کتاب «الی» در شهرری رونمایی شد
کتاب «الی» در شهرری رونمایی شد

مراسم گرامیداشت آغاز هفته کتاب و رونمایی از کتاب «الی» سفرنامه شامات و حدود سرزمین‌های اشغالی، با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری برگزار شد‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مراسم گرامیداشت آغاز هفته کتاب، کتاب خوانی و کتابدار با حضور مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و سایر مسؤولان در محل ساختمان نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ری برگزار شد‌.

فرماندار ویژه شهرستان ری در حاشیه این مراسم با حضور در محل کتابخانه شیخ کلینی از بخش های مختلف آن بازدید و ضمن گفت‌وگو با کتابداران و کارشناسان این مجموعه در جریان اقدامات و خدمات ارائه شده به مخاطبین و مراجعین این مرکز فرهنگی قرار گرفت.

رونمایی از کتاب سفرنامه «الی…»

در ادامه این برنامه و در مراسم رونمایی از کتاب سفرنامه «الی…»، فرماندار ویژه شهرستان ری در سخنانی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتاب خوانی اظهار کرد: خاطره مشترک همه ما معرفی و آشنایی با کتاب بعنوان یک دوست خوش بیان و یار مهربان در کودکی و ابتدای راه فراگیری سواد خواندن و نوشتن بوده است که در قطعه شعری به یاد ماندنی در کلاس دوم مدرسه، کتاب خود را یاری مهربان، دانا، خوش بیان و پند دهنده معرفی و در اذهان همه ما تا به امروز باقی مانده است.

کتاب «الی» در شهرری رونمایی شد

 

باب الحوائجی ادامه داد: توصیه بنده به تمامی افراد بویژه در سنین کودکی تا جوانی این است که این دوست مهربان و یار سودرسان را همیشه برای خود حفظ نموده و آن را در سبد زندگی خود قرار دهند. کتاب خواندن برای انسانها همانند خوردن غذا امری واجب و ضروری است. همانگونه که بدن ما در وعده های مختلف به غذا نیاز دارد، روح و روان ما نیز به وعده های مکرر و مختلف پیرایش و پرورش نیاز دارد که بهترین وسیله و راه برای این امر مطالعه مستمر کتاب می باشد.

وی در پایان زندگی روزمره و ماشینی امروز را یکی از عوامل دور شدن انسان ها از کتاب و مطالعه آن دانست و افزود: هرچند مطالعه فیزیکی کتاب، ورق زدن صفحات و همراه داشتن کتاب لذت و اثر دیگری دارد، اما باتوجه به سبک زندگی امروزی، توسعه زندگی دیجیتال و برخی دلایل دیگر می توان برای جبران این کمبود از کتابها و نشریات الکترونیکی استفاده نمود و در طول شبانه روز دقایقی را برای مطالعه کتاب از طریق تلفن های همراه، رایانه و امثال آنها استفاده و این خلأ بوجود آمده را تاحدودی رفع کرد.

کتاب «الی» در شهرری رونمایی شد

 

لازم بذکر است در انتهای این مراسم باحضور مسئولین و جمعی از نویسندگان، شاعرین و اصحاب فرهنگ و رسانه و با هدف محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در کشتار بیرحمانه مردم مظلوم و مقاوم غزه از کتاب داستانی «الی» با موضوع سفرنامه شامات و حدود سرزمین های اشغالی نوشته فائضه غفار حدادی رونمایی و از نویسنده این اثر و جمعی از فعالان حوزه فرهنگ و نویسندگان برتر شهرستان ری از سوی فرماندار ویژه شهرستان ری تقدیر بعمل آمد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]