر مشهد در اعتراض به ۲ موضوع مغازه‌های خود را تعطیل کردند. موضوع نخست صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان مالیاتی و دومین موضوع مربوط به تبصره ماده ۱۸ است که در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانونی وضع شده که مطابق آن تمام صنوف طلا و جواهر تمام موجودی خود را در سامانه ثبت کنند.

همچنین شنیده‌ها حاکی از آن است که در تهران نیز امروز در اعتراض به همین موضوعات پاساژهای فروردین، اردیبهشت، خرداد، حکیم هاشمی، مکاره و راسته بازار بزرگ و زرگرها، دالان کوچیک زرگرها و راسته صحاف‌ها تعطیل کرده‌اند.

 قانون جدید برای طلافروشان اجرایی شد

 محمدهادی سبحانیان -رئیس سازمان امور مالیاتی – در مورد شایعه‌ای که این روزها در فضای مجازی پراکنده شده است، گفت: اخذ مالیات ۲۵ درصدی از خریداران طلا از ابتدای دی ماه کذب است و قانونی که از یکم دی ماه اجرا شده است، مصوب مجلس در سال ۱۳۹۸ است.

وی افزود: به موجب قانون اساسی، سازمان امور مالیاتی کشور صرفا مجری قوانین است و هیچ اختیاری در مورد کم و یا زیاد کردن نرخ مالیات یا پایه مالیات ندارد و همان طور که به طور گسترده اطلاع رسانی  شد، هیچ مبنای قانونی برای افزایش مالیات در حوزه طلا وجود ندارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.