استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش + جزییات
استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش + جزییات

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید گفت: دو آزمون استخدامی برای جذب معلم در اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی درباره جذب معلم و نخستین کنکور تربیت معلم اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ تاریخی‌ترین سال استخدام معلم بود و ۷۰ هزار معلم جدید جذب شده‌اند که ۵۰ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی و ۲۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بودند، گزینش صحیح و خردمندانه مبتنی بر کشف افرادی که استعداد و علاقه به معلمی را همزمان دارند انجام شد چون معلمی شغل نیست و باید عاشقانه کار شود.
استخدام ۱۰۵ هزار معلم جدید
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امسال بیش از ۱۰۵ هزار ردیف استخدامی دریافت کردیم که ۷۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی، ۳۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۲ هزار نفر از طریق دانشگاه رجایی جذب خواهند شد و تعدادی هم معلم برای مدارس عشایری و استثنایی استخدام می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه کنکور اختصاصی تعلیم و تربیت یک اتفاق بزرگ است و بیش از ۶۰۰ هزار نفر برای ۳۰ هزار ظرفیت دانشگاه فرهنگیان متقاضی شدند، عنوان کرد: این افراد در کنکور اردیبهشت ماه به سوالات استعداد معلمی هم پاسخ دادند که نتایج اواخر اردیبهشت اعلام می‌شود و فرصت خوبی را برای بررسی افراد داریم که کانون‌های ارزیابی آنها را شناسایی می‌کنند و نمرات در سامانه ثبت و در تهران به طور کامل تحلیل می‌شود تا بدانیم که آیا فرد استعداد معلمی دارد یا خیر.
 صحرایی افزود: آزمون نخست که برای جذب آموزگار بود ۱۸ اسفند برگزار شد، آزمون دوم برای جذب مشاور، مربی تربیت بدنی و مربی پرورشی ۱۴ اردیبهشت و آزمون سوم برای جذب دبیر و هنرآموز هنرستان‌ها ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]