اعزام و پذیرش بیش از ۳۱ هزار مسافر طی یک روز در فرودگاه مشهد
اعزام و پذیرش بیش از ۳۱ هزار مسافر طی یک روز در فرودگاه مشهد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: امسال و برای نخستین بار پس از کرونا با رکورد ۲۰۰ نشست و برخاست پرواز در فرودگاه شهید هاشمی نژاد در روز ۲۵ شهریور (۳۰ صفر) روبرو بودیم.

به گزارش بازار، رضا نخجوانی ضمن اعلام این خبر با اشاره به رشد قابل توجه تعداد مسافران و پروازها در ایام پایانی ماه صفر و همزمانی با شهادت امام رضا(ع) در فرودگاه مشهد گفت: در این ایام(۲۱ تا ۲۶ شهریور ماه) شاهد رشد ۷درصدی در تعداد پروازها و رشد ۱۲درصدی در تعداد مسافران و زائران در فرودگاه بین المللی مشهد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی اظهار کرد: در مدت مذکور ۸۷۶ پرواز در فرودگاه بین المللی مشهد نشست و برخاست داشته اند و ۱۱۹ هزار و ۹۵۹ مسافر نیز از این طریق اعزام و پذیرش شده اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در ادامه با بیان اینکه فرودگاه بین المللی مشهد رتبه اول جابه‌جایی مسافران اربعینی را پیش از این داشت، گفت: این فرودگاه در روز پایانی صفر نیز میزبان بیش از ۳۱ هزار مسافر بود.

به گفته نخجوانی در روز شهادت امام رضا(ع) با رشد ۱۹ درصدی در تعداد پرواز و رشد ۳۲ درصدی در افزایش تعداد مسافران در فرودگاه بین المللی مشهد بودیم. این درحالی است که تعداد پروازها به سمت تهران بالغ بر ۸۸ مورد بوده است.

وی با اشاره به تدارک برنامه های ویژه آیینی در فرودگاه بین‌المللی مشهد گفت: برپایی ۳ موکب و پذیرایی از ۸هزار مسافر داخلی و خارجی و ۷ هزار زائر پیاده به طور روزانه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اعم از سرود، تئاتر خیابانی، دمام‌زنی و غیره از جمله اقدامات فرهنگی در این فرودگاه بود.

گفتنی است بالغ بر ۱۰۰ برنامه فرهنگی شامل اجرای برنامه های آئینی و ۵۰ اجرای گروه سرود و استقبال خدام بارگاه رضوی از زائران انجام شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]